recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan hjemmebio’en undvære en receiver?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan hjemmebio’en undvære en receiver?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Srytter Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Januar-2019
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Srytter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan hjemmebio’en undvære en receiver?
    Sendt: 07-Januar-2019 kl. 22:38
Jeg har kig på en Optoma HD29 med ret begrænsede tilslutningsmuligheder. Jeg skal have følgende tilkoblet:
1. Zaptor boks
2. Apple TV
3. Surround højtalere (aktiv hvis receiver kan undværes. Evt Logitech Z-906 5.1)
4. X-box

Er en receiver nødvendig, eller kan jeg bare smide alt i en HDMi switch? Vil en receiver give mere funktionalitet, bedre lyd, andet?
Til top
kennethp Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-December-2009
Sted: DK
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 23:24
Hvordan vil du styre volumen hvis ikke du har en receiver?
Til top
Srytter Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Januar-2019
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Srytter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 09:35
Flere aktiv højtalersæt kommer med fjernbetjening. Men er usikker på om en lydkilde, der f.eks. kommer fra en xbox ind i projektoren, vil blive kanaliseret videre ud i højtalerne - med mindre det går gennem en receiver.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 09:54
Hvis der kommer lyd ud fra projektor, er det kun stereo signal.

Da din Xbox understøtter HD Lyd ville du få meget dårligerer lyd.

Jeg ville kigge efter en brugt receiver, da du i første omgang nok ikke går efter Atmos og DTS:X.
Så kan man få meget for pengene brugt.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2019 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Srytter Srytter skrev:

Vil en receiver give mere funktionalitet, bedre lyd, andet?


JA!!! Som PerW foreslår, find en billig receiver enten herinde, på DBA eller på en af de mange Facebook-salgsgrupper. Rigtigt mange opgraderer pga. Atmos for tiden, så der er mange virkeligt gode "last-gen" surround-receivere på brugtmarkedet til stort set ingen penge.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Srytter Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Januar-2019
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Srytter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2019 kl. 14:12
Tak for input. Jeg endte med en surround receiver og 5.1 setup, og har ikke fortrudt :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu