recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Test af bas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Test af bas

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 08:21
Man kan desværre ikke altid bruge prisen som et kvalitetsstempel. Normalt plejer producenter at indbygge et filter som er afstemt ift det område hvor porten tager over (hvor der vil blafre) .

Prøv at tage kontakt til Triangle og fortæl om problemet. Kan være de har designet højttaleren til at blive suppleret med en subwoofer?
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Man kan desværre ikke altid bruge prisen som et kvalitetsstempel. Normalt plejer producenter at indbygge et filter som er afstemt ift det område hvor porten tager over (hvor der vil blafre) .

Prøv at tage kontakt til Triangle og fortæl om problemet. Kan være de har designet højttaleren til at blive suppleret med en subwoofer?

Har nu prøvet at kontakte triangle også oprettet emnet på deres eget forum.
Ingen tvivl om jeg ikke kan leve med den højtaler.Dead
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

har prøvet med andre forstærkere også på et system med 500W effektblok :)
Lad nu værd med at give skylden på andet end højtaleren.
Det er IKKE kun Trentemøller. Ja hans musik går dybt, men det nytter jo ikke noget t et højtalersæt til 10K spiller det ringere end nogle mindre højtalere til 1500 kr.
Min pointe er at hvorfor konstruere en højtaler som ikke kan klare den dybde alligevel. Jeg kan som sagt afhjælpe det ved at putte en sok i porten. Så er der ingen blafren.

Hehe Oki. Lyder til du har fundet problemet, og kender løsningen (nye højttalere). 
Hvorfor konstruere en HT der ikke kan spille dybt? Hmm tja det er da masser af andre højttalere der heller ikke kan. Men man kan jo evt undlade og købe dem. Mange af dem er konstrueret for og gøre kvinder glade med lille kompakt designWink
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 10:48
Mange små højttalere som ikke spiller dybt behøver jo ikke have blafrende basport.
Det er jo dårligt konstruktion af triangle
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 12:41
Uden og vide det, vil jeg tro de fleste mindre basrefleks højttalere kan presses til den slags mislyde, hvis man gør sig umage.
I den blå avis med dem, med en tekst om hvor fantastiske disse små perler er, og så på udkig efter noget andet Wink
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Uden og vide det, vil jeg tro de fleste mindre basrefleks højttalere kan presses til den slags mislyde, hvis man gør sig umage.
I den blå avis med dem, med en tekst om hvor fantastiske disse små perler er, og så på udkig efter noget andet Wink
er lagt på DBA hvis nogle skulle være interesseret :)
5.500 kr for sættet.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 13:21
Lyder som om konstruktion i mellem selve bas enheden og designet af selve bas reflex systemet taber pusten, f.eks. at selve resonansen ligger for lavt i porten forhold til hvad selve bass enheden kan præstere. Spec. på disse højtalere siger de går til ned til 45hz ved +3db. Det tror jeg desværre ikke en dyt på.

Hvor stort er dit lytterum L B H? Hvordan er din placering/ opstilling af dine højtalere i forhold til din lytte position?

Og ikke mindst, hvad har du lyttede på tidligere? Jeg tænker på, at måske du har haft større højtalere tidligere?


Redigeret af Potter - 07-Januar-2019 kl. 13:24
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Lyder som om konstruktion i mellem selve bas enheden og designet af selve bas reflex systemet taber pusten, f.eks. at selve resonansen ligger for lavt i porten forhold til hvad selve bass enheden kan præstere. Spec. på disse højtalere siger de går til ned til 45hz ved +3db. Det tror jeg desværre ikke en dyt på.

Hvor stort er dit lytterum L B H? Hvordan er din placering/ opstilling af dine højtalere i forhold til din lytte position?

Og ikke mindst, hvad har du lyttede på tidligere? Jeg tænker på, at måske du har haft større højtalere tidligere?

udeluk lytterum. da jeg har haft dem udenfor på terrassen også for et teste :)

Har både mindre højtalere som selvfølgelig ikke går så dybt, men i dette tilfælde en fordel da basporten ikke blafre,
har spillet på store CW AL1000 også uden problemer og med masser af effekt også.

Så ja tror min konklusion på det er at netop den højtalere ikke er afstemt godt nok... 
Den burde jo bare lade være med at spille de toner istedet for at komme med ødelæggende lyde.
Det er jo det bla mine små billige scandyna minipods gør. Men de kan jo stadig spille høre og renere end trianglerne 


Redigeret af mbm1 - 07-Januar-2019 kl. 13:39
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 14:47
Har lige været en tur i Hifiklubben og lyttet på nogle små dali ingen problemer på det nummer overhovedet.
Mine højtalere må være defekte.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 14:59
Det lyder meget spøjst.

Så begge højttalere skulle have samme defekt.

Hvor gamle er de?


Redigeret af Mufti - 07-Januar-2019 kl. 14:59
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det lyder meget spøjst.

Så begge højttalere skulle have samme defekt.

Hvor gamle er de?
De er helt nye købt 2. Jule dag
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 15:44
Hmm. 

Hvis de er købt på nettet kan du lige nå at fortryde købet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu