recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG B8 og bevægelser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG B8 og bevægelser

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dkiceman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Mors
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dkiceman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG B8 og bevægelser
    Sendt: 07-Januar-2019 kl. 23:16
Hej har lige fået mig et B8 55" som skulle afløse mit sony XE9005 55"

billedekvalitet fejler bestemt ikke noget... 

MEN bevægelser i ja faktisk alle udsendelser, film osv. der er bevægelser ikke særlig kønne i forhold til mit Sony XE9005..

jeg bruger Nvidia Shield til alt, netflix, hulu, viaplay, Yousee TV&film, PLEX, youtube osv. 

min shield smider det ud i 4K 60hz til B8 og det gjorde den også XE9005, jeg havde aldrig problemer med sony det hele var meget flydende..

B8 er sat op efter Rtings.com anbefalinger, dog har jeg sat TRUMOTION til JÆVN for at få lidt styr på bevægelserne bare en smule.. 

har i nogle anbefalinger ?? eller skal jeg godt nok til at vælge mellem det ene eller det andet
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 12:56
LG´s Oled er kendt for forholdsvis dårlig bevægelses styring, skal det være OLED så er Sony´s OLED motor faktisk bedre.

Du kan desværre ikke gøre meget ved det, Truemotion er en af de få metoder..
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 15:51
Det må være et spørgsmål om opsætning og kilde. Har både en B7 og A1, og de er ens når det kommer til Blu-ray, 4K (Netflix) og andre tjenester som sender komprimeret materiale, men i god kvalitet. Ved Flow-TV er A1 en smule foran på bevægelse, men det er YouSee, hvor fejlen ligger i første omgang.

At LGs OLED skulle være direkte dårlige til bevægelse er en urigtighed. SONY motion-teknologi er bare bedre til at maskere dårlig/"forkert" kildemateriale. 
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 17:39
Enig med A.M . 
Har haft begge i huset ( A1 og E7) ,og begge performede fuldt ud tilfredsstillende på YouSee flow TV i min verden, - uden synlig forskel.Mener Flatpanels har bekendtgjort,at det grundlæggende er et kildeproblem ( framerate ) , og ikke panelrelateret . Men det er jo lidt ligegyldigt, når man står med en aktuelt forskel i en beslutnings-situation. . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 18:21
Har selv C7 fra sidste år, og B8 fra i år.

Syntes de er meget ens, og ingen af dem håndtere bevægelse dårligt, så der må være noget galt et sted, hvis du syntes det er direkte uudholdeligt. 
Til top
Dkiceman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Mors
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dkiceman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 21:38
nå må lege videre og se hvad jeg kan finde ud af om det er opsætning, jeg ser ikke flow tv og skulle mene mit kilde material er af god kvalitet, har i hvertfald aldrig haft problemer før..

det sony tv jeg sammenligner med er dog heller ikke OLED, men LED XE9005
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2019 kl. 11:03
Trumotion har to indstillinger, hvis du går ind i Bruger. 
Fjern rystelser og De-Blur. De kan indstilles hver for sig.

De-judder og De-Blur på engelsk.


Redigeret af Brixen - 09-Januar-2019 kl. 11:05
Venlig hilsen
KB
Til top
aalb1970 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2014
Sted: None
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aalb1970 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2019 kl. 11:49
Der er ingen væsentlig forskel i bevægelseshåndtering mellem LG's og Sony OLED, da de anvender de samme paneler tra LG.

Forskellen i forhold til Sony XE tv'et hænger sammen med panelteknologi. OLED paneler har meget lavere responstid, hvilket betyder, at der stort set ikke er slør. Det betyder, at overgangen fra et billede til det næste er mere tydelig, hvilke kan være vanskelig at vænne sig til, hvis man kommer fra et LCD tv. Det gælder især hvis man ser film, der jo som regel er optaget ved lav frame rate (24 eller 25 billeder i sekundet).

Løsningen er Black Frame Insertion (BFI) / scanning backlight, men ulempen er at det sænker skærmens lysoutput betragteligt. Visse af de kommende 2019 OLEDs har dog opdaterede BFI systemer der skulle sikre et højere lysoutput.
--
LG B7V 55'' OLED | Sony DN-1080 AVR | Panasonic UB820 UHD-BD | ATV 4K
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2019 kl. 08:51
Du har ret i dine oplevelser, trods anprisningerne af OLED du læser herinde.

Det du oplever er stutter. Det kan være vanvittigt irriterende at se på, når før man "ser" det. Folk oplever det dog lidt forskelligt. 

Og du kommer fra et godt panel til et dårligt panel med det. Se hvordan de forskellige paneler/fjernsyn klarer sig her:


Til top
madass32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2008
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madass32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2019 kl. 11:10
Nu er Nvidia Shield også næsten berømt for ikke selv at skifte framerate (har selv en) i forhold til kilde.

Sagen er vist, at hver enkelt App selv skal "ændre frameraten" og hvis programørene der har lavet appen ikke har indbygget funktionen så blæsser Shield´en det bare ud i 60 hz. Er det anbefalet ikke 4K 59,xxx?



 

LG 55C7, Primare SPA22, ELAC 403, Raumfeld, Project carbon pladespiller.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2019 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af madass32 madass32 skrev:

Nu er Nvidia Shield også næsten berømt for ikke selv at skifte framerate (har selv en) i forhold til kilde.

Sagen er vist, at hver enkelt App selv skal "ændre frameraten" og hvis programørene der har lavet appen ikke har indbygget funktionen så blæsser Shield´en det bare ud i 60 hz. Er det anbefalet ikke 4K 59,xxx?




Rigtigt. Men det er 2 forskellige problemstillinger. Fejlen med framerate vil give judder. Det jeg nævnte er stutter.

Trådstarter skriver dels at det er alle udsendelser. Men skriver også "jeg bruger Nvidia shield til alt". Er det også Nvidia til flow-tv(?)

Hvis trådstarter kan prøve med et almindeligt antennesignal, og se en udsendelse der ikke er en film (film er native er optaget med anden fps), og så se om problemet er der i en almindelig udsendelse, (er typisk tydeligt ved panorering, og nej, det er stadig ikke judder) så ved vi det er stutter der driller ham.

Stutter er en konsekvens af valgene i tv'ets opbygning og ikke sourcekilden.
Paneltype, BFI metode, picture engine.

Og det opfattes subjektivt. Hvis trådstarter bor i nærheden af nogle af de oled-ejere der ikke har problemet, skulle de næsten mødes og med egne øjne hver især se på samme panel, og se hvor enige de er i det de ser -:)
 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu