recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbinde stationær med google wifi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forbinde stationær med google wifi

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forbinde stationær med google wifi
    Sendt: 05-Januar-2019 kl. 18:58
Jeg skal flytte til Singapore, og vil have en lille lejlighed med study room som er langt fra internetstikket i stuen. Fremfor at trække et langt kabel overvejer jeg at købe trådløst netkort og et Google Wifi system.

Jeg vil dog høre om jeg ikke bare kan sætte en enhed op i study room og så sætte et kabel mellem en enhed og min PC? - behøver jeg et trådløst netkort?

Jeg regner med at købe et system med 3 enheder, hvilket reelt er en smule overkill, men ideen er langt mere acceptabel hvis jeg kan gøre ovenstående.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2019 kl. 19:37
jo google mesh er jo netop kendetegnet ved at der ikke er nogen fysisk forbindelse mellem wifi enhederne, men der er rj45 stik i dem, så du kan koble enheder direkte på dem. Bare husk ikke at have noget koblet på når det skal konfigureres (konfigureres via App på mobil)
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2019 kl. 19:44
Det er perfekt, det var også det jeg håbede og troede. Dejligt at få bekræftet!

Så har jeg sparet 500 kroner på et godt trådløst kort og for et dyrere abonnement med en anden router til leje.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2019 kl. 20:55
Hvis stue og studdy er forbundet rent elektrisk, så overvej et sæt homeplugs.

De overtrumfer enhvert trådløst system og er noget billigere.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2019 kl. 22:44
Steve Jones - bare husk du ikke skal købe noget af det her i DK.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2019 kl. 23:12
Electronik er faktisk ca. samme pris i Singapore på trods af momsen (GST) er lavere. 

Men venter også med at købe til jeg kommer derover. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu