recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God musik til test af hjemmebioen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

God musik til test af hjemmebioen

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2020 kl. 11:17
Jeg kan anbefale Trondheimsolisterne: In Folk Style

Her er der virkelig kælet for detaljer til High End Folket
5.1 24bit/192kHz. - 7.1 24bit 96kHz begge som DTS MA Master Audio

Eller som 5.1 DSD/ stereo

Det er en sindsyg god optagelse, der masser af dynamik og detaljer. 
Dem med et High End, stereo eller snurre rundt setup kan virkelig få sig en oplevelse. 

Jeg fortrækker nu at at høre det på mit stereo setup, men det lyder også ret godt på mit SR setup, specielt efter jeg har sat andre effekttrin/ subs på min AVR


4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 07:13
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jacob Gurevitsch er med i The Antonelli Orchestra, der er husorkester i vild med dans, toppen af poppen, og toppen af poppen turbus. Og ja han er da dansker og en fabelagtig guitarist.

 
Mange tak for super god info  - 👍
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 07:36
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg kan anbefale Trondheimsolisterne: In Folk Style

Her er der virkelig kælet for detaljer til High End Folket
5.1 24bit/192kHz. - 7.1 24bit 96kHz begge som DTS MA Master Audio

Eller som 5.1 DSD/ stereo

Det er en sindsyg god optagelse, der masser af dynamik og detaljer. 
Dem med et High End, stereo eller snurre rundt setup kan virkelig få sig en oplevelse. 

Jeg fortrækker nu at at høre det på mit stereo setup, men det lyder også ret godt på mit SR setup, specielt efter jeg har sat andre effekttrin/ subs på min AVR



Den ligger på YouTube music 


Og på Tidal hvis man har abb. 

Men slet ikke i den lydkvalitet du skriver om, selv om at det er nemt at høre at der er super proff folk der har stået for optagelsen.
kræs for øregangene men mangler desværre billedesiden. 


Redigeret af Just Curious - 21-Maj-2020 kl. 07:40
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 08:39
Faldt over disse quriositeter i aftes på YouTube da jeg sad og ledte efter (David Foster - super underholdende) 👌
 OBS gør jer selv den tjeneste at høre det over et godt anlæg 🤓

George Harrison tribute:

Led Zeppelin tribute: skægt at se de gamle drenge overgive sig 😁

Aretha Franklin: Awesome stemme!!  - og bingovinger  😀

Joe Bonnamassa og Beth Hart: bedste guitar solo.!!! 

Hooverphonic: svulstig vellyd. 

Joan Chamorro Qvintet: Summertime : good atmosfære

Gregory Porter:  Sting Tribute:

Fine Young Cannibals: (bare lige for at banke rusten af)

Claus Hempler & Liv Lykke: Claus har bare den sprødeste stemme. 


Redigeret af Just Curious - 21-Maj-2020 kl. 10:32
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af Just Curious Just Curious skrev:

Faldt over disse quriositeter i aftes på YouTube da jeg sad og ledte efter (David Foster - super underholdende) 👌
 OBS gør jer selv den tjeneste at høre det over et godt anlæg 🤓

George Harrison tribute:


fantastisk udgave, der også viser hvorfor Prince er en af de bedste guitarister nogensinde. Vanvittig teknik og musikalitet. Simpelthen forrygende. 
Kun Tom Petty synes vist det bliver for meget lir til sidst :)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 13:48
er enig med "just curious" omkring while my guitar gently weeps - dog hører jeg den helst selv fra Jeff healey https://www.youtube.com/watch?v=BjJORx8xnnA

Ellers skal man bare læne sig helt tilbage i stolen og lukke øjnene til en 9-12min ren spade med gary moore afhængig af hvilken version man finder af parisienne walkways :-) - Live fra montreux er så absolut en af de bedste udgaver.
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Oprindeligt skrevet af Just Curious Just Curious skrev:

Faldt over disse quriositeter i aftes på YouTube da jeg sad og ledte efter (David Foster - super underholdende) 👌
 OBS gør jer selv den tjeneste at høre det over et godt anlæg 🤓

George Harrison tribute:


fantastisk udgave, der også viser hvorfor Prince er en af de bedste guitarister nogensinde. Vanvittig teknik og musikalitet. Simpelthen forrygende. 
Kun Tom Petty synes vist det bliver for meget lir til sidst :)
 

ja han ser noget stram ud til sidst, men er det ikke en typisk Prince opførsel han udfører - det er vist ganske normalt med folk der ved hvad de er værd 🌝

Vi valgte at have en tørkeperiode med Prince musik da han valgte at kun reagere på titlen The Sign - det blev sku for kornigt 🙄

Men for søren, - hvilken en fantastisk suveræn håndværker han var.. 


Redigeret af Just Curious - 21-Maj-2020 kl. 19:18
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ARTISTEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 21:45
   

Redigeret af ARTISTEN - 21-Maj-2020 kl. 21:50
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

   

Ok spændende hvilket årstal er bedst ? 😀
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2020 kl. 08:53



Redigeret af Frank13 - 22-Maj-2020 kl. 09:06
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2020 kl. 09:10
Der ligger nogle BBC live videoer med U2 på Youtube, flot produceret..

Frank
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2020 kl. 19:26
Hvis du er til Jean-Michel Jarre kan dvd'en "AERO" anbefales.
Jeg har desværre ikke mulighed at spille youtube på mit gamle tv, så jeg ved ikke om dette indeholder surround:
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu