recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Det bedste CD ripper program?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Det bedste CD ripper program?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SMNielsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Januar-2019
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SMNielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Det bedste CD ripper program?
    Sendt: 09-Januar-2019 kl. 20:04
Jeg leder efter det bedste cd ripper program, der kan hente cd cover og samt sangtekster... Og evt opdatere de rigtige informationer om nogen af de gamle MP3 numre som jeg har liggende .. Som gerne skulle kunne fungere med Hi-Fi Cast appen...

Håber nogen kan hjælpe 

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2019 kl. 20:41
der er ikke nogen "all in one" løsning. ripper programmet ripper kun. det administrerer ikke din musik. Der har du så brug for "andre" applikationer.

Der findes en mia mio forskellige ripperprogrammer. Exact Audio Copy har i en menneskealder været et af de absolut bedste, men kræver du sætter dig lidt ind i at sætte det op. Itunes er FREMRAGENDE til ripning, og har man "æble" udstyr, så er det jo endnu bedre til at administrere og styre det også. 
Så er der en doitall som foobar2000. - personligt en af mine favoritter. Du kan gøre det ligeså enkelt og ligeså avanceret som du har lyst, det kan encode musik det kan håndtere filer, vise sangtekster, og kan trække data om eksterende ved hjælp af diverse plugins.
Til gengæld har jeg fundet en ganske fremragende afspiller nu herfra https://www.neowin.net/forum/topic/1246136-dopamine/ ;
Det matcher win10 helt fantastisk, og fungerer faktisk super. (og er p..... enkelt)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2019 kl. 23:01
iTunes med iTunes Remote på en iPhone eller iPad er en virkelig god afspiller, der selvfølgelig også ripper, som nævnt.
Til top
Peter.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2012
Status: Offline
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2019 kl. 23:58
dbpoweramp er også rigtig god til at rippe og hente covers.
Prøv at tage et kig på det.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2019 kl. 10:11
Jeg bruger stadig exaxt audio copy og den henter fint alle data på CD'en mht. kunstner, sang etc. Og så har den fordel at den kam sammenligne ripninng med andre for at checke om der har været fejl på disken.
Til top
SMNielsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Januar-2019
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SMNielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2019 kl. 16:07
Mange tak for jeres svar. Det ser frem til at prøve af, og så dukker nok nye spørgsmål op... Jeg har ikke Apple produkter..

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2019 kl. 23:01
MusicBee er den all-in-one løsning du efterspørger. Lækkert program, hvor du kan rippe, tagge, organisere, transcode, afspille og meget andet - hele dynen. (ripper også til lossless formater med AccurateRip check, hvis man går op i den slags)
Har også tidligere brugt bl.a. EAC, foobar2000, dbpoweramp, mp3tag, winamp, VLC samt noget flac-utility til at køre replay-gain - nu nøjes jeg med MusicBee. (og ind i mellem besøger jeg allcdcovers, musicbrainz.org eller lignende for at finde pænere covers end normen)

Redigeret af tipsen - 10-Januar-2019 kl. 23:08
Til top
Ras_K Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ras_K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2019 kl. 11:14
Der er en sammenligning af CD rippers her.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu