recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - APPLE TV4K / YAMAHA RX-V1067
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

APPLE TV4K / YAMAHA RX-V1067

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jugglerq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: APPLE TV4K / YAMAHA RX-V1067
    Sendt: 14-Januar-2019 kl. 14:36
Jeg har fået sådan en Apple TV4K, den er tilsluttet direkte til mit TV Panasonic CX800,
og lyden kører fra tv optisk til Reciever, men der er ikke digital lyd, kan jeg bruge ARC
til at få digital lyd til Reciever.
Til top
andmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Februar-2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andmm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2019 kl. 15:29
Går ud fra at du har forbundet apple tv4k direkte til TV fordi du vil have 4K.

Følg denne guide for at enable ARC på din Yamaha.
http://faq.yamaha.com/us/en/article/audio-visual/av-receivers-amps/rx/rx-v473_black_u/10294/7124

Tjek også hvilet HDMI output på dit TV som understøter ARC, og forbind den udgang med receiver. TV skal også indstilles til at udsende ARC.

Hverken optisk eller ARC understøtter dog loseless formaterne som ATMOS, Dolby TRUEHD, DTS HD. Der må du vente til et TV med HDMI 2.1

Elac 190 5.1 med 2030 Sub. Yamaha RX-V1073 Benq W1070. Panasonic 37PX70, PS3, Lg199h recorder.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2019 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af andmm andmm skrev:

Går ud fra at du har forbundet apple tv4k direkte til TV fordi du vil have 4K.

Følg denne guide for at enable ARC på din Yamaha.
http://faq.yamaha.com/us/en/article/audio-visual/av-receivers-amps/rx/rx-v473_black_u/10294/7124

Tjek også hvilet HDMI output på dit TV som understøter ARC, og forbind den udgang med receiver. TV skal også indstilles til at udsende ARC.

Hverken optisk eller ARC understøtter dog loseless formaterne som ATMOS, Dolby TRUEHD, DTS HD. Der må du vente til et TV med HDMI 2.1


Atmos er jo ikke et format som f.eks TrueHD, al dekodning foregår i AVR, og derfor kan man godt, i ATV´s tilfælde benytte Atmos via ARC. ATV sender nemlig signalet i en DD+ container.

Noget ander er jo at hvis man ikke kan sende 4k/UHD gennem sin AVR, kan den næppe dekode Atmos. Smile
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2019 kl. 18:22
Apple TV sender Atmos ud i ukomprimeret MAT 2.0. Den udpakker lyden før den sendes. LG TV kan vist finde ud af at sende det videre via passthrough, men man kan ikke gå ud fra at det virker.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2019 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Apple TV sender Atmos ud i ukomprimeret MAT 2.0. Den udpakker lyden før den sendes. LG TV kan vist finde ud af at sende det videre via passthrough, men man kan ikke gå ud fra at det virker.

Aha, det viste jeg ikke. Tror faktisk og Philips POS9002 kan. Der står under alle omstændigheder i ARC-menuen at man skal sikre sig at Receiver understøtter Atmos.

Har levet i den tro at det blev sendt i en DD container.

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jugglerq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2019 kl. 10:52

Jeg har sat mit TV & Receiver til ARC,  aktiveret Viera Link på TV, men jeg skal gå ind i Viera Link hver gang og vælge Hjemmebiograf hver gang for at få DD 5.1, lidt irriterende at den ikke kan stå fast til Hjemmebiograf, men skifter til TV lyd af sig selv.

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2019 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Aha, det viste jeg ikke. Tror faktisk og Philips POS9002 kan. Der står under alle omstændigheder i ARC-menuen at man skal sikre sig at Receiver understøtter Atmos.

Har levet i den tro at det blev sendt i en DD container.

iTunes og Netflix på Apple TV sender også rigtig nok Atmos i DD+, men så pakker Apple TV det hele ud før det sendes afsted. Dolby siger, at fordelen ved MAT 2.0 og denne fremgangsmåde er, at Atmos potentielt også kan bruges til live-tv, spil og menuer. Atmos der først dekodes i receiver/soundbar har for lang forsinkelse til at det kan bruges til indhold, der sendes/renderes i realtid. Det er derfor kun egnet til pakkeret indhold såsom film og tv-serier.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2019 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Jeg har sat mit TV & Receiver til ARC,  aktiveret Viera Link på TV, men jeg skal gå ind i Viera Link hver gang og vælge Hjemmebiograf hver gang for at få DD 5.1, lidt irriterende at den ikke kan stå fast til Hjemmebiograf, men skifter til TV lyd af sig selv.


Hmm, jeg mener at huske, at Panasonic arbejdede på en firmware for at rette denne fejl. Måske husker jeg galt, men har du tjekket om der ligger en ny firmware klar?
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jugglerq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2019 kl. 14:44
Firmware er desværre sidste nye Version 3.252
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2019 kl. 17:06
Du må ud og invistere i sådan en her, for at få den mest gnidningsfri oplevelse
https://digitalt.tv/test-xolorspace-23421-hdmi-2-0-4x2-hdmi-matrix-switcher/
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jugglerq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2019 kl. 17:12
Jeg har programmeret min Logitech Ultimate, så Panasonic Home knappen til at aktiverer Vieira link er der når jeg bruger (Apple tv 4K, receiver & tv ) i mit biograf setup på Logitech. det må være den bedste løsning indtil nu, jeg kan få det til at virke hele tiden så lyd kommer fra receiver, men så er receiver  tændt mens man ser tv, Lidt unødvendigt at bruge strøm på det.
PS. Hvilken video indstilling er bedst på Apple tv, 4K 60,50HRz
Eller auto mode.


Redigeret af jugglerq - 16-Januar-2019 kl. 17:24
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2019 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Jeg har programmeret min Logitech Ultimate, så Panasonic Home knappen til at aktiverer Vieira link er der når jeg bruger (Apple tv 4K, receiver & tv ) i mit biograf setup på Logitech. det må være den bedste løsning indtil nu, jeg kan få det til at virke hele tiden så lyd kommer fra receiver, men så er receiver  tændt mens man ser tv, Lidt unødvendigt at bruge strøm på det.
PS. Hvilken video indstilling er bedst på Apple tv, 4K 60,50HRz
Eller auto mode.

Lav to aktiviteter på din remote så, en til kun TV og en til TV med receiver.
Det har jeg også gjort i forbindelse med min BD afspiller, da den også fungerer som CD og SACD afspiller.
Så en aktivitet hvor TV er med og en aktivitet uden TV.

Og du skal helt klart indstille ATV til auto med frekvens og også med HDR (hvis dit TV da kan klare HDR). Så indstiller den netop selv frekvens efter det du ser.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu