recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hygge Gamer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hygge Gamer

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
oleahmed Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oleahmed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2019 kl. 06:42
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Og uden at det skal være en salgs annonce, så som eksempel vil min i7-4790k, ASUS MAXIMUS Ranger VII med 16 GB RAM blive sat til salg om en måneds tid eller så. Jeg gav selv 2000 kr. brugt og det vil salgprisen sikkert også blive. 

Så afhængig af hvad du har i forvejen så kan du tilføje et brugt GTX970 4GB for 700-800 kr. og have en kanon gamer PC for under 3000 kr.

Han bad ikke om en kanon gamer pc, men en billig hygge gamer. Ellers vil jeg da også anbefale et RTX2080 nu vi er i gang, fås kun til små 7000 kr. Så har du en super kanon gamer pc Wink.

Måske skal trådstarter skrive sit budget, så er det lettere at finde ud hvad han har brug for, og kan få for de penge.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2019 kl. 08:05
Ja budgettet er vigtigt, men til trådstarters behov ville jeg nok afsætte omkring 2000 kr. til brugtkøb. F.eks.:

Til top
Flatcurve Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flatcurve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2019 kl. 13:05
Hejsa, og tak for jeres inputs

Min tanke er osse max 2000,-

Sidder og kigger lidt bundkort......

Tænker måske man kan finde et til 500-600 kr?

Mvh
Til top
oleahmed Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oleahmed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2019 kl. 13:10
Ja måske, men prøv om du kan få prisen ned på det bundkort, cpu og ram som er sendt i forrige besked. Fint bud ellers.
Til top
Flatcurve Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flatcurve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2019 kl. 13:11
Ja, det ser rigtig fint ud
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2019 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af Flatcurve Flatcurve skrev:

Hejsa, og tak for jeres inputs

Min tanke er osse max 2000,-

Sidder og kigger lidt bundkort......

Tænker måske man kan finde et til 500-600 kr?

Mvh

Hej.

Du kan santens finde et billigt helt nyt AMD B350 bundkort til omkring 500 kr. Der findes flere til den pris.
Det vil så kræve en AMD Ryzen Cpu. Enten en af de nuværende, eller en af de kommende Ryzen næste generation som kommer i midten af 2019.

Hilsen Carsten.

Til top
oleahmed Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oleahmed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2019 kl. 16:32
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2019 kl. 17:17
Jeg har faktisk nogle stumper jeg skal af med, deriblandt en mindre I5 2500K, et Asrock B75 Pro3 bundkort og 8 Gb DDR3 Ram samt et GTX 980 som ville skallere fint til den mindre I5'er til langt de fleste spil. Det kunne jeg godt finde på at fyre af samlet til dig for 2000 kr hvis det afhentes (København). Så er du ret langt i forhold til 1080p eller 1440p afvikling af de fleste spil.

Jeg har også et passivt kølet GTX 630, et GTX 1080 og et clock kompromitteret GTX 1080 Ti 11G (som jeg dog regner med at beholde til kærestens computer i stedet for det GTX 1080 jeg regner med at sælge) - men de kort regner jeg med at sælge separet, mens GTX 980'eren ville passe fint til I5' sættet der tidligere har opereret som HTPC. 


Redigeret af TBC1 - 22-Januar-2019 kl. 17:22
Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2019 kl. 21:06
Kan anbefale at kigge på Geforce Now... Det spare dig for at købe grafikkort.

Vi bruger det herhjemme, og er MEGET tilfredse.

Vores 10årige spiller Fortnite, Farcry m.m på høje settings uden lag.

Man kan jo altid tilkøbe grafikkort hvis behovet opstår en dag, feks hvis der skal spilles LAN et sted uden optimal internet forbindelse osv.

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2019 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af TiXe TiXe skrev:

Kan anbefale at kigge på Geforce Now... Det spare dig for at købe grafikkort.

Vi bruger det herhjemme, og er MEGET tilfredse.

Vores 10årige spiller Fortnite, Farcry m.m på høje settings uden lag.

Det kræver altså et grafikkort i Geforce 600 serien eller nyrere (i en PC) eller f.eks en Nvidia chip udrustet streamingboks som en Shield.

Mht lag, så VIL der være mere lag ved at spille via on-the-fly komprimmeret video fra nettet. Typisk vil den være på omkring 80 ms på en hurtigt responderende gaming monitor i praksis, fra en PC på eget LAN til en TV skærm via en Shield (aka Nvidia Gamestream). Dertil lægges så TV'ets lag og den latency der tilkommer via internettet når man spiller på Geforce Now servere der står i Tyskland eller Holland og man sniger sig over 100 ms mere end ved at spille spillet direkte på computeren. Om det er så er så meget at lag at det generer den enkelte er vel et spørgsmål om hvor krævende og entuisiastisk man er. Mens det fungerer fint til en omgang casual Tomb-raider i sofaen, hvis man i forvejen er vant til laggy TV, så kan du også vide dig et hundrede procent sikker på at der ikke er noget der ligefrem benyttes inden for e-sport - if you catch my drift ;-) ...eller af folk med hurtigt responderede PC monitorer med lag på under 2-5 ms.

Men for en casual gamer der i forvejen er vant til konsol og et TV's latency kan det dog sagtens være en ganske glimrende løsning der snildt kan udkonkkurere en konsol i grafisk ydelse.


Redigeret af TBC1 - 22-Januar-2019 kl. 22:41
Til top
Flatcurve Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flatcurve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2019 kl. 08:08
Hej alle,

Tusinde tak, for jeres ind spark, det har været meget behjælpeligt.

I er selvfølgelig velkommen til at debattere videre.

Fortsat god dag til jer alle
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2019 kl. 08:37
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af TiXe TiXe skrev:

Kan anbefale at kigge på Geforce Now... Det spare dig for at købe grafikkort.

Vi bruger det herhjemme, og er MEGET tilfredse.

Vores 10årige spiller Fortnite, Farcry m.m på høje settings uden lag.

Det kræver altså et grafikkort i Geforce 600 serien eller nyrere (i en PC) eller f.eks en Nvidia chip udrustet streamingboks som en Shield.

Mht lag, så VIL der være mere lag ved at spille via on-the-fly komprimmeret video fra nettet. Typisk vil den være på omkring 80 ms på en hurtigt responderende gaming monitor i praksis, fra en PC på eget LAN til en TV skærm via en Shield (aka Nvidia Gamestream). Dertil lægges så TV'ets lag og den latency der tilkommer via internettet når man spiller på Geforce Now servere der står i Tyskland eller Holland og man sniger sig over 100 ms mere end ved at spille spillet direkte på computeren. Om det er så er så meget at lag at det generer den enkelte er vel et spørgsmål om hvor krævende og entuisiastisk man er. Mens det fungerer fint til en omgang casual Tomb-raider i sofaen, hvis man i forvejen er vant til laggy TV, så kan du også vide dig et hundrede procent sikker på at der ikke er noget der ligefrem benyttes inden for e-sport - if you catch my drift ;-) ...eller af folk med hurtigt responderede PC monitorer med lag på under 2-5 ms.

Men for en casual gamer der i forvejen er vant til konsol og et TV's latency kan det dog sagtens være en ganske glimrende løsning der snildt kan udkonkkurere en konsol i grafisk ydelse.

Har du prøvet det? For jeg gør det af og til, og jeg oplever igen lag












Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu