recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilbage til Apple efter 8 mdr. med Android.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tilbage til Apple efter 8 mdr. med Android.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Klaus.S Klaus.S skrev:

Har også skiftet Apple ud med Android for ca. 6 mdr. Siden. Stadig ikke sikker på det var den rigtige beslutning, men giver ikke op endnu. 
Prisen på de ny Iphones fik mig til at prøve. 

Vedr. Det du skriver med at kunne sende sms fra computeren, så kan man godt dette på android også. Massage.android søg dette i Google. Det giver netop den mulighed. 

Jeg gav det også ca 6 måneder. Kunne ikke få den stabilitet på android, jeg har vænnet mig til på iOS.
Jeg er overmåde glad for iPhone, airplay, ATV 4K og ikke mindst min MacBook. 
Måske er jeg blevet afhængig, men det hele spiller bare, og på højt niveau.

Efter en dag på jobbet med windows, er det en fest at komme hjem til min gode gamle MacBook. (OT)


Bakker dig 100% op. Hele økosystemet/ integration i mellem iphone - iPad- Apple Watch - iMac etc. - Macbook Pro - Apple TV osv. Det spiller bare.... Handsoff og kontinuitet er bare så sindssygt lækkert. Har du skærmlås på din Mac og du har et apple watch, så låser apple watch skæm låsen opWink

Har du nogensinde prøvet kontinuitet kamera, du skanner eller tager et billede med din iPhone og billede kommer  ind på din Mac i f.eks. finder - mail - beskeder etc.?

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 11:01
Hejsa
Fruen har haft en Ipad i 5-6 år, og den har kørt ok. Jeg bruger selv android (bl.a. rooted udgaver mm), og er generelt lidt nørdet med teknik, men vil gerne have en ordentlig oplevelse.


Jeg fik en Iphone 8 på arbejde i sommers, og synes det er en fin lille telefon.
Det jeg godt kan lide ved den er at man kan slide tilbage, hvorfra man kom, der er der nogen ting der, der er lidt lækre. Men jeg savner nu en tilbageknap, så det er lidt rodet når der skiftes mellem programmer.
Softwaremæssigt, synes jeg ikke der er den store forskel, menu+opsætning er selvfølgelig forskellig, men det er en vanesag. Jeg kan dog bedre lide den måde Android har notifikationer og hurtigindstillinger på.
Jeg er dog fristet af Iphone, men mest pga. at jeg er træt af at være produktet. jeg har ikke Facebook på min mobil, kører Office 365 (fedt at det er platformsuafhængigt) og så selvfølgelig google tjenester.
Jeg ville gerne have android uden Google, men så er det megabøvlet at installere apps.
Jeg har ikke noget mod at skulle betale mere for apps/programmer - hvis man kan slippe for reklamer.

Der er dog to store ulemper ved en iphone, som gør at jeg ikke bare lige hiver familien over på platformen - det er prisen for en telefon med en rimelige størrelse skærm. Jeg gider ikke have en billig iphone - jeg synes det er vildt at f.eks. Telmore sælger en model der er 3½ år gammel til over 4000.

Og så har de en store fejl ved den daglige brug - det er at tastaturet er virkelig skidt. De halter mange år bagefter Android i den sammenhæng. Selvom man f.eks. installerer Swiftkey (MS ejet), så kan man f.eks. ikke få det nummeriske tastatur. Og stavekontrol/hjælp er egentlig bare ringe.

Udover tastaturet, så synes jeg ikke der er den store forskel i den daglige brugeroplevelse.

En anden ting jeg bemærker hos venner og omgangskreds - det er at iphone brugere altid skal lade deres telefoner op i løbet af dage, og mange har smadret glas.
Jeg har en Galaxy S7, som jeg har tabt et utalt af gange. Min arbejdstelefon fra i sommers har allerede ligeså mange skrammer i glassset, som den over 3 år ældre Samsung telefon. Det forstår jeg ikke. jeg troede også Apple brugte Gorilla glas.
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 11:07
[QUOTE=Potter
Bakker dig 100% op. Hele økosystemet/ integration i mellem iphone - iPad- Apple Watch - iMac etc. - Macbook Pro - Apple TV osv. Det spiller bare.... Handsoff og kontinuitet er bare så sindssygt lækkert. Har du skærmlås på din Mac og du har et apple watch, så låser apple watch skæm låsen opWink

Har du nogensinde prøvet kontinuitet kamera, du skanner eller tager et billede med din iPhone og billede kommer  ind på din Mac i f.eks. finder - mail - beskeder etc.?



Ad 1. Kan man ikke også det med en Android, med Microsofts' launcher installeret?

Ad 2. Det har jeg da haft i en del år med Office 354/onedrive. Jeg kan endda se billeder i min browser samt min arbejds-iphone ;-) Dvs. platformsuafhængigt.
Min browser på computer synkroniserer også faneblade og koder mellem de forskellige platforme
Jeg synes Onenote og Onedrive er to af de fedeste produktivitets apps, som både kan bruges privat og arbejdsmæssigt. Jeg kan på min arbejdscomputer (Surface pro) tage et billede, tegne på det - eller tegne på en pdf, og så se det i situationer og på steder, hvor computeren ikke er med.
Og så er det også fedt at kunne dele billeder og andre filer med folk der bruger andre økosystemer - og på Onedrive kan jeg lave delingen tidsbegrænset.


Redigeret af noerden - 12-Januar-2019 kl. 11:08
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Hejsa
Fruen har haft en Ipad i 5-6 år, og den har kørt ok. Jeg bruger selv android (bl.a. rooted udgaver mm), og er generelt lidt nørdet med teknik, men vil gerne have en ordentlig oplevelse.


Jeg fik en Iphone 8 på arbejde i sommers, og synes det er en fin lille telefon.
Det jeg godt kan lide ved den er at man kan slide tilbage, hvorfra man kom, der er der nogen ting der, der er lidt lækre. Men jeg savner nu en tilbageknap, så det er lidt rodet når der skiftes mellem programmer.
Softwaremæssigt, synes jeg ikke der er den store forskel, menu+opsætning er selvfølgelig forskellig, men det er en vanesag. Jeg kan dog bedre lide den måde Android har notifikationer og hurtigindstillinger på.
Jeg er dog fristet af Iphone, men mest pga. at jeg er træt af at være produktet. jeg har ikke Facebook på min mobil, kører Office 365 (fedt at det er platformsuafhængigt) og så selvfølgelig google tjenester.
Jeg ville gerne have android uden Google, men så er det megabøvlet at installere apps.
Jeg har ikke noget mod at skulle betale mere for apps/programmer - hvis man kan slippe for reklamer.

Der er dog to store ulemper ved en iphone, som gør at jeg ikke bare lige hiver familien over på platformen - det er prisen for en telefon med en rimelige størrelse skærm. Jeg gider ikke have en billig iphone - jeg synes det er vildt at f.eks. Telmore sælger en model der er 3½ år gammel til over 4000.

Og så har de en store fejl ved den daglige brug - det er at tastaturet er virkelig skidt. De halter mange år bagefter Android i den sammenhæng. Selvom man f.eks. installerer Swiftkey (MS ejet), så kan man f.eks. ikke få det nummeriske tastatur. Og stavekontrol/hjælp er egentlig bare ringe.

Udover tastaturet, så synes jeg ikke der er den store forskel i den daglige brugeroplevelse.

En anden ting jeg bemærker hos venner og omgangskreds - det er at iphone brugere altid skal lade deres telefoner op i løbet af dage, og mange har smadret glas.
Jeg har en Galaxy S7, som jeg har tabt et utalt af gange. Min arbejdstelefon fra i sommers har allerede ligeså mange skrammer i glassset, som den over 3 år ældre Samsung telefon. Det forstår jeg ikke. jeg troede også Apple brugte Gorilla glas.

Netop den manglende tilbage knap er det som gør at jeg ikke syntes det er rodet. For at skifte til en anden app så slider du fra siden eller trykker på home (Swype op fra bunden på iPhone X). 
Mens på Android så er der ofte 2 tilbage taster en i venstre hjørne og så system tilbage tasten. Og det er meget forskelligt hvordan de reagere. 

Jeg må så også sige at nu er det den første iPhone jeg har uden home knap, og denne betjeningsform skal man lige vende sig til. Ofte swyper jeg op fra buden fordi jeg vil se mere i appen.
Et eksempel kunne være Apple maps. Når man navigere så er der en stor bar i bunden med ankomsttid og en stop knap. Og lige under denne streg som fortæller dig at her kan du swype op for at returnere til hjemskærmen. Men det virker bare logisk at det også er der man swyper op for at se flere indstillinger under navigation? For at se dette så skal man KLIKKE i denne bar (Ikke på stop knappen) Der er også en mini streg over baren som viser du kan trække i denne for at få valgmulighederne frem. Så du har altså 2 steder ufatteligt tæt på hinanden hvor du kan trække op.

Det kræver nok bare noget tilvænding tror jeg. 

Tastaturet er også en ting jeg kommer til at savne på min Note 8. Elsker at den har numeriske taster over tastaturet. og at man kan bruge swype som indtastningsform. 3. Parts tastatur i iOS virker bare ikke imponerende syntes jeg. Forstår heller ikke hvorfor der ikke er kommet word prediction til dansk sprog endnu? Tilgengæld så taster jeg oftere forkert på en Android end på en iPhone tastatur?

Ang de smadret glas så tror jeg altså dette er personerne mere end det er telefonen. Jeg har ejet iPhone 3GS, 4S, 5S, 6, 6S, 8S og nu XS og har aldrig haft en smadret skærm. Tilgengæld har jeg oplevet det på Android? Og hvis du ser Jamey Rig everything så har han lavet en video der viser at de nye iPhone er temmelig holdbare :) Så dette ville jeg ikke være bekymret for. Og hvis du er så bør du under alle omstændigheder købe et cover. Og så kan du glæde dig over at Apples læder cover er blandt de bedste du kan få. Men de er dyre!
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 11:20
Havde faktisk hørt og continuety ang screenshot og copy paste af tekst.

Prøvet det lige... hold nu kæft det er jo vildt.

Tag et billede af din iPhone med ON knappen og VOL+ og ovre på din mac trykker du CMD + V. Sådan.
Samme for tekst copy paste. Marker noget tekst på din iPhone og vælg kopier. Ovre på din mac trykker du igen bare CMD + V.


*i macOS ikke CTRL + X, C, eller V. Man bruger CMD + X, C eller V.

Rettelse:
Når man tager et screenshot så skal man lige vælge del og her efter kopier. Det er ikke nok kun at tage screenshottet. 


Redigeret af kenneth85 - 12-Januar-2019 kl. 11:23
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 16:01
ok...
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2019 kl. 09:13
Hold da op, folk forærer dig flotte gaver! Clap

Min modstand Android er fuldstændig uretfærdig, da min erfaring med Android nu er 6 år gammel, men hold da op hvor var det "ufærdigt" og dårligt designet i forhold til iOS - jeg er sikker på det er langt bedre i dag, men jeg bliver hvor jeg og hele familien er. 
Men det virker bare på tværs a Bærbar, tablet og telefon. iFamliy Embarrassed

Interessant at læse om din lille rejse!
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
jecdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Januar-2019
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jecdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2019 kl. 00:54
Og hvordan tror du at google kan fortælle dig det? Jeg ved godt at Tim Cook rejser rundt med den fortælling at Google er så slemme fordi de høster dine data, men hvad man ikke tænker over at de langt hen ad vejen bruger de data til at levere bedre services til dig. Derfor bliver apple maps, siri og lignende tjenster aldrig lige så gode som googles

Edit: Det var en kommentar til at du bruger google maps til og fra arbejde.


Redigeret af jecdk - 14-Januar-2019 kl. 00:58
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2019 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af jecdk jecdk skrev:

Og hvordan tror du at google kan fortælle dig det? Jeg ved godt at Tim Cook rejser rundt med den fortælling at Google er så slemme fordi de høster dine data, men hvad man ikke tænker over at de langt hen ad vejen bruger de data til at levere bedre services til dig. Derfor bliver apple maps, siri og lignende tjenster aldrig lige så gode som googles
Edit: Det var en kommentar til at du bruger google maps til og fra arbejde.

Dette er jeg skam helt bevist om. I mit andet inlæg hvor jeg forsøger at gå i dybden med oplevelsen med at skifte 100% fra iOS til Android. Så ville du også se at jeg gik all in. Jeg ville prøve hele pakken, ikke kun forsøge at få tingene til at virke der hvor de var. Dette betød også at jeg gav Google så godt som lov til alt. For at se hvad jeg så ville få tilgengæld. Og Google maps er et eksempel på at de giver meget igen. Netop for at se og Android virkelig er så godt og fleksibelt som folk påstod.
Og det jeg fandt frem til var at Android muligvis er åben. Men det der gør Android godt er Google.

Jeg vil hellere have en lidt dårligere funktion som er bygget sådan at den sker lokalt på min mobil frem for en funktion så er lidt smartere men er det fordi en masse data omkring mig og mit brugsmønster af funktionen bliver sendt op til producenten. 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu