recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd i nybyggeri
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd i nybyggeri

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd i nybyggeri
    Sendt: 12-Januar-2019 kl. 10:40
Min kammerat er ved at bygge hus og er ved at kigge på lyd.

Umiddelbart tænker han lys i stue og køkken, gerne noget multirum og kigger på Sonos. Det skal være let da familien ikke er specielt tekniske. 

Han vil gerne have surround i stuen og tænker en soundbar og højttalere i loftet som bag. 

Er der nogen der har gode råd i forbindelse med lyd i et nyt hus?
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 11:20
Uden at vide hvilke krav og præferencer din kammerat har til lyd, men i min optik er en soundbar bare ikke surround.

Men hvis det var mig selv der skulle have bygget et nyt hus, eller bare bygge en bio, så vil jeg går hele vejen, næsten da.

Mine krav til højtalerne vil være til Dolby Atmos - Dolby DTS X - Auro helt op til 13.4.

Alle højtalere på nær fronter og center vil jeg lave som indbygning dvs. alle surround kanaler og objekt højtalere skal være til indbygning. Det behøver nødvendigvis heller ikke være de dyreste højtalere, og heller ikke alle 13 kanaler mindre kan også gøre det. Men hvis jeg selv skulle til at bygge, ja så var der ingen tvivl.

 

 


4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 13:36
Det som potter skriver. Men så bruge Denon eller merants for de har heos som er multi-rum
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 14:19
Umiddelbart er der meget lave krav, så jeg prøver at vise ham lidt alternativer til en lidt bedre kvalitet. Jeg tror bestemt ikke at vi er på atmos niveau, men Heos fra Denon kunne godt være et bud. 

Er der nogen der har erfaring med baghøjttalere i væg?

De bruger iPhone, så kunne airplay 2 være løsning til streaming/multirum?

Personligt spiller jeg aldrig i flere rum af gangen selvom jeg har muligheden.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2019 kl. 07:46
Det lyder som en Sonos løsning.

Efterhånden som behov opstår kan det udbygges.

Løsningen er nem at betjene og understøtter airplay 2.

Og så har det en høj waf.
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2019 kl. 10:09
Jeg tror også han havner i noget Sonos. Det er pænt og minimalistisk og han går ikke specielt op i lyd, så jeg tror at det ville passe ham rigtig fint.

Jeg rådede ham til at trække et par tomrør til evt baghøjttalere, hvis han blev grebet af det og ville opgradere. 

Tak for bud.
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2019 kl. 09:15
Hvis han har pengene, så bør han få højtaler i loftet både for og bag...
Det der med at lade en soundbar tage sig af tre højtaleres opgave, ja det er bare en halv løsning..
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2019 kl. 22:08
Jeg tror helt ærligt hverken at interessen eller den tekniske forståelse er der til et rigtigt setup. Desværre
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu