recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediaplayer til iso på lokal router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mediaplayer til iso på lokal router

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bach1969 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2011
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bach1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mediaplayer til iso på lokal router
    Sendt: 06-Januar-2019 kl. 10:49
Hej

Da min Medi8tor er død, skal jeg finde en erstatning.
Jeg har film liggende i forskellige formater iso, mkv osv. Jeg har en router, den kan og håndtere nu 2 harddiske (og for dem der går op i backup, så er den på plads) så den er lukket, ingen NAS.... :-) men den nye enhed skal kunne streame dem fra de 2 harddiske som jeg har liggende på min router.

Men som jeg læser, så er valget mellem Apple TV og Nvidia Shield.
Men efter hvad jeg har læst så er Apple bedst til div. apps og kan afspille iso via Infuse? og Nvidia Shield kan afspille iso via Kodi, men knapt så god i apps?

Hvad skal jeg vælge? det skal også være simpelt da jeg ikke har for meget tid til og nørde med det :-)

1. prioritering afspilning af diverse formater lokalt
2. prioritering stream fra f. eks. Netflix

Jeg har pt. ikke noget 4k tv, men det kommer helt sikkert
Jeg har brug for en simpel afspiller som er let og hurtig og finde rundt i som kan afspille iso, mkv også videre.
Jeg vil måske også bruge den til Netflix som jeg pt caster over min Ultra.

Ud fra det jeg har skrevet, hvilken afspiller er den bedste for mig? Hvad er jeres anbefaling og gerne hvorfor :-)

På forhånd tak

Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 11:02
-

Redigeret af JohnConnor - 06-Januar-2019 kl. 11:16
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 11:16
Om der ikke skal ske for meget har jeg en mede8er X6003D liggende du kan få for en slik

I forhold til dit spørgsmål om Shield vs AppleTV 4K har jeg haft begge så her lidt tænker

APPLE TV

Positivt
- Infuse er nemt at opsætte og benytte
- Interface er så nemt at alle kan finde ud af det
- Fjernbetjening er genial og simpel
- Integration til iPhone spiller 100 % og er en god hjælp i hverdagen
- Apple TV kan fungere som HUB for smart hjem delen
- Spiller ISO filer uden problemer - Aldrig oplevet fejl

Negativt
- Kan kun LPCM så ingen DTS-Master osv i display på receiver om du benytter det
- Frame rate kan skabe audio sync problemer alt efter udstyr i kæden - ved LG har haft en del bøvl eks.
- INGEN USB INDGANG SOM DU BEHØVER :) 


Nvidia Shield

Positivt
- Kodi har langt flere settings at lege med som kan løser problemer der opstår
- DTS MASTER og TRUE HD virker
- Framerates driller ikke umiddelbart
- USB Indgangen virker til harddiske
- Ikke låst på APPs som Apple

Negativt
- Betjening er ringe i forhold til Apple
- Opsætning er bøvlet og specielt med NAS
- Tastning manuelt af adresser osv. er ikke fedt og meget mangler på deres APP af tegn man bruger
- Betjening fra APP er elendig
- Spiller IKKE iso filer
- Oplever flere fejl ved forsøg på afspilning af filer som normalt virker med ATV 4K



Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 11:17
Om der ikke skal ske for meget har jeg en mede8er X6003D liggende du kan få for en slik

I forhold til dit spørgsmål om Shield vs AppleTV 4K har jeg haft begge så her lidt tænker

APPLE TV

Positivt
- Infuse er nemt at opsætte og benytte
- Interface er så nemt at alle kan finde ud af det
- Fjernbetjening er genial og simpel
- Integration til iPhone spiller 100 % og er en god hjælp i hverdagen
- Apple TV kan fungere som HUB for smart hjem delen
- Spiller ISO filer uden problemer - Aldrig oplevet fejl

Negativt
- Kan kun LPCM så ingen DTS-Master osv i display på receiver om du benytter det
- Frame rate kan skabe audio sync problemer alt efter udstyr i kæden - ved LG har haft en del bøvl eks.
- INGEN USB INDGANG SOM DU BEHØVER :) 


Nvidia Shield

Positivt
- Kodi har langt flere settings at lege med som kan løser problemer der opstår
- DTS MASTER og TRUE HD virker
- Framerates driller ikke umiddelbart
- USB Indgangen virker til harddiske
- Ikke låst på APPs som Apple

Negativt
- Betjening er ringe i forhold til Apple
- Opsætning er bøvlet og specielt med NAS
- Tastning manuelt af adresser osv. er ikke fedt og meget mangler på deres APP af tegn man bruger
- Betjening fra APP er elendig
- Spiller IKKE iso filer
- Oplever flere fejl ved forsøg på afspilning af filer som normalt virker med ATV 4K





Redigeret af JohnConnor - 06-Januar-2019 kl. 11:17
Til top
Bach1969 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2011
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bach1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Jeg har en mede8er 600 liggende du kan få for en slik - den står bare

Den skal dælme være billig af to årsager,
jeg ved ikke med 100% sikkerhed om det er fordi der er et problem mellem min router og den, men den har virket med router og det gør den ikke længere, den kan godt tilgå internettet men ikke mine filer på router, hvilket den har kunnet uden problemer og har ikke lavet ændringer på router og jeg kan se filerne på min pc.
Og det er jo ikke en med fremtid i sig :-D

Men måske kunne det være en løsning, Smile
det skulle da kun være hvis Netflix giver bedre lyd over de andre end gennem ChromeCast Ultra
Til top
Bach1969 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2011
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bach1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Om der ikke skal ske for meget har jeg en mede8er X6003D liggende du kan få for en slik

I forhold til dit spørgsmål om Shield vs AppleTV 4K har jeg haft begge så her lidt tænker

APPLE TV

Positivt
- Infuse er nemt at opsætte og benytte
- Interface er så nemt at alle kan finde ud af det
- Fjernbetjening er genial og simpel
- Integration til iPhone spiller 100 % og er en god hjælp i hverdagen
- Apple TV kan fungere som HUB for smart hjem delen
- Spiller ISO filer uden problemer - Aldrig oplevet fejl

Negativt
- Kan kun LPCM så ingen DTS-Master osv i display på receiver om du benytter det
- Frame rate kan skabe audio sync problemer alt efter udstyr i kæden - ved LG har haft en del bøvl eks.
- INGEN USB INDGANG SOM DU BEHØVER :) 


Nvidia Shield

Positivt
- Kodi har langt flere settings at lege med som kan løser problemer der opstår
- DTS MASTER og TRUE HD virker
- Framerates driller ikke umiddelbart
- USB Indgangen virker til harddiske
- Ikke låst på APPs som Apple

Negativt
- Betjening er ringe i forhold til Apple
- Opsætning er bøvlet og specielt med NAS
- Tastning manuelt af adresser osv. er ikke fedt og meget mangler på deres APP af tegn man bruger
- Betjening fra APP er elendig
- Spiller IKKE iso filer
- Oplever flere fejl ved forsøg på afspilning af filer som normalt virker med ATV 4K





Super god feedback tak, se tidligere besked...
umiddelbart virker ATV som det bedste valg, det kommer bag på mig, du skriver "- INGEN USB INDGANG SOM DU BEHØVER :) " jeg behøver ikke nogen USB, har HD på Router så det mener jeg ikke.
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

- INGEN USB INDGANG SOM DU BEHØVER :) 


Hans diske er allerede tilknyttet netværk, så den manglende USB indgang, er ikke relevant i dette forhold Wink

Edit: 53 sekunder senere....


Redigeret af bleed_blue - 06-Januar-2019 kl. 11:24
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 12:59
Har også begge som JohnConnor.

ang. at betjening er ringe på Nvidia Shield tv fremfor AppleTv er subjektivt. Efter min mening er AppleTv sværere at styre i mørke.

Ang infuse vs kodi så er dette også en smagssag. 

En anden mulighed der vil være ved valget af fx Nvidia Shield er den kan fungere som plex server, plex fungerer upåklageligt på både Shield og AppleTv, fordelen er at så er der sync af dine film på tværs af alle enheder uden at man er låst til iOS eller Android. 

Dvs. du kan starte en film i stuen fx, stoppe og se den færdig i soveværelset via fx Chromecast, din mobil, tablet eller hvad der nu bliver brugt, samme er gældende ud af huset.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Bach1969 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2011
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bach1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Har også begge som JohnConnor.

ang. at betjening er ringe på Nvidia Shield tv fremfor AppleTv er subjektivt. Efter min mening er AppleTv sværere at styre i mørke.

Ang infuse vs kodi så er dette også en smagssag. 

En anden mulighed der vil være ved valget af fx Nvidia Shield er den kan fungere som plex server, plex fungerer upåklageligt på både Shield og AppleTv, fordelen er at så er der sync af dine film på tværs af alle enheder uden at man er låst til iOS eller Android. 

Dvs. du kan starte en film i stuen fx, stoppe og se den færdig i soveværelset via fx Chromecast, din mobil, tablet eller hvad der nu bliver brugt, samme er gældende ud af huset.


Hvis man smider et par harddiske i Shield kan man så overføre filer fra sin pc over sin router til disse HD? for jeg har to HD tilsluttet på pc så det kunne være aktuelt... og hvis det kan lade sig gøre, hvor meget er max TB som HD må være på?
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 15:05
@Bach1969

Ja det kan du og nej der ingen begrænsning på størrelse af diske. Har læst om 8TB diske som er sluttet til Shield. 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 01:55
I stedet for at skrive, din boks er død, kunne du have sparet en masse folks tid på flere forums, hvis du havde skrevet dit problem fra en start.

Årsagen til, du ikke længere har adgang til dine diske, er næsten sikkert pga. en opdatering af Windows, så du skal ind at redigere dine indstillinger for deling/netværk igen, men hvis der ikke er andre, der behøver adgang, vil den mest fornuftige løsning sikkert være at tilslutte dem direkte til din boks...

Du kan stadig smide nye film over via netværk (som kan gå langsomt), eller du kan bruge USB, når det er nødvendigt...


Redigeret af Supergris - 08-Januar-2019 kl. 02:03
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Bach1969 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2011
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bach1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 07:46
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

I stedet for at skrive, din boks er død, kunne du have sparet en masse folks tid på flere forums, hvis du havde skrevet dit problem fra en start.

Årsagen til, du ikke længere har adgang til dine diske, er næsten sikkert pga. en opdatering af Windows, så du skal ind at redigere dine indstillinger for deling/netværk igen, men hvis der ikke er andre, der behøver adgang, vil den mest fornuftige løsning sikkert være at tilslutte dem direkte til din boks...

Du kan stadig smide nye film over via netværk (som kan gå langsomt), eller du kan bruge USB, når det er nødvendigt...


Jeg kunne også forsætte i samme spor og skrive at du kunne spare mig for en masse tid, ved at du havde læst mit indlæg igennem......idet at de IKKE er tilsluttet min pc, men min router, hvilket gør vel at det ikke har noget med min indstillinger på min pc...... pudsigt nok kan jeg godt se mine drev fra min pc.

jeg står bare i et dilema om jeg skal vælge ATV 4K eller N. Shield, jeg ved ikke om det er en fordel og have 2 hd liggende i stuen fremfor gemt væk på min kontor, for jeg kan godt have dem tilsluttet min router og køre PLEX på dem...

Så valget er kogt ned til hvilken skal jeg vælge når jeg skal køre PLEX, DR og Netflex, for jeg laver mine iso om ....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu