recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Uvidenhed
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Uvidenhed

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
vanzandt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2008
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vanzandt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Uvidenhed
    Sendt: 06-Januar-2019 kl. 11:38
Hej alle har netop bestilt nyt tv Sony AF8 , kommer fra et gammelt Pana PX80.
I forbindelse med det gamle tv har jeg brugt en boks fra you see grundet manglende tunere.Det nye tv vil blive kalibreret,nu vil jeg gerne vide om jeg skal bibeholde you see boksen og min PS3 ( der er alle apps på,og kan se video
fra min PC billeder osv.) Med hensyn til 4k og HDR som jeg intet ved om , er disse bokse vel ikke nødvendige eller hur.Forskellen på apps på PS3 og Sony AF8 er vel ens.Håber nogen kan hjælpe mig lidt på vej . Hilsen Bobby
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 12:18
Da det er Android tv har yousee lavet en app, som har samme funktionalitet som din boks dog minus at kunne optage pt.

Du skriver ikke hvilken pakke du har, hvis der er blandselv. Så kan boksen også droppes ved at du får et kort og en kortlæser, kortlæseren skal dog ikke være yousee’s egen. Men en uden ci+, da yousee gerne vil have man skal bruge boksen og derfor kan man ikke optage / pause med yousee’s kortlæser.

Ang. Din PS3 og alle apps, så kommer det jo lidt an på hvilke du bruger. Men ellers kan du installere fx kodi direkte på dit tv og du kan se film og billeder igennem det program fra din pc.

Ang. 4k og hdr, så medmindre du går ud og køber ultra hd film samt afspiller, så er der Netflix, Amazon eller youtube til streaming som apps  (ikke 100% på om twitch som er gamestreaming sender 4k)

ITunes viser også 4k, men kræver AppleTv 4k, viaplay hvis man har sport abb., sender også 4k, men kræver enten AppleTV 4k eller Chromecast ultra.

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
vanzandt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2008
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vanzandt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 13:34
Hej, tusind tak for dit svar,det var noget af det jeg var ude efter,jeg kan godt droppe boksen har den kun på grund af de manglende tunere i det gamle tv, med hensyn til PS3 tror jeg at den bliver men vil prøve at kigge på det der kodi.Kan man streame fra tv med Appletv.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 13:58
Yousee app virker også på AppleTv.

Men ja ellers kan du bruge airplay der kræver iPhone, ipad. 

Ellers hedder det Chromecast som dit tv allerede har indbygget, der vælger du selv om du vil bruge Android telefon / tablet eller om du vil bruge iPhone / ipad.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
vanzandt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2008
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vanzandt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 15:12
Tak,jeg tror ikke jeg er helt med.Nu streamer jeg via en kablet PS3, jeg kan se mapper billed video osv.på PCen vil appletv kunne gøre det samme .Ville være rart at komme af med PS3en.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 15:24
Ja det kan AppleTv også.

Men kan dit tv også uden du behøver bruge PS3 


Redigeret af JordanDK - 06-Januar-2019 kl. 15:26
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
vanzandt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2008
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vanzandt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 00:38
Hej , undskyld den sene respons,nej ikke uden PS3, vil gerne skifte PS3 ud med
Appletv,hvis den kan det samme og samtidig vise HDR.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af vanzandt vanzandt skrev:

Hej alle har netop bestilt nyt tv Sony AF8 , kommer fra et gammelt Pana PX80.
I forbindelse med det gamle tv har jeg brugt en boks fra you see grundet manglende tunere.Det nye tv vil blive kalibreret,nu vil jeg gerne vide om jeg skal bibeholde you see boksen


Hvis du med YouSee boksen tænker på en DVB-C tuner, så nej, så BEHØVER du ikke YouSee boksen for at se DVB-C, det kan dit nye TV tune - Du skal dog IKKE begynde at bruge YouSee appen der bla. findes til Apple-tv og Android-TV (dit nye AF8's smart-tv platform) til at se TV, da du vil få MARKANT ringere billede via brug af appen på Android-TV og Apple-TV m.v. da der benyttes markant ringere bitrate i forbindelse med YouSee appen end der gør via DVB-C signalet.

Oprindeligt skrevet af vanzandt vanzandt skrev:

og min PS3 ( der er alle apps på,og kan se video
fra min PC billeder osv.)


Du kan installere f.eks. KODI og Plex på dit TV for at streame media direkte fra din PC/NAS mv. - Så det behøver du ikke.

Oprindeligt skrevet af vanzandt vanzandt skrev:

Med hensyn til 4k og HDR som jeg intet ved om , er disse bokse vel ikke nødvendige eller hur.Forskellen på apps på PS3 og Sony AF8 er vel ens.Håber nogen kan hjælpe mig lidt på vej . Hilsen Bobby

Du vil slet ikke have 4K HDR fra dine PC3 apps, da PS3 hverken er 4K eller HDR kompatibel - Så du vil opleve STOR forskel på 4K HDR kompatible apps som f.eks. Netflix og Amazon Prime ved at bruge TV'ets indbyggede apps. (OBS det kræver kræver dog et større end 1080p Netflix abonnement af få adgang til 4K HDR materialet på Netflix, mens det vist er indeholdt i ét og samme abonnement på Amazon Prime).

Vil du bare se nogle HDR demo eksempler (som alligevel er vildere end film og serier) kan du downloade nogle her og så afspille dem direkte på TV'et fra f.eks. et USB stik.
https://4kmedia.org/
https://4kmedia.org/tag/60-fps/
https://4kmedia.org/tag/sony/
F.eks:
https://4kmedia.org/lg-amaze-dolby-vision-uhd-4k-demo/
https://4kmedia.org/lg-chess-hdr-demo/
https://4kmedia.org/sony-bravia-uhd-hdr-4k-demo/

Redigeret af TBC1 - 07-Januar-2019 kl. 13:28
Til top
vanzandt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2008
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vanzandt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 16:50
Hej , tusind tak for svaret,bliver dog noget forvirret,hvis man ikke skal bruge appen fra appletv eller android , hvad man skal man så bruge ?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af vanzandt vanzandt skrev:

Hej , tusind tak for svaret,bliver dog noget forvirret,hvis man ikke skal bruge appen fra appletv eller android , hvad man skal man så bruge ?
Sony tv'et kan alt det Apple tv kan
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af vanzandt vanzandt skrev:

Hej , tusind tak for svaret,bliver dog noget forvirret,hvis man ikke skal bruge appen fra appletv eller android , hvad man skal man så bruge ?
Sony tv'et kan alt det Apple tv kan

Hmm , er du sikker på det? Tvivler på at det kan vise , og skifte imellem de forskellige opløsninger , fex 24p , hvis man bruger de indbyggede apps
MVH
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
vanzandt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2008
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vanzandt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 18:23
Hej, pyha , det er blevet svært at købe tv,men både PS3 og yousee boksen kan jeg smide på loftet.Har lige fået at vide at tvet først bliver sendt 17-01-19, så der er da tid til at læse lidt op på det forskellige,kan nu godt lide det Appletv
Tusind tak for jeres indspark.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu