recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God musik til test af hjemmebioen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

God musik til test af hjemmebioen

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 15:09
Er det kun mig som er skuffet over lyden på youtube? Eller er det fordi i har abonnement, og får bedre kvalitet.....?
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 16:48
Jeg synes nu man kan få rimelig god kvalitet.
Prøv at lytte lidt til denne på et godt anlæg.

Jeg har ikke betalt youtube.


Redigeret af ldplusse - 23-Maj-2020 kl. 16:48
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 16:49
Leonard Cohen - Live in London. Super fed lyd.
   carsten
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 18:58
Er ikke skuffet - jeg ved at kvaliteten stinker, så forventningerne er nedsat på forhånd. 
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2020 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Er ikke skuffet - jeg ved at kvaliteten stinker, så forventningerne er nedsat på forhånd. 

Ja, det er nok mine forventinger der er for høje :( Men jeg har bare så svært ved at forstå, at efterhånden som lagerplads og båndbredde vokser og bliver billigere.... Så skal vi til stadighed komprimere mere og mere... og leve med dårligere lyd. Vi har alle mulighederne for at lave den bedste lyd nogensinde.... Alligevel har det, i omkring sidste 30 år, bare gået den forkerte vej... og der er flere og flere der ikke kan høre det længere... det er ligesom med junkfood.... det er hos mange ved at blive referencen for hvad god mad det er..... Men det er en kamp som nok ikke kan vindes.... 


Redigeret af HenrikN - 25-Maj-2020 kl. 08:57
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2020 kl. 10:58
Vi er jo selv ude om det, når vi smider vores fine hifi-anlæg ud og erstatter det med en mono-wifi højttaler, eller smider vores CD'ere ud og hører alt via Spotify, eller udskifter vores surround-anlæg med en "Atmos" soundbar ... hvilket rigtigt mange gør/har gjort! Simplicitet vs kvalitet - 2020, simplicitet vinder. Og er fuldstændig enig med dig i, at der er en skide ærgelig udvikling Unhappy

Redigeret af jacobe - 25-Maj-2020 kl. 11:02
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2020 kl. 12:21
Ja, jeg ser det samme omkring mig. Og markedet er jo styret af forbrugere.... Men nogle har været gode til at markedsføre..... Cry  

Fandt lige disse links:
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2020 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Er ikke skuffet - jeg ved at kvaliteten stinker, så forventningerne er nedsat på forhånd. 

Men denne tråd handlet om god musik. 

Og der kommer flere gange at YouTube m7dikken skal høres på et godt surround system. Men hvad sender YouTube i komprimeret stereo?

Jeg undres også.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2020 kl. 17:35
128kbit aac hvis det er 720/1080 video. alt under er i 96kbit aac. Så med mindre man har virkelig sarte ører, vil man ikke kunne høre forskel på det og en 320kbit mp3/cd-kvalitet lyd - forudsat at det er "officielt" materiale og ikke bare en eller anden upload.


PS - der ligger nogle remastered jean michel jarre albums derinde. Blandt andet lå der en der var mastered fra Vinyl, tror den blev taget ned på grund af copyright, men det lød sg ganske fortræffeligt.


Redigeret af claus_jac - 25-Maj-2020 kl. 17:39
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2020 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af ldplusse ldplusse skrev:

Jeg synes nu man kan få rimelig god kvalitet.
Prøv at lytte lidt til denne på et godt anlæg.

Jeg har ikke betalt youtube.

Da jeg hørte den, var der skruet op for loudness. Er sekt du synes der lyder godt, at man bruger loudness.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2020 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

128kbit aac hvis det er 720/1080 video. alt under er i 96kbit aac. Så med mindre man har virkelig sarte ører, vil man ikke kunne høre forskel på det og en 320kbit mp3/cd-kvalitet lyd - forudsat at det er "officielt" materiale og ikke bare en eller anden upload.


PS - der ligger nogle remastered jean michel jarre albums derinde. Blandt andet lå der en der var mastered fra Vinyl, tror den blev taget ned på grund af copyright, men det lød sg ganske fortræffeligt.

Men stadig er det godt nok for at du kan teste din hjemmebio og som kræver et godt anlæg.
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2020 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Vi er jo selv ude om det, når vi smider vores fine hifi-anlæg ud og erstatter det med en mono-wifi højttaler, eller smider vores CD'ere ud og hører alt via Spotify, eller udskifter vores surround-anlæg med en "Atmos" soundbar ... hvilket rigtigt mange gør/har gjort! Simplicitet vs kvalitet - 2020, simplicitet vinder. Og er fuldstændig enig med dig i, at der er en skide ærgelig udvikling Unhappy
Hørt 👍
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu