recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee  = no see, no internet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee = no see, no internet

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee = no see, no internet
    Sendt: 29-December-2018 kl. 22:27
Jeg er sædvanligvis en rolig gemyt - mener jeg selv, vistnok også min bedre halvdel.

I de seneste måneder er internettet gået ned meget jævnligt. Det kan være nede i kortere, og i meget længere tid. Intet internet er så lig intet TV, hverken digitalt eller analogt. Og forsvindings numrene sker ofte en eller to gange om ugen.  

Seneste omgang var her til aften. Sad og ventede i 38 minutter for at komme til at fejlmelde via kundeservice. Det viste sig så, at det var en stor del af Kastrup der var gået ned. Forventet repareret den 2. januar. Lidt komisk, for så ville Dronningens Nytårstale igen foregå uden vor "deltagelse", igen grundet en Yousee fejl.

Heldigvis kom signalet igen omkring kl. 21.15 af mere uvisse årsager, for Yousee skulle ingen teknikere have på vagt i weekenden iflg. deres kundeservice.

Noget som jeg synes er enormt morsomt er Yousee´s egen reklame for deres stabile internet. Gad vide hvor de gemmer det net - kan man tegne et abonnement? For der er ingen stabilitet her overhovedet.

Jeg går og roder med den tanke, at få den næste general forsamling her i vores andelsforening til at opsige vort abonnement. Jeg ved de vil lytte, og vores formand er lige så træt af Yousee som jeg.

Jeg har dog et stort problem, efter min bedste vurdering levere Yousee det bedste TV signal. 

Yousee virker desværre ret så ligeglade med deres kunder, men deres regning, den kommer minsandten STABILT hvert kvartal - her er absolut ingen slinger i valsenOuch

Godt nytår til alle, og ikke mindst til Yousee´s kunder.


Redigeret af Hother - 29-December-2018 kl. 22:28
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 08:16
Bruger kun Yousee til tv og de hænger ingen tynd tråd da streamning er ved at overtage her.

Internet får jeg fra waoo som er fiber og bare virker.  Og hastigheden er altid ens og meget hurtig 

Yousee lover altid mere end de kan holde 

God nytår
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Bruger kun Yousee til tv og de hænger ingen tynd tråd da streamning er ved at overtage her.

Internet får jeg fra waoo som er fiber og bare virker.  Og hastigheden er altid ens og meget hurtig 

Yousee lover altid mere end de kan holde 

God nytår
Ja, det hele skal være så hurtigt, stringent, optimeret, digitalt og moderne. Der er bare et par problemer - det virker ikke, og de medarbejdere man taler med hos deres kundeservice er ret begrænsede i deres viden.

Gad vide om YouSee har opsat et mål for kundetilfredshed. Det må være en gyser.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 09:49
Sæt noget monitorering op. Der findes et væld af software der kan sættes til at undersøge om din netforbindelse er oppe, hvis du googler på fx. internet connection uptime monitor eller noget i den dur får du masser af forslag.

Sæt softwaren op til at teste fx. hvert minut om der er hul igennem til googles 8.8.8.8, til dr.dk og til yousee's dns server. Lad softwaren køre nonstop en uges tid og send så logfilen til yousee og bed dem om at forklare hvordan "danmarks mest stabile internet" kan have så mange tidspunkter uden forbindelse.

Min erfaring er, at internetudbydere arbejder meget mere målrettet på at løse fejl når du kan dokumentere at du ikke får det du betaler for. Når teknikerne har kigget på tingene, du har fået nyt modem og hvad ved jeg, så kører du bare en ny omgang monitorering og sender dem en ny log fil hvis problemet ikke er løst.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Sæt noget monitorering op. Der findes et væld af software der kan sættes til at undersøge om din netforbindelse er oppe, hvis du googler på fx. internet connection uptime monitor eller noget i den dur får du masser af forslag.

Sæt softwaren op til at teste fx. hvert minut om der er hul igennem til googles 8.8.8.8, til dr.dk og til yousee's dns server. Lad softwaren køre nonstop en uges tid og send så logfilen til yousee og bed dem om at forklare hvordan "danmarks mest stabile internet" kan have så mange tidspunkter uden forbindelse.

Min erfaring er, at internetudbydere arbejder meget mere målrettet på at løse fejl når du kan dokumentere at du ikke får det du betaler for. Når teknikerne har kigget på tingene, du har fået nyt modem og hvad ved jeg, så kører du bare en ny omgang monitorering og sender dem en ny log fil hvis problemet ikke er løst.

Det burde jo egentlig ikke være nødvendigt - men tak for tippet. Det er altid hele ejendommen der går ned, for de ringer alle til mig.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 13:34
 Vi et i gang med at rulle fiber ud i vores grundejerforening af samme årsag. Vi har når det et rullet fuldt ud, internet fra waoo (Fibia) og tv via Yousee. Fibia kunne desværre ikke matche prisen på vores tv aftale hos Yousee. Fiber er 100% frivilligt for alle, men ca 2/3 af alle har meldt sig på. 

Det giver efter min opfattelse 2 klare fordele, udover at spare 100kr/måned, at have 2 “huller” ind.
1. Hvis det ene ikke fungerer så kan man netop “bruge fødderne” og skifte udbyder.
2. Det frigiver båndbredde på COAX nettet, som så burde give bedre plads og stabilitet til tv signalerne, når der ikke er så mange der ligger og henter for meget på nettet LOLBig smile
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 14:23
Nytårsaften fejres altid hos os, da der er flere, der gerne vil se de tyske nytårsshows fra tysk tv. Danske DR og Tv2 kan jo som bekendt ikke lave musikshows, der er værd at bruge tid på.

Hvorfor fejres nytåret så altid hos os? Fordi vi også har parabol, og fordi der ALTID opstår voldsomme forstyrrelser på You-See's få tyske kanaler nytårsaften. Første gang vore venner fortalte det, troede jeg ikke på det, men nu har jeg flere år i træk oplevet, at det er rigtigt nok. Især i tidsrummet fra ca. kl 21 til ca. kl. 01 kommer forstyrrelserne. Det er mest på Das Erste (den kanal, You-See stadig ikke har fundet ud af, skiftede navn fra ARD for efterhånden årtier siden) og så på ZDF. Det er tilsyneladende ikke udefra kommende forstyrrelser.

Jeg vi må give Hother ret. Det ville være dejligt, hvis der var samme stabilitet, som der er med afsendelsen af You-See's opkrævninger. Her hos os er der også overvejelser om et evt. skifte til Waoo.


Godt nytår.


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

 Vi et i gang med at rulle fiber ud i vores grundejerforening af samme årsag. Vi har når det et rullet fuldt ud, internet fra waoo (Fibia) og tv via Yousee. Fibia kunne desværre ikke matche prisen på vores tv aftale hos Yousee. Fiber er 100% frivilligt for alle, men ca 2/3 af alle har meldt sig på. 

Det giver efter min opfattelse 2 klare fordele, udover at spare 100kr/måned, at have 2 “huller” ind.
1. Hvis det ene ikke fungerer så kan man netop “bruge fødderne” og skifte udbyder.
2. Det frigiver båndbredde på COAX nettet, som så burde give bedre plads og stabilitet til tv signalerne, når der ikke er så mange der ligger og henter for meget på nettet LOLBig smile
Tak for et spændende indlæg. Jeg mener nu at vi allerede har fiber kabler indlagt i hele området.

For mig er prisen vigtig, men ikke et alt afgørende parameter. Jeg vil gerne betale lidt mere hvis deres ydelser fungere. Som YouSee ydelser fungere her, så betaler vi alt for meget nu.

Jeg mener også at YouSee påtager sig en samfundopgave på flere måder. Folk her omkring arbejder ofte hjemmefra. Det har man taget forbehold for om de kan, grundet tilgængeligeden af internettet - eller manglen af samme.

Så er der forholdet omkring katastrofeberedskab m.v. Her skal borgeren jo i givet fald orientere via radio og TV. Det kan godt nok blive svært i en given situation.

For mig at se tager Yousee ikke deres ansvar alvorligt, det eneste jeg mener man tager alvorligt er vist indtjeningen, med for ringe forsyningssikkerhed og for ringe service over en bred kam (fejlrettelser og information).  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 14:38
Sikken en svada, med katastrofeberedskab og hvad ved jeg. Så må man håbe at det vitterligt er hos yousee og ikke jeres antenneforening fejlen er!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Sikken en svada, med katastrofeberedskab og hvad ved jeg. Så må man håbe at det vitterligt er hos yousee og ikke jeres antenneforening fejlen er!

Klaus
Nej - det er fair nok det som jeg skriver, og helt korrekt. Fejlen er hos YouSee - det er checket.

Såvel TDC som YouSee har kontraktlige forpligtigelser med Forsvaret, Bredskabstyrelsen og luftrafiktjenester af samme årsager som jeg har beskrevet.

Hvis man udbyder en tjeneste og tager sig godt betalt, så har man også påtaget sig et ansvar for at levere varen. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 15:15
Vi har TV via Yousee og internet via en anden udbyder. Installationen er vores egne. 

Jeg må indrømme at vi næsten aldrig har udfald på TV signal og internet.

TDC/Yousee er et alm. firma og så længe staten ikke betaler for det, så har de ikke mere ansvarlig for samfund eller katastrofe beredskab en alle andre selskaber.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Vi har TV via Yousee og internet via en anden udbyder. Installationen er vores egne. 

Jeg må indrømme at vi næsten aldrig har udfald på TV signal og internet.

TDC/Yousee er et alm. firma og så længe staten ikke betaler for det, så har de ikke mere ansvarlig for samfund eller katastrofe beredskab en alle andre selskaber.

Godt at høre.

Almindeligt firma, både og, de har visse samfundsmæssige ansvar al den stund, at Danmark ikke kan fungere uden deres tjenester  - og TDC får betalt.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu