recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tidal hifi streaming via chromecast audio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tidal hifi streaming via chromecast audio

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tidal hifi streaming via chromecast audio
    Sendt: 15-Januar-2019 kl. 20:37
kigger på forstærkere eks. NAD c368 eller Cambridge cxa80
til NAD kan kan tilkøbe et bluesound modul men synes det virker dyrt. 
kan man ikke bare tilkøbe en chromecast audio til 250 kr. her burde Tidal hifi være muligt med min Android telefon. og en nem og billig løsning
Til top
itjf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itjf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2019 kl. 08:01
Jeps, og tilslut via et lysleder kabel. Nemt og billigt. Vær dog opmærksom på at CC audio ikke produceres mere...
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2019 kl. 08:47
De kan stadig købes.

Men undrer mig bare over hvis det er så nemt/billigt og kvaliteten ikke er ringere, hvorfor er der så marked for streamer-units til mange tusinde kroner.
Så er penegene vel bedre brugt på en rigtig god forstærker med god DAC og så bare en chromecast audio.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2019 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

De kan stadig købes.

Men undrer mig bare over hvis det er så nemt/billigt og kvaliteten ikke er ringere, hvorfor er der så marked for streamer-units til mange tusinde kroner.
Så er penegene vel bedre brugt på en rigtig god forstærker med god DAC og så bare en chromecast audio.
nok pga. De fleste bruger den alm. Chromecast, som er alligevel med HDMI.
Til top
itjf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itjf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2019 kl. 09:06
Ja, ofte må man betale for en god DAC i netværksafspilleren. Efter jeg købte en CC audio, solgte jeg min netværksafspiller, da jeg allerede havde en god DAC i min forstærker. Det koster kun ca. kr. 300,- at prøve + et lysleder kabel.
  
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2019 kl. 09:07
Der er nogle flere funktioner i Bluesound modulet som du ikke får i CC: Blandt andet har du mulighed for Tidal Master.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2019 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Der er nogle flere funktioner i Bluesound modulet som du ikke får i CC: Blandt andet har du mulighed for Tidal Master.

Ja det ved jeg har bluesound powernode, men synes faktisk det at producenter laver deres eget app overlay til styringen gør det lidt bøvlet.
Ved CC er man jo i den orginale app f.eks. spotify eller Tidal og så vælger man bare cast til CC.

Er godt klar over jeg ikke får Master, men kan sagtens nøjes med Hifi.. Der er slet ikke nok Master udgivelser som jeg lytter til.

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2019 kl. 09:37
Bruger du spotify, så har den spotify Connect.
Det synes jeg er smart, så kan jeg starte musik fra min mobil, Ipad, pc eller Echo device og der stremes direkte til min receiver.

Der er ikke noget overlay henover.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2019 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Bruger du spotify, så har den spotify Connect.
Det synes jeg er smart, så kan jeg starte musik fra min mobil, Ipad, pc eller Echo device og der stremes direkte til min receiver.

Der er ikke noget overlay henover.

Det er jeg med på... er Spotify connect ikke bare spotifys svar på chromecast?
Og Tidal har jo ikke sådan en funktion derfor er en CC vel at foretrække.

Mange forstærkere har jo intet streaming. Det er derfor jeg spørger til om CC ikke klarer det hele og til den biligeste pris.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2019 kl. 09:50
CC virker jo kun hvis appen er lavet til det.

Og da CC Audio er udgået fra produktion, kan supporten også stoppe
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2019 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

CC virker jo kun hvis appen er lavet til det.

Og da CC Audio er udgået fra produktion, kan supporten også stoppe

ja både spotify og Tidal fungere med CC.
Men selvom CC audio udgår så er CC funktionen jo stadig på markedet i andre produkter. Dette ændres vel ikke på CC audio. 

eks. bluesound eller Sonos etc. kan jo også ophøre med support.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2019 kl. 10:25
Da CC Audio ikke produceres længer, så stopper google også på et tidspunkt med at opgraderer firmware på enheden. Når firmware ikke opdateres mens Appsne opdateres og forudsætter en nyere firmware som ikke findes, så kan man få et problem.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu