recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overførsel af filer på hjemmenetværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overførsel af filer på hjemmenetværk

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Overførsel af filer på hjemmenetværk
    Sendt: 06-Januar-2019 kl. 20:02
Jeg har et lille problem jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal gribe an.

Jeg har følgende opsætning: Stationær PC - Kabel - Switch - Kabel - Synology Nas.

Fra tid til anden køber jeg en bunke blu rays, ripper dem og overfører dem til min nas. Jeg har altid lagt på en overførselshastighed på omkring 100 MB/s.

Her for nyligt købte jeg igen nogle film og rippede dem. Men overførsel har vist sig en smule mystisk.

Følgende fire scenarier har jeg oplevet:

1) Overfører filmene enkeltvis, men på samme tid. Samlet overførselshastighed på cirka 10 MB/s. Filmene overføres til ende.

2) Markere tre film og overfører dem på samme tid. Overførselshastighed svinger konstant. Alt mellem 0 MB/s til 100 MB/s. Til sidst melder PC at den ikke kan finde netværksdrev og stopper.

3) Markere tre film og overfører dem på samme tid. Overførselshastighed svinger konstant. Alt mellem 0 MB/s til 100 MB/s. Til sidste bliver den på 0 MB/s inden overførslen er slut. Men alligevel ender filmene med at være overført.

4) Markere tre film og overfører dem på samme tid. Overførselshastighed ligger konstant på cirka 100 MB/s. Men før den er færdig går den pludselig ned på 0 MB/s. Til trods for dette bliver filmene overført til ende.


Jeg er seriøst i vildrede omkring hvad der sker.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 23:24
Prøv med nye kabler, måske har et af de nuværende fået et knæk/er blevet trampet på, så der opstår transmissionsfejl når du belaster tingene.

Hvis nu dine kabler er utilgængelige/muret inde/på anden måde ikke lige til at skifte, så flyt switch og nas hen til din computer og prøv med et par korte kabler, det kunne fx. være sådan nogle færdigtlavede nogen fra Harald Nyborg til under en tyver. Hvis det løser problemet så ved du hvor du skal kigge.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 20:25
Tak for svaret.

Jeg havde overvejet kablerne, men troede ikke det kunne være svaret.

Jeg prøver at skifte dem og ser om det ikke løser problemerne.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Jeg havde overvejet kablerne, men troede ikke det kunne være svaret.
Jeg har selv haft problemer med langsom overførsel på D-Link 24port gigabit switch, skiftede tilbage til den gamle "langsomme" 16 port switch, og det blev bedre end med gigabit'en.
Kørte et stykke tid på den, prøvede igen med OK resultat på gigabit et stykke tid, så kom problemet igen.  Dead
Fandt en brugt 8-port gigabit switch, og den kører jeg på for øjeblikket - må så undvære nogle dimser pga. mangel på porte. LOL

Så overvej om det kan være din switch der driller (jeg kan ikke give nogen fornuftig begrundelse for problemerne på min Wink )
Mvh. JørgenT
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 15:39
Jeg skifter kablerne i løbet af ugen. Hvis det ikke virker prøver jeg at kigge på switchen.

Tak for budet Jørgen.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 16:19
Med hensyn til kabler.

Min PC, Nas og switch er placeret ved mit TV møbel og det er lidt et kabel mareridt.

Jeg planlægger derfor at bestille disse Cat 7 S/FTP kabler hos AV Cables:


Min tanke er lidt: Bette safe then sorry. Er der nogen bagside til dobbeltskærmet netværkskabler?
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2019 kl. 15:18
Det ser ud til kablerne var problemet. Tak for hjælpen.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu