recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV på afbetaling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV på afbetaling

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2019 kl. 10:07
0% hos Panasonic Center hhv. 12 og 24 md. Dog oprettelse på 300-700 (så vidt jeg husker).
Det er absolut i orden.

:-)
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Stroyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stroyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2019 kl. 10:17
Sidst vi købte fjernsyn v. Power lavede vi det også på afbetaling gennem Satander eller hvad de nu hedder.

0kr i oprettelse, 0% ÅOP ingen andre gebyre eller noget som helst.
Det beløb som jeg "lånte" var også nøjagtigt det beløb som skulle betales tilbage.

Lidt sjovt - jeg har aldrig rigtig været fan af afbetalinger og har typisk altid købt kontant.
Da jeg skulle købte TV'et havde jeg da også pengene til det x30 eller sådan noget stående på kontoen men eftersom at det ikke koster noget og jeg ikke siger nej til "gratis penge" så valgte jeg blot at oprette lånet og betale af over 20 måneder.

Såfremt man overholder ens betalingsforpligtigelser er det gratis - gør man ikke - ja så falder hammeren.
Det er jo nok også hér de tjener deres penge tænker jeg.
Betalingerne kører blot via PBS og da der altid er penge på kontoen og jeg er meget opmærksom og gennemgår alle posteringer omkring d. 1 ville der aldrig kunne gå noget galt.

/mvh


Redigeret af Stroyer - 05-Januar-2019 kl. 10:17
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2019 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har set at f.eks. Panasonic centre normalt kører et afbetalingsprogram mellem kunden og finansierings selskabet. Jeg kender ikke renteniveauet for et lån, men jeg kan ikke forestille mig andet end at det er fornuftigt.




De kan låne dig 5000 kr til 510 kr om måneden i 12 måneder.

Det får jeg til ÅOP på 46,88%

Ikke just hvad jeg ville kalde fornuftigt.
Som jeg skrev, så kender jeg ikke renteniveauet. Jeg så bare for nogen tid siden, at man kunne købe på afbedrag, til 0% i rente, ingen gebyrer, men med et oprettelsesgebyr. Og et oprettelsesgebyr, stempelmærker osv., det tager en bank også - man slipper bestemt ikke med renter i en bank.

Nej det lyder ikke billigt, jeg ved ikke hvordan det er i dag. Man skal bestemt se sig godt for, inden at man tager et lån.

Jeg husker dog da jeg for 11 år siden købte ny bil (bilen har jeg stadig), så kunne min bank slet ikke være med når det drejede sig om omkostninger og forrentning. Jeg har ikke lånt penge siden. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2019 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

0% hos Panasonic Center hhv. 12 og 24 md. Dog oprettelse på 300-700 (så vidt jeg husker).
Det er absolut i orden.

:-)

Igen, det kommer bestemt an på lånets størrelse hvis du spørger mig:).
Låner man eks 3000kr, er 700kr i oprettelse alligevel en del.
Låner du 250.000kr er det vel ret beskedent:).
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2019 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

0% hos Panasonic Center hhv. 12 og 24 md. Dog oprettelse på 300-700 (så vidt jeg husker).
Det er absolut i orden.

:-)

Igen, det kommer bestemt an på lånets størrelse hvis du spørger mig:).
Låner man eks 3000kr, er 700kr i oprettelse alligevel en del.
Låner du 250.000kr er det vel ret beskedent:).

Jow, jow. Nu er det vel typisk ikke 3000 man låner til et nyt tv. 
Har man ikke 3000,- man kan undvære, bør man nok overveje om det ikke er havregrød istedet for tv man bør investere i?!

Låner du 12-20.000,- er det en god deal.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2019 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

0% hos Panasonic Center hhv. 12 og 24 md. Dog oprettelse på 300-700 (så vidt jeg husker).
Det er absolut i orden.

:-)

Igen, det kommer bestemt an på lånets størrelse hvis du spørger mig:).
Låner man eks 3000kr, er 700kr i oprettelse alligevel en del.
Låner du 250.000kr er det vel ret beskedent:).

Jow, jow. Nu er det vel typisk ikke 3000 man låner til et nyt tv. 
Har man ikke 3000,- man kan undvære, bør man nok overveje om det ikke er havregrød istedet for tv man bør investere i?!

Låner du 12-20.000,- er det en god deal.

Helt enig, men jeg har da set tilbuddet om lån helt ned til 2000kr, med samme gebyrer. Helt væk:)
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2019 kl. 10:50
Ja, man bør som udgangspunkt ikke låne.
Låner man penge skal man være helt med på ÅOP, ellers ender man i Luksusfælden, og skal til at droppe smøgerne og sælge den ene bil (+ måske sit nye TV)...  Tongue
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2019 kl. 10:56
  
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Jow, jow. Nu er det vel typisk ikke 3000 man låner til et nyt tv. 
Har man ikke 3000,- man kan undvære, bør man nok overveje om det ikke er havregrød istedet for tv man bør investere i?!

 Precist. Det nuværende TV blev købt kontant, nuværende SR også kontant, nye møbler og senge sidste år også kontant, ellers bliver der ikke købt noget. Der skal ikke skyldes penge.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2019 kl. 11:22

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har set at f.eks. Panasonic centre normalt kører et afbetalingsprogram mellem kunden og finansierings selskabet. Jeg kender ikke renteniveauet for et lån, men jeg kan ikke forestille mig andet end at det er fornuftigt.




De kan låne dig 5000 kr til 510 kr om måneden i 12 måneder.

Det får jeg til ÅOP på 46,88%

Ikke just hvad jeg ville kalde fornuftigt.
Som jeg skrev, så kender jeg ikke renteniveauet. Jeg så bare for nogen tid siden, at man kunne købe på afbedrag, til 0% i rente, ingen gebyrer, men med et oprettelsesgebyr. Og et oprettelsesgebyr, stempelmærker osv., det tager en bank også - man slipper bestemt ikke med renter i en bank.

Nej det lyder ikke billigt, jeg ved ikke hvordan det er i dag. Man skal bestemt se sig godt for, inden at man tager et lån.

Jeg husker dog da jeg for 11 år siden købte ny bil (bilen har jeg stadig), så kunne min bank slet ikke være med når det drejede sig om omkostninger og forrentning. Jeg har ikke lånt penge siden. 
Hother har sådan set stadigvæk ret, HFK tilbyder via Ekspres Bank, at finansiere over 10 eller 20 måneder rentefrit. Der tilskrives dog et månedligt lånegebyr på 39kr, som gør købet op til 780kr dyrere.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2019 kl. 12:53
Kontant er ikke altid bedst. Købte en JVC x35 rentefrit over 5 år. De 30.000,- smed jeg i stedet for i aktier hvor de blev til godt 40.000 efter skat af fortjeneste. Aktier er jo kalkuleret risiko, og ville bestemt ikke gøre det som markedet er nu. Jeg ville dog stadig vælge rentefri og så beholde kontanterne i fri midler. Det er altid rart at have lidt på kistebunden.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2019 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Bromberg det kan på ingen måde betale sig at lave en bankkonto og "lade den trække renter" - det kræver så høj pengemængde allerede indsat i banken for overhovedet at FÅ renter at du ikke engang har tanker om du skal købe på afbetaling eller ej.

Øøøøh, læste du ikke mit indlæg?


Klaus

Øøøøh hvilket et af dem - jeg undskylder jeg kun responderede på Brombergs indlæg, næste gang må du gøre mere opmærksom på dig selv. 0,6% har absolut ingen værdi.- med mindre der står mange penge. og så ville den her tråd slet ikke eksistere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2019 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:



 Her købes der ikke noget, medmindre det købes kontant.

Fornuftig holdning, har jeg ikke selv pengene til en ting så må man spare op ellers er det ikke vigtig.
og købe på klods det gør man bare ikke i min verden 


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu