recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tidal Master
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tidal Master

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 02:40
Der er sgu sket noget siden jeg sidst læste op på tingene; jeg lytter lige nu til Maggie Rogers i MQA ved 96KHz på min Pioneer N-50AE. Det vidste jeg sgu ikke at den kunne.

Jeg synes også der var en dybde i nummeret jeg aldrig havde hørt før i et stykke musik...
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 08:02
Har kørt med Tidal i en periode. Der havde jeg i perioder udfald i lyden, men det skyldtes måske et dårligt netværk.
Deezer fungerer mere stabilt, men kan ikke bruges sammen med Chromecast audio. Der er udfald at i lyden på 1 sek. ca en gang pr. 1-2 min.
Så derfor har jeg Deezer til mit lytte rum og bruger sportiy til chromecast.
Jeg er ved at installere et Ubiquity netværk, så jeg skal have test Tidal. Håber at kunne slippe af med Spotify licensen.


Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 08:32
Jeg har også en udfordring når jeg dropper Spotify til fordel for Tidal.
Ikke alle mine afspillere understøtter Tidal.
Kan en Chromecast audio bruges?
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 09:29
Hvis man syntes 200kr for al den musik man kan lyste i CD kvalitet, så har man sgu ikke styr på sine prioteter. Hvor mange cd´er kan du købe for 200kr?
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Hvis man syntes 200kr for al den musik man kan lyste i CD kvalitet, så har man sgu ikke styr på sine prioteter. Hvor mange cd´er kan du købe for 200kr?
Det er slet ikke dyrt. Mit problem er at jeg også p.t har spotify til 150 kr.
Dvs 350 kr for musik om måneden. Men ikke alle min musikafspillere kan tage Tidal.
Men musik er da dyrt i forhold til eks. Netflix.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 12:55
Med musik-streaming får du så også næsten alt. Det gør man jo ikke på Netflix. Det er lidt en faldgrube at sammenligne de to ting, for det er to helt forskellige verdener. Det koster nærmest ingenting at producere et stykke musik, sammenlignet med hvad det koster at producere et afsnit af en tv-serie, eller sågar en film.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Hvor mange cd´er kan du købe for 200kr?


Hvis jeg går på Amazon UK og køber brugt, så kan jeg da få en fem-seks stykker, og de er mine for evigt
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Med musik-streaming får du så også næsten alt. Det gør man jo ikke på Netflix. Det er lidt en faldgrube at sammenligne de to ting, for det er to helt forskellige verdener. Det koster nærmest ingenting at producere et stykke musik, sammenlignet med hvad det koster at producere et afsnit af en tv-serie, eller sågar en film.
Ok undskyld sammenligningen.
og tak for du forklarede hvordan det hænger sammen
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 13:31
Har ikke en dyt forstand på det der streaming... Er der nogen der kan forklare hvad der skal til for at streame f. eks Tidal? Har en Marantz sr 7010.. Den kan vel ikke gøre det? 
Ning
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 14:47
Nej, det kan den ikke. Du skal have en streaming-dims af en art, med digitalt output som du kan sætte i din Marantz receiver.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:


Ok undskyld sammenligningen.
og tak for du forklarede hvordan det hænger sammen


Det skal du da helt sikkert ikke undskylde for, og jeg beklager at det kommer til at lyde lovligt "kontant" fra min side, når jeg forklarer
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Har ikke en dyt forstand på det der streaming... Er der nogen der kan forklare hvad der skal til for at streame f. eks Tidal? Har en Marantz sr 7010.. Den kan vel ikke gøre det? 
Jeg bruger selv Raumfeld Connector, og det er en prisbillig løsning der samtidig fungerer 100%.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu