recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Førstehåndsindtryk af nyt Sony TV med Android.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Førstehåndsindtryk af nyt Sony TV med Android.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Nu er det stadig tidligt, men indtil videre er jeg meget tilfreds med det indbyggede Android og KODI har fint kunne afspille det materiale jeg har smidt efter den (inklusiv 4K materiale). Umiddelbart lader det til, at vi vil kunne genbruge Apple TV'et, Google Chromecast (fordi det er indbygget) andre steder.


De eneste grund jeg selv kan se til at benytte eksterne enheder i forhold til et Android TV er at man (ud over Kodi og den slags) har bedre mulighed for at styre fps output på eksterne enheder og dermed opnå bedre judder end via en intern platform der som udgangspunkt arbejder i 60 Hz.

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

HbbTV er opbygget om en hjemmeside (html) + en lille triggerkode, så man kan bruge den røde knap. Det er ret lavpraktisk faktisk. Det er denne hjemmeside, som Sony bare har smidt et DR-ikon på og maskeret som en app. Det er dog ikke en app. Det er HbbTV-hjemmesiden. Der er intet i vejen med at kalde det en HbbTV genvej, selvom jeg dog ikke tror, at vi har brugt lige præcis den vending.
 

Hmm, det får mig til at tænke på om der måske eksisterer nogle muligheder for at sideloade den slags genveje til forskellige kanaler, så man ville kunne bruge HbbTV via sådanne genveje uden nødvendigvis at have antennesignalet - Er der nogen der ved om der er nogle der laver den slags?
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

...
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

HbbTV er opbygget om en hjemmeside (html) + en lille triggerkode, så man kan bruge den røde knap. Det er ret lavpraktisk faktisk. Det er denne hjemmeside, som Sony bare har smidt et DR-ikon på og maskeret som en app. Det er dog ikke en app. Det er HbbTV-hjemmesiden. Der er intet i vejen med at kalde det en HbbTV genvej, selvom jeg dog ikke tror, at vi har brugt lige præcis den vending
Hmm, det får mig til at tænke på om der måske eksisterer nogle muligheder for at sideloade den slags genveje til forskellige kanaler, så man ville kunne bruge HbbTV via sådanne genveje uden nødvendigvis at have antennesignalet - Er der nogen der ved om der er nogle der laver den slags?
Hvis du har en browser på dit tv, så kan du prøve følgende link:

Redigeret af miri - 30-December-2018 kl. 21:46
miri
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 23:02
Du må gerne fortælle hvor godt de forskellige setups håndterer skifte i frekvens for forskellige film/materialer. 23.976, 24.000, 29.97, 30, 50, 60.

- Native apps med fjernsynet.
- Kodi
- andre
Til top
janelne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janelne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2018 kl. 20:03
Spændende tråd!
Må jeg høre hvad I bruger Kodi til?
Jeg har Kodi-app'en på mit android-tv, alene for at se DRs kanaler live. Men hvilke andre guldkorn og kanaler kan det ellers bruges til?
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2018 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af janelne janelne skrev:

Spændende tråd!
Må jeg høre hvad I bruger Kodi til?
Jeg har Kodi-app'en på mit android-tv, alene for at se DRs kanaler live. Men hvilke andre guldkorn og kanaler kan det ellers bruges til?

Jeg har lavet en kopi af alle mine Blu-rays til harddisk, fjernet reklamer m.m. og bruger Kodi til at afspille dem. Specielt børne filmene holder noget bedre på denne måde. 



Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu