recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV på afbetaling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV på afbetaling

 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
Forfatter
Besked
Mangels Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mangels Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2019 kl. 17:50
Jeg har et Panasonic G30 stående, som du kan købe billigt, hvis det kunne have interesse. 
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gromit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2019 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:


Det mest fordelagtige, vil ALTID være kontant betaling - lige fra biler, Hi-Fi isenkram, ferier samt andre forbrugsgoder, hvilket er langt det billigste - lige på nær boligkøb, naturligvis.

Forkert!

Jeg har lige bestilt nye brilleglas, jeg kan betale kontant, eller jeg kan vælge afbetaling, som koster 0 kroner i oprettelse, 0 kroner i administration, 0 kroner i betalingagebyrer og udstyrer mig med ekstra garanti i afbetalingsperioden.
Jeg får udleveret et mastercard som jeg kan vælge at bruge, eller lade være med at bruge. Hvis jeg bruger mastercardet koster det mig penge og det er det at de håber på.
Men det kommer heller ikke til at ske denne gang!

For øvrigt er det mest fordelagtigt at købe sit hus kontant, eller bil for den sags skyld. Så skal der ikke betales renter, bidrag, eller administrationsgebyr.

For øvrigt, så er det ret tilfredsstillende at betale sin bil kontant, ved hjælp af sit dankort. Sku lidt spøjst, når der står 250.000 på dankortautomaten :-)


Klaus
Forkert.  

At låne penge er ikke gratis.

Kontant betaling vil altid være den bedste løsning.
SONY AF8 65", SONY STR-DN1080, Panasonic DP-UB820, Monitor Audio Bronze 6 Theater Package
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2019 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:


Det mest fordelagtige, vil ALTID være kontant betaling - lige fra biler, Hi-Fi isenkram, ferier samt andre forbrugsgoder, hvilket er langt det billigste - lige på nær boligkøb, naturligvis.

Forkert!

Jeg har lige bestilt nye brilleglas, jeg kan betale kontant, eller jeg kan vælge afbetaling, som koster 0 kroner i oprettelse, 0 kroner i administration, 0 kroner i betalingagebyrer og udstyrer mig med ekstra garanti i afbetalingsperioden.
Jeg får udleveret et mastercard som jeg kan vælge at bruge, eller lade være med at bruge. Hvis jeg bruger mastercardet koster det mig penge og det er det at de håber på.
Men det kommer heller ikke til at ske denne gang!

For øvrigt er det mest fordelagtigt at købe sit hus kontant, eller bil for den sags skyld. Så skal der ikke betales renter, bidrag, eller administrationsgebyr.

For øvrigt, så er det ret tilfredsstillende at betale sin bil kontant, ved hjælp af sit dankort. Sku lidt spøjst, når der står 250.000 på dankortautomaten :-)


Klaus
Forkert.  

At låne penge er ikke gratis.

Kontant betaling vil altid være den bedste løsning.
Enig, men det hjælper jo ikke rigtigt trådstarter.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2019 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Bromberg det kan på ingen måde betale sig at lave en bankkonto og "lade den trække renter" - det kræver så høj pengemængde allerede indsat i banken for overhovedet at FÅ renter at du ikke engang har tanker om du skal købe på afbetaling eller ej.

Øøøøh, læste du ikke mit indlæg?


Klaus

Øøøøh hvilket et af dem - jeg undskylder jeg kun responderede på Brombergs indlæg, næste gang må du gøre mere opmærksom på dig selv. 0,6% har absolut ingen værdi.- med mindre der står mange penge. og så ville den her tråd slet ikke eksistere.

Jeg har pengene, men har lige valgt at købe på afbetaling.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2019 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:


Det mest fordelagtige, vil ALTID være kontant betaling - lige fra biler, Hi-Fi isenkram, ferier samt andre forbrugsgoder, hvilket er langt det billigste - lige på nær boligkøb, naturligvis.

Forkert!

Jeg har lige bestilt nye brilleglas, jeg kan betale kontant, eller jeg kan vælge afbetaling, som koster 0 kroner i oprettelse, 0 kroner i administration, 0 kroner i betalingagebyrer og udstyrer mig med ekstra garanti i afbetalingsperioden.
Jeg får udleveret et mastercard som jeg kan vælge at bruge, eller lade være med at bruge. Hvis jeg bruger mastercardet koster det mig penge og det er det at de håber på.
Men det kommer heller ikke til at ske denne gang!

For øvrigt er det mest fordelagtigt at købe sit hus kontant, eller bil for den sags skyld. Så skal der ikke betales renter, bidrag, eller administrationsgebyr.

For øvrigt, så er det ret tilfredsstillende at betale sin bil kontant, ved hjælp af sit dankort. Sku lidt spøjst, når der står 250.000 på dankortautomaten :-)


Klaus
Forkert.  

At låne penge er ikke gratis.

Kontant betaling vil altid være den bedste løsning.


 Forstår du ikke, hvad jeg har skrevet?
Jeg kan lige ridse op for dig:

1. Jeg kan låne pengene gratis.

2. Ved kontant betaling får jeg ikke udvidet garanti og service.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2019 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:


Det mest fordelagtige, vil ALTID være kontant betaling - lige fra biler, Hi-Fi isenkram, ferier samt andre forbrugsgoder, hvilket er langt det billigste - lige på nær boligkøb, naturligvis.

Forkert!

Jeg har lige bestilt nye brilleglas, jeg kan betale kontant, eller jeg kan vælge afbetaling, som koster 0 kroner i oprettelse, 0 kroner i administration, 0 kroner i betalingagebyrer og udstyrer mig med ekstra garanti i afbetalingsperioden.
Jeg får udleveret et mastercard som jeg kan vælge at bruge, eller lade være med at bruge. Hvis jeg bruger mastercardet koster det mig penge og det er det at de håber på.
Men det kommer heller ikke til at ske denne gang!

For øvrigt er det mest fordelagtigt at købe sit hus kontant, eller bil for den sags skyld. Så skal der ikke betales renter, bidrag, eller administrationsgebyr.

For øvrigt, så er det ret tilfredsstillende at betale sin bil kontant, ved hjælp af sit dankort. Sku lidt spøjst, når der står 250.000 på dankortautomaten :-)


Klaus
Forkert.  

At låne penge er ikke gratis.

Kontant betaling vil altid være den bedste løsning.
Enig, men det hjælper jo ikke rigtigt trådstarter.

Altså, jeg får 5% på ALT hvad jeg har indestående i min bank.
Når jeg køber nye briller, får jeg dem altid med 0% i rente og gebyrer over 24 mdr.

Så køber jeg en brille til 5.000 kr. er det da en fornuftig forretning, når de så trækker 5% på min konto... her er det jo gratis at låne, og den kontante løsning er ikke den bedste, da brillen reelt ender med at være billigere end de 5.000 kr., da jeg jo når at trække renter hjem.

Nej jeg er ikke rig, men lavede en fantastisk aftale med min bank, da jeg truede med at rejse min vej.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2019 kl. 21:46
Præcis aerik
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 00:40
Aerik@

Hvor får man 5 procent?

Jeg vil gerne flytte mine penge til denne bank.
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 01:27
De 5% kan du få i Lån & Spar Bank..men der er nogle krav..
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 01:42
Ja, de foreninger man skal være medlem af, for at få 5% i rente af maksimalt 50.000 kroner, koster mere end hvad man kan tjene i rente.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mr. Laursen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 07:41
Husk nu at intet er gratis. Hvis du kan købe et fjernsyn uden renter og gebyrer så er det forretningen der betaler omkostningerne til finansieringsselskabet. De omkostninger er selvfølgeligt lagt ind i varens pris hvilket betyder at varen selvfølgelig bliver tilsvarende dyrere end hvad butikken KUNNE have solgt varen til såfremt der blev betalt med rede penge nu og her for at tjene det samme på varen. 

Så vis man er god til at handle og har pengene kan det aldrig betale sig at låne penge til et forbrug. 


Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 07:48
Oprindeligt skrevet af Mr. Laursen Mr. Laursen skrev:

Husk nu at intet er gratis. Hvis du kan købe et fjernsyn uden renter og gebyrer så er det forretningen der betaler omkostningerne til finansieringsselskabet. De omkostninger er selvfølgeligt lagt ind i varens pris hvilket betyder at varen selvfølgelig bliver tilsvarende dyrere end hvad butikken KUNNE have solgt varen til såfremt der blev betalt med rede penge nu og her for at tjene det samme på varen. 

Så vis man er god til at handle og har pengene kan det aldrig betale sig at låne penge til et forbrug. 



Se det er der en pointe i. Afslag i pris er straks sværere hvis du vil finansiere.
På cykelmarkedet er det endda efterhånden mere og mere tydeligt.
Her kan man ellers mange steder låne pengene til 0 ÅOP. Men mange steder skriver de ligeledes at prisen er 10-20% dyrere ved finansiering.

Men med det sagt så er der trods alt STADIG mange steder hvor ÅOP er 0 OG købsprisen fortsat er markedet billigste.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu