recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Test af bas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Test af bas

 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvor står der at der skal være emballage?
Ingen steder. Det har de bare sagt til mig.
Gider egentlig ikke den store slåskamp med dem. Bare ikke et sted jeg gider handle igen.
Og specielt ikke da de slet ikke virker forstående for min situation og slår det hen med at det er nok bare højtalerens begrænsning og sådan er mange højtalere. Hvilket Hifiklubben med deres Dali ihvertfald modbeviste 
Du er i din fulde ret til at returnere højttalerne uden emballage ud fra de betingelser der står i linket. Det er en service de yder fordi de ikke har showroom hvor man kan afprøve tingene. Men jeg kan da godt høre det blir vanskeligt at hale pengene op ad lommen på dem, når du returnerer højttalerne korrekt inden for de 30 dg. Der står ikke i betingelserne at der skal være emballage.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 21:23
#Munch
Jo der står et andet sted at de skal pakkes ned i org emballage med alt tilbehør, men ved mangler kan det medføre at man ikke får det fulde beløb retur. Og dette er forståeligt nok.
Men den manglende emballage gjorde så bare min returret umulig.
Så jeg havde været bedre stillet hvis jeg eks. Havde ridset eller ødelagt den på anden vis men stadig haft emballagen 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 00:35
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvor står der at der skal være emballage?

Hvor står der at man ikke må have malet højttalerne røde?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 01:29
Nu kender jeg ikke den pågældende højttaler, men kombinationen af bastung techno og små kompakthøjttalere plejer at være en dårlig kombination.

På nettet fandt jeg denne test. Den er polsk, men kan oversættes med Google Translate:

https://audio.com.pl/testy/stereo/zespoly-glosnikowe/277-triangle-trio

I slutningen af artiklen er en måling af højttalernes frekvensgang og læg mærke til puklen i bassen omkring de 80-100 Hz; det er givetvis her, at Trentemøller-nummeret også har en del aktivitet. Hvis du har en bas-kontrol eller equalizer, kan du prøve at sænke niveaet omkring de 80-100 Hz; gerne med 6-8 db. 

Redigeret af dreamz - 08-Januar-2019 kl. 01:29
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 06:43
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Nu kender jeg ikke den pågældende højttaler, men kombinationen af bastung techno og små kompakthøjttalere plejer at være en dårlig kombination.

På nettet fandt jeg denne test. Den er polsk, men kan oversættes med Google Translate:

https://audio.com.pl/testy/stereo/zespoly-glosnikowe/277-triangle-trio

I slutningen af artiklen er en måling af højttalernes frekvensgang og læg mærke til puklen i bassen omkring de 80-100 Hz; det er givetvis her, at Trentemøller-nummeret også har en del aktivitet. Hvis du har en bas-kontrol eller equalizer, kan du prøve at sænke niveaet omkring de 80-100 Hz; gerne med 6-8 db. 
Lad nu være med at fokusere på Trentemøller og techno. Det er kun som eksempel da det er meget tydeligt lige på det nummer.
Jeg lytter til meget forskelligt musik. Et andet nummer der driller kan være 
Selma Judith med Kind of Lonely. Mange dybe passager... FEEEDT nummer. Bare ærgeligt min basport ødelægger nummeret.
Har desværre ikke equalizer, men ja det kunne være interessant at prøve at justere på. Men det burde jo være gjort på delefilteret.
Har kun en bluesound powernode2 kan jeg smide en equalizer ind på den og hvilken?


Redigeret af mbm1 - 08-Januar-2019 kl. 08:16
Til top
macsat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér macsat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 06:45
Med mindre det er tydeligt oplyst ved køb, kan forhandleren i henhold til købeloven ikke kræve at du har den originale emballage, jfvr: 


"Det vil normalt være en forudsætning, at varen fremstår som ny og ubrugt, så den kan sælges igen. Stiller sælgeren andre krav til varens stand, fx at samtlige mærker stadig sidder på varen, at originalemballagen er intakt og lignende, skal du have det tydeligt oplyst ved købet."
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Nu kender jeg ikke den pågældende højttaler, men kombinationen af bastung techno og små kompakthøjttalere plejer at være en dårlig kombination.

På nettet fandt jeg denne test. Den er polsk, men kan oversættes med Google Translate:

https://audio.com.pl/testy/stereo/zespoly-glosnikowe/277-triangle-trio

I slutningen af artiklen er en måling af højttalernes frekvensgang og læg mærke til puklen i bassen omkring de 80-100 Hz; det er givetvis her, at Trentemøller-nummeret også har en del aktivitet. Hvis du har en bas-kontrol eller equalizer, kan du prøve at sænke niveaet omkring de 80-100 Hz; gerne med 6-8 db. 
Lad nu være med at fokusere på Trentemøller og techno. Det er kun som eksempel da det er meget tydeligt lige på det nummer.
Jeg lytter til meget forskelligt musik. Et andet nummer der driller kan være 
Selma Judith med Kind of Lonely. Mange dybe passager... FEEEDT nummer. Bare ærgeligt min basport ødelægger nummeret.
Har desværre ikke equalizer, men ja det kunne være interessant at prøve at justere på. Men det burde jo være gjort på delefilteret.
Har kun en bluesound powernode2 kan jeg smide en equalizer ind på den og hvilken?

Når jeg nævner Trentemøller, var det fordi, det var det nummer, du angav at have problemer med, men det er åbenbart en generelt problem i forbindelse med dybbas, kan jeg forstå.

Du kan næppe tilslutte en equalizer til en Bluenote, men mon ikke din medieafspiller har en softwareudgave af en sådan?

Har du kigget på frekvensgrafen i den artikel, jeg linkede til?
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 10:18
#Dreamz
Ja tak for linket. Fin læsning
Så det kunne være rigtigt interessant prøve at justere ind. For det er generelt en fed højtaler.
Men hvorfor har fabrikanten ikke selv justeret det ind på deres delefilter, det ville jo giver en langt bedre løsning.
Hvis nogle ved hvordan jeg kan prøve det måske via en app så sig gerne til. 


Redigeret af mbm1 - 08-Januar-2019 kl. 10:18
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

#Dreamz
Ja tak for linket. Fin læsning
Så det kunne være rigtigt interessant prøve at justere ind. For det er generelt en fed højtaler.
Men hvorfor har fabrikanten ikke selv justeret det ind på deres delefilter, det ville jo giver en langt bedre løsning.
Hvis nogle ved hvordan jeg kan prøve det måske via en app så sig gerne til. 
Det lader til, at højttaleren er tunet til at lyde større end den er; frekvensgangen tyder på en slags indbygget loudness med hævet bas og diskant. Det lyder sikkert fint ved lave niveauer, men når man skruer op, giver den hævede bas åbenbart problemer. Er der slet ingen tonekontroller i BlueSound?
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

#Dreamz
Ja tak for linket. Fin læsning
Så det kunne være rigtigt interessant prøve at justere ind. For det er generelt en fed højtaler.
Men hvorfor har fabrikanten ikke selv justeret det ind på deres delefilter, det ville jo giver en langt bedre løsning.
Hvis nogle ved hvordan jeg kan prøve det måske via en app så sig gerne til. 
Det lader til, at højttaleren er tunet til at lyde større end den er; frekvensgangen tyder på en slags indbygget loudness med hævet bas og diskant. Det lyder sikkert fint ved lave niveauer, men når man skruer op, giver den hævede bas åbenbart problemer. Er der slet ingen tonekontroller i BlueSound?

præcis det der er problemet ved lav nivaeu lyder de fantastisk. men hæver man nivueat hvor bassen begynder at flyttes sig går det galt og der komme port-larm.

der er kun bas og treble justering på bluesounden... Idealt ville vel være at modificere delefilteret.
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

#Dreamz
Ja tak for linket. Fin læsning
Så det kunne være rigtigt interessant prøve at justere ind. For det er generelt en fed højtaler.
Men hvorfor har fabrikanten ikke selv justeret det ind på deres delefilter, det ville jo giver en langt bedre løsning.
Hvis nogle ved hvordan jeg kan prøve det måske via en app så sig gerne til. 
Det lader til, at højttaleren er tunet til at lyde større end den er; frekvensgangen tyder på en slags indbygget loudness med hævet bas og diskant. Det lyder sikkert fint ved lave niveauer, men når man skruer op, giver den hævede bas åbenbart problemer. Er der slet ingen tonekontroller i BlueSound?

præcis det der er problemet ved lav nivaeu lyder de fantastisk. men hæver man nivueat hvor bassen begynder at flyttes sig går det galt og der komme port-larm.

der er kun bas og treble justering på bluesounden... Idealt ville vel være at modificere delefilteret.

Men som du beskriver problemet med den blafrende bas, vil jeg altså ikke helt udelukke manglende baskontrol fra forstærkerens side. Noget andre i tråden også har været inde på. I mine øre lyder det mærkeligt, at en relativ dyr kompakthøjttaler fra en anerkendt fabrikant ikke kan tåle lidt kul. Prøv at snak med Hifi-Freaks om problemet og lån eventuelt en potent forstærker. Ellers må du jo lave sokketricket, når du vil spille højt...

Under alle omstændigheder må læringen af denne sag være, at man altid skal høre højttalere, før man køber dem, og at man aldrig skal smide emballagen ud. 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvor står der at der skal være emballage?

Hvor står der at man ikke må have malet højttalerne røde?


Klaus
Pig
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu