recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Uvidenhed
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Uvidenhed

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 19:56
Jeg har Sony A1 OLED , og både den nye 4K YouSee box - samt Apple4k box. . . 

Jeg synes arkiv og optage delen i den nye YouSeebox er fantastisk .Er det den gamle box du har - så op på loftet ,i hvert fald  mens du prøver YouSeeapps af Wink

Mht AppleTV4 , så er det mig bekendt stadig eneste vej til at leje/købe nye 4k HDR film - samtidigt med,at den også kan en masse andet .Feks er  billedfremviseren i AppleTV væsenligt bedre end den indbyggede i SonyTV. 

Alt efter hvordan du binder dit set-up sammen - så kan du faktisk godt ende ud med,at kunne betjene alt det væsentlige med AppleTVs remote. Den er noget federe end Sonyens, men der skal nu heller ikke så meget til . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
vanzandt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2008
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vanzandt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 21:20
Ok,bruger du så tuneren i boksen eller dem i tvet , eller er det ligemeget.
Kommer du ikke til at have flere fjerbetjeninger liggende ?
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af vanzandt vanzandt skrev:

Ok,bruger du så tuneren i boksen eller dem i tvet , eller er det ligemeget.
Kommer du ikke til at have flere fjerbetjeninger liggende ?

Jeg har en Harmony multi fjernbetjening pga endnu flere enheder - og klarer mig med den ene på bordet . Men jeg erfarer gennem andre tåde,at man, alt efter set-up i mange tilfælde snildt kan nøjes med Apple remoten . . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
vanzandt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2008
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vanzandt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 23:47
ok,tak for hjælpen tror jeg må prøve det appletv,der kommer nok flere spørgsmål.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 04:19
Oprindeligt skrevet af vanzandt vanzandt skrev:

Hej , tusind tak for svaret,bliver dog noget forvirret,hvis man ikke skal bruge appen fra appletv eller android , hvad man skal man så bruge ?

Hvis man vil have den bedste kvalitet fra YouSee skal man ganske simpelt bruge antennekablet og TV'ets indbyggede DVB-C tuner (evt. med et YouSee Kort og en common interface kortlæser sat i TV'et, hvis man altså har kodede bland-selv kanaler). TV'et kan via EPG'en sættes til at optage på et tilsluttet USB-stick eller en USB harddisk, hvis man vil planlægge en optagelse på den måde.

Til sammenligning er bitrate, video og lydkvaliteten er markant lavere hvis du bruger appen til TV'ets indbyggede Android-TV platform eller til et Apple-TV. Encoded er simpelt hen et helt andet og er MEGET hårdere komprimeret til streaming (ca 2,5 gange hårdere komprimeret samt begrænset til 720p), hvis du ser det via appen end det er hvis du ser det via DVB-c transmissionen.

Du kan naturligvis bruge appen til AndroidTV og/eller AppleTV mhp. timeshift og on-demand, men det bliver i så den lavere video kvalitet der tilbydes via streaming (og også uden Dolby digital hvis du benytter surroundanlæg) sammenlignet med hvad der tilbydes via DVB-C.
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Jeg har en Harmony multi fjernbetjening pga endnu flere enheder - og klarer mig med den ene på bordet . Men jeg erfarer gennem andre tåde,at man, alt efter set-up i mange tilfælde snildt kan nøjes med Apple remoten . .
Man kan skrue op og ned for Sony TV'et på Apple-tv fjernbetjeningen, men det er så omtrent vist også det - i hver fald alt jeg har opdaget man kan, foruden at den også kan skrue op og ned for min Denon surround reciever inde ved projektoren i stuen. Så hvis man kún bruger ATV 100% som signal-kilde kan det gå an at nøjes med ATV'ets fjernbetjening til daglig brug. Det ville dog som sagt være synd, da man så ikke udnytter YouSee's bedste signal (DVB) og dermed begrænser sig selv mht TV-signalets kvalitet. Heldigvis kan Sony-tv'et også styre Apple-tv'ets navigation (når man har valgt HDMI indgangen til ATV'et), hvilket imho er langt mere brugbart, da man så samlet set kan kontrollere meget mere med den bedre udrustede TV-fjentbetjening. Denne har f.eks også direkte taster til både DVB, selv Netflix og Amazon og deres 4K indhold samt talestyret google assistant parat til at fremfinde titler på Netflix mv. (Det skal lidt inforståede ninja-tricks med sprogændringer af menuer til engelsk til, for at bare få så meget som bare diktering til at fungere på Apple-tv'et, som til sammenligning er ret iTunes-centric - Man skal vist ud i noget med en udenlandsk iTunes konto for at få det hele med i den forbindelse.

Jeg har selv Apple-TV 4K og en Sony KD-65AF8 på soveværelset og mener at det eneste der reelt beretigger udgiften til og brugen af et Apple-tv til et Sony AF8 er hvis man ønsker ATV'ets match framerate funktion (som virker på mange men ikke alle apps) eller ønsker adgang til køb i iTunes. Men sidstnævnte ændrer sig åbenbart snart, da tonerne fra CES er at Airplay og iTunes siges at være på vej til flere TV, inkl Sony's, da Apple antages at stå overfor at udvide deres streamingplatformsforretning ud over egne proprietære enheder.

Selv Apple-tv'et behandler i øvrigt ikke DRTV og YouSee appens signal 100% korrekt mht framerate (som det f.eks. gør med Netflix og visse andre apps der benytter Apples standardafspiller til video), idet især YouSee app nogle gange falder midlertidigt 'ud af hak' selv når ATV'et står som default til 50 Hz. Til gengæld afspilles DRTV videoer altid korrekt via KODI installeret på AF8, med match framerate aktiveret i KODI (Man taler dog om at Sony begynder fjerne KODI som installationsmulighed). Men står Apple-tv'et i 50 Hz som udgangspunkt virker YouSee appen for det meste trods alt bedre end den gør via AF8 smart-tv delens default 60 Hz visning hvor den konstant manglende sync imho er meget tydelig. 24 fps materiale er der til sammenligning ikke lige så stor forskel på, men den er dér, for dem der som jeg er overfølsomme for den slags. Men uanset om ATV'et så ér faldet i framerate-hak med YouSee's app, så ændrer det stadig ikke ved at streaming signalet kun er 25 fps, mens DVB signalet er 50 Hz og dermed også, foruden den grundlæggende bedre video og lydkvalitet, er langt mere flydende end en vellykket afspilning i appen - Hvilket igen bringer os tilbage til DVB som anbefalingen til flow-tv og vigtige optagelser hvis man alligevel går op i kvaliteten til at starte med.

Har i øvrigt også selv en Harmony remote til stuens mange enheder ;-) ...En dejlig og helt uundværlig ting at have dér!

Redigeret af TBC1 - 08-Januar-2019 kl. 06:01
Til top
vanzandt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2008
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vanzandt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 10:58
Tak for dit gode og oplysende indlæg.Jeg tror jeg starter fra bunden af uden ATV,
bruger tuneren i Sony AF8 og så prøver mig lidt frem.Jeg vil gerne vide om ikke en kalibrering er udgiften værd?
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af vanzandt vanzandt skrev:

Jeg vil gerne vide om ikke en kalibrering er udgiften værd?

Det er det jo reelt kun dig selv der kan besvare dét spørgsmål, da folks idiosynkrasier og følsomheder er forskellige. Da mit AF8 hænger i soveværelset bruger jeg selv blot Flatpanels anbefalede indstillinger https://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1523860783#4 ...fraset at jeg ikke bruger 'mellem' som "Højeste belysning", men enten 'lav' eller som oftest 'fra'. ...Ellers er TV'et simpelthen for lyst og udmattende for øjnene i et soveværelse. Disse indstillinger er i hvert fald en god start der bringer dig mere naturlig og afbalancerede farver i forhold til default profilerne og personligt finder jeg det vigtigere at der er tale om et godt signal med god bitrate og korrekte framerates, da fraværet af dette ville genere mig langt mere før en kalibrerings sidste korrekte farvemarginaler som er noget sværere at vurdere. Der kan dog ikke siges noget som helst dårligt om en god kalibrering og hvad det kan gøre for et billede, som jeg nok ville have taget hvis det havde været min primære skærm i stuen, selv om flatpanels indstillinger bringer dig langt hen af vejen mod et bestemt fornuftigt og værdigt billede hvorfra det nok er relativt nørdede marginaler der er at hente fra en regelret kalibrering.

Redigeret af TBC1 - 08-Januar-2019 kl. 17:16
Til top
vanzandt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2008
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vanzandt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 16:52
Ok, tak skal du have , lidt at tænke over.Måske ved du også om Sonyen kan afspille filer med billeder og video , hvis man tilslutter en ekstern hardddisk
og i bekræftende fald hvordan den skal være formateret, så kan jeg sende PS3en
på loftet også.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 17:20
Den allerede installerede Standard-medie-afspiller afspiller det meste mkv og mp2/4 inkl Dolby Digital - som f.eks. de linkede demofiler på forgående side - specifikt hvilke formater og containere den kan æde har jeg ikke kendskab til eller overblik over. Vil du have endnu bredere afspilning mht codecs og containere kan du (endnu i hvert fald) installere både VLAN player eller KODI som æder stort set alle filformater (KODI endog med mulighed for tilvalg af match framerate funktion) - lige som på en Shield - Det er jo samme styresystem.

Redigeret af TBC1 - 08-Januar-2019 kl. 17:26
Til top
vanzandt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2008
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vanzandt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 17:35
ok,har downloaded filerne du linkede til , tak for din hjælp , glæder mig til tvet kommer.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 18:00
Lige præcis medieafspilleren i Sony synes jeg er helt håbløs . Ikke med hensyn til hvad den uderstøtter - men selve brugerfladen/navigation Dead. Jeg gør en del i foto, og beskærer mange til 16:9 så de fylder hele skærmen - og her er 4k og OLED super Clap . Men jeg bruger altså foreløbigt  AppleTV til at vise dem ( har også Iphone ). Havde håbet,at man kunne downloade et eller andet fra android smarttv platformen, som var endnu bedre - men det har jeg ikke rigtigt fundet . Når jeg på et tidspunkt bytter min Blu-ray afspiller ud med en 4k HDR variant - så vil det vægte højt, at der via usb er en god mediefil-afspiller ombord . . .

Redigeret af Lennon - 08-Januar-2019 kl. 18:01
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu