recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købsrådgivning til pc-højttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købsrådgivning til pc-højttalere

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jetski Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Januar-2019
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jetski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Købsrådgivning til pc-højttalere
    Sendt: 09-Januar-2019 kl. 20:46
Hej, jeg skal have nye pc-højttalere og blev i den forbindelse anbefalet at spørge de kloge hoveder herinde.

Budget
Mit budget er omkring 3.000-4.000 kr.

Placering
Jeg tænker at placere dem på mit skrivebord ved siden af ​​min skærm.

Behov
Jeg har primært brug for højttalere til at lytte til musik på et afslappet og halvhøjt niveau på mit hjemmekontor.

Jeg leder efter et 2.1 setup. Behovet for en sub varierer nok alt efter hvilke højttalere man vælger, men tænker heller ikke der kan være for meget i dem, hvis de skal stå på et skrivebord?

Højtalere
Jeg ville helst have fat i 'Vanatoo Transparent Zero'. Problemet med disse er, at de er fra en lille amerikansk virksomhed og jeg kan derfor kun finde dem på eBay.co.uk, hvor fragten er 590 kr.

Herudover har jeg kigget på disse højttalere:
  • JBL LSR305
  • ADAM T5V
  • ADAM T7V
  • Audioengine A5+
  • KEF - Q150 (Passive)
  • KEF - Q100 (Passive)
Subwoofer
Jeg har kigget på Emotiva BasX S8.


Hvis der er noget der ikke giver mening må I endelig spørge, så vil jeg prøve at forklare mig bedre.

Enhver hjælp er værdsat. Mange tak!
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2019 kl. 06:44
Uanset hvad du vælger, så behøver subben ikke at stå på bordet, men kan ligeså godt stå på gulvet.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2019 kl. 07:28
Disse skulle være noget at det bedste i kategorien.



Redigeret af Mufti - 10-Januar-2019 kl. 07:34
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2019 kl. 21:43
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2019 kl. 23:10
Hvilke inputs/outputs er der behov for?
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2019 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Uanset hvad du vælger, så behøver subben ikke at stå på bordet, men kan ligeså godt stå på gulvet.

Hæhæ.. Det har han jo heller ikke skrevet noget som helst om.. 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2019 kl. 07:37
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Ikke meget bas i dem mufti

Du skal da bare have sådan et sæt https://www.youtube.com/watch?v=dmdoUueM20g

Helt sikkert et godt bud.

Men der er ingen digital indgang eller Bluetooth. Og så er de lidt store på skrivebordet.

Til top
MortenGN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juli-2017
Sted: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenGN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2019 kl. 10:33
Jeg bruger selv en lille denon forstærker, med et sæt dali e370. Noget i den stil kan sagtens anbefales.
Til top
Jetski Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Januar-2019
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jetski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Disse skulle være noget at det bedste i kategorien.



Mange tak, jeg kigger på dem.

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Ikke meget bas i dem mufti

Du skal da bare have sådan et sæt https://www.youtube.com/watch?v=dmdoUueM20g



Tak for det. Jeg tror som Mufti skriver, at de er lidt for store. Kunne dog være man skulle have sådan et par til stuen.

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Hvilke inputs/outputs er der behov for?


Hmm, jeg føler ikke jeg ved nok til at kunne give dig et godt svar på dette.
Til top
Jetski Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Januar-2019
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jetski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af MortenGN MortenGN skrev:

Jeg bruger selv en lille denon forstærker, med et sæt dali e370. Noget i den stil kan sagtens anbefales.

Tak for svar. Hvilken forstærker bruger du? Synes kun jeg kan finde Dali Evidence 370 på DBA, er det en gammel model?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 13:38
Dem her spiller fantastisk

Så skal du “bare” have en forstærker.


Klaua
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af Jetski Jetski skrev:

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Hvilke inputs/outputs er der behov for?
Hmm, jeg føler ikke jeg ved nok til at kunne give dig et godt svar på dette.

Hvilke signalkilder overfører du fra? Er det kun fra computeren og bruger du mini-jack, phono, coaxial, toslink eller andet? (Jeg har eks. et par aktive højttalere og dér var det vigtigt for mig at der var både coaxial, toslink og phono-indgange i forhold til de lydkilder jeg ville have koblet til.
Afhængig af hvad du har brug for vil der være løsninger som du måske kan bruge og løsninger som du ikke kan bruge...
Jeg har eks. også selv kigget på Triangle LN01A - det virker også som et habilt sæt.
Det er også lidt uklart om du vil have aktive højttalere sluttet direkte til lydkilden eller om du vil have passive højttalere koblet på en forstærker - og måske har sidstnævnte allerede? Er der brug for Bluetooth til at streame fra eks. tlf og hvad med en fjernbetjening til styring af det?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu