recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søger en projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søger en projektor

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ImpulzE Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ImpulzE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Søger en projektor
    Sendt: 08-Januar-2019 kl. 22:31
Jeg og nogle venner leder efter en projektor. Vigtigt den er lysstærk, da det ikke er altid at der er fuldstændig mørklagt. Den skal bruges med en Playstation 4, både til spil og film. Stort lokale og afstanden er ca. 4-5 meter til en 100'' lærred. Projektor skal hænge i et beslag fra loftet. Lav støjniveau foretrækkes.

Er der nogen der kan anbefale en projektor, brugt eller nyt, under eller omkring de 5000 kr.?




Redigeret af ImpulzE - 09-Januar-2019 kl. 09:41
Til top
Ole N 84 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Februar-2017
Sted: da vinci parken
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole N 84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2019 kl. 01:58
Hej

Jeg ville vælge en benq w1400, den er rigtig lysstærk vi kan se film med lyset tændt om aftenen.

Der er en tilsalg på DBA https://www.dba.dk/projektor-benq-w-1400/id-1051099058/

Hilsen Ole N 84
Til top
ImpulzE Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ImpulzE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2019 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af Ole N 84 Ole N 84 skrev:

Jeg ville vælge en benq w1400, den er rigtig lysstærk vi kan se film med lyset tændt om aftenen.
Cool den vil vi kigge lidt nærmere på. Selvom det er en DLP og har kun lodret Lens Shift?

Modtager stadig gerne andre anbefalinger.
Til top
ImpulzE Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ImpulzE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2019 kl. 13:59
Andre anbefalinger?
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2019 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af ImpulzE ImpulzE skrev:

Vigtigt den er lysstærk, da det ikke er altid at der er fuldstændig mørklagt ...//... afstanden er ca. 4-5 meter til en 100'' lærred.


Hmmm ... that doesn't compute. Jeg ville nok rykke den nogle meter nærmere.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2019 kl. 17:01
Brug projectorcentral.com. 
De har calulator, hvor du kan se hvor stort et billede en givet projektor giver ved en givet afstand. Tit kan du også læse hvor stor afstanden skal være mellem toppen af lærred og projekoren i forskydning, hvis projektoren ikke har lens shift.
Til top
ImpulzE Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ImpulzE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2019 kl. 11:26
I har ret. Vi må flytte projektoren tættere på.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2019 kl. 12:13
Mht. anbefalinger, så går der jo nærmest ikke en uge imellem at nogen spørger på forummet om nøjagtigt det samme. Tror folk er lidt trætte ...

Men mit bedste råd: med det budget, glem nyt - køb brugt. Kig på DBA o.lign. og se hvad der er i den prisklasse, og læs så nettet tyndt for reviews. Find 2-3 modeller du/I synes lyder gode, og spørg os specifikt om erfaringer med netop de modeller.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 10:56
Hvis den skal være lysstærk så bør du vælge en 3LCD type og ikke DLP. 3LCD er mere lysstærk.

Jeg har selv en Epson TW7600. Den koster godt nok 9k. men denne kunne netop levere 100" på 5m afstand. Og jeg har også et temmelig lyst lokale. Og jeg har også forbundet den til en PS4.
Hvis du lader den blive i ECO mode så er den temmelig støjsvag. 

Mange producenter har en afstandsberegner på deres hjemmeside. Jeg ved BenQ og Epson har.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu