recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Test af bas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Test af bas

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Hmm. 

Hvis de er købt på nettet kan du lige nå at fortryde købet.
De vil ikke tage den retur da jeg desværre har smidt emballagen ud😪
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Hmm. 

Hvis de er købt på nettet kan du lige nå at fortryde købet.
De vil ikke tage den retur da jeg desværre har smidt emballagen ud😪
Endnu mere ærgerligt, når forretningen har 30 dages returret.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 18:43
Det er da noget lort du er havnet i.

Er der ingen her på siden der er inde i købeloven?

Jeg mener at man godt kan fortyde selvom emballage ikke findes mere. Butikken har så ret til at lave et nedslag. Det er da håbløst med et sæt højttalere til 10 klik der blafrer i bassen.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 18:53
Ja forstod også deres betingelser gjaldt et fradrag, men det gælder så alt andet end emballagen sagde de .. hmmm 
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4413
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det er da noget lort du er havnet i.

Er der ingen her på siden der er inde i købeloven?

Jeg mener at man godt kan fortyde selvom emballage ikke findes mere. Butikken har så ret til at lave et nedslag. Det er da håbløst med et sæt højttalere til 10 klik der blafrer i bassen.
Købelov? Et produkt er købt, alt emballage er smidt ud indenfor 14 dage og en kunde synes nu ikke produktet lever op til forventningerne (uden at være defekt). 

Jeg kender ikke købeloven, men hvis der er et punkt som sætter en forbruger i en god situation i ovenstående scenarie, så giver det da ingen mening. Så skal butikken miste penge på det?

(Beklager off-topic)
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det er da noget lort du er havnet i.

Er der ingen her på siden der er inde i købeloven?

Jeg mener at man godt kan fortyde selvom emballage ikke findes mere. Butikken har så ret til at lave et nedslag. Det er da håbløst med et sæt højttalere til 10 klik der blafrer i bassen.
Købelov? Et produkt er købt, alt emballage er smidt ud indenfor 14 dage og en kunde synes nu ikke produktet lever op til forventningerne (uden at være defekt). 

Jeg kender ikke købeloven, men hvis der er et punkt som sætter en forbruger i en god situation i ovenstående scenarie, så giver det da ingen mening. Så skal butikken miste penge på det?

(Beklager off-topic)
Spørgsmålet er vel hvorfor emballagen ikke gælder deres returret.

Eks. Har jeg returneret en receiver I elgiganten uden emballage... Ingen problemer overhovedet.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det er da håbløst med et sæt højttalere til 10 klik der blafrer i bassen.

Det er da endnu mere træls, hvis man har betalt så mange penge for dem!

Endda uden af prøvelytte på dem og ikke gemt emballagen, så man kan sende dem retur.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 19:43
Og i sort lidt billigerer:

https://hifi-freaks.dk/webshop//b-stock-lager-triangle-trio-jubilee-b-stock-sort-p-2996.html?gclid=EAIaIQobChMI0c2e66jc3wIVj8myCh19rAsREAYYASABEgLzVPD_BwE

Men har du snakket med Hifi freaks, om die evt. har en fejl? Har du været forbi og lyttet til nogle i butikken om de spiller lige så dårligt?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det er da noget lort du er havnet i.

Er der ingen her på siden der er inde i købeloven?

Jeg mener at man godt kan fortyde selvom emballage ikke findes mere. Butikken har så ret til at lave et nedslag. Det er da håbløst med et sæt højttalere til 10 klik der blafrer i bassen.
Købelov? Et produkt er købt, alt emballage er smidt ud indenfor 14 dage og en kunde synes nu ikke produktet lever op til forventningerne (uden at være defekt). 

Jeg kender ikke købeloven, men hvis der er et punkt som sætter en forbruger i en god situation i ovenstående scenarie, så giver det da ingen mening. Så skal butikken miste penge på det?

(Beklager off-topic)
Det er heller ikke en fremgangsmåde jeg selv vil benytte.

Butikken kan sælge højttaleren som demo efterfølgende. Jeg siger ikke at butikken skal give det fulde beløb retur. På den måde behøver det ikke at give butikken tab.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 20:52
#muffi

Det er jo også det der ligger i deres 30 dages returret formegentlig.
Jeg købte også højtalerne som B-stock. Går ud fra det er en model som har været ude hos en anden kunde.
Personligt sparer jeg gerne nogle 100 kr på den konto, og ville da heller ikke være bleg for at købe højtalere uden emballage hvis jeg kunne spare penge.
Så planen er jeg tager derud i næste uge så de kan lytte på dem. Men mine forventninger er ikke høje ud fra min dialog med dem hidtil. Og en returret med pris reduktion var desværre udelukket.
Deres udmelding på problemet var at det nok var højtalerens begrænsning.
Og at hvis jeg testede det samme på en Dali så ville jeg opleve samme problem.
Det har jeg så lige gjort i den lokale Hifiklub. Dali klarede det fint.


Redigeret af mbm1 - 07-Januar-2019 kl. 20:55
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 21:03
Hvor står der at der skal være emballage?
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvor står der at der skal være emballage?
Det har de bare sagt til mig.
Gider egentlig ikke den store slåskamp med dem. Bare ikke et sted jeg gider handle igen.
Og specielt ikke da de slet ikke virker forstående for min situation og slår det hen med at det er nok bare højtalerens begrænsning og sådan er mange højtalere. Hvilket Hifiklubben med deres Dali ihvertfald modbeviste 


Redigeret af mbm1 - 07-Januar-2019 kl. 21:17
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu