recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God forstærker med streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

God forstærker med streaming

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: God forstærker med streaming
    Sendt: 22-Januar-2019 kl. 15:03
Har p.t. en Bluesound powernode2 som trækker mine Definitive Technology Demand D11. (90db - anbefalet amp. 20-200W - 8ohm)

Jeg tror godt højtalerne kunne klare en kraftigere forstærker. Jeg har ihvertfald haft volumen i bund uden de brokkede sig.

Jeg er i tvivl om hvilken forstærker der kunne være alternativ. Den skal have et overskud i forhold til højtalerne.
Eneste krav er at den skal kunne streame Tidal Hifi.. Dvs der skal ikke være nogle begrænsninger i den lydkvalitet den skal kunne håndtere. Alle andre indgang, features etc. er ligegyldige.



Redigeret af mbm1 - 22-Januar-2019 kl. 15:05
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2019 kl. 15:22
Hvad med PS Audio sprout?
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2019 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Hvad med PS Audio sprout?
på hvilke punkter er den bedre end powernode2? 
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2019 kl. 01:07
Lyden...  :)

For at folk kan hjælpe, er et budget ret væsentligt, ligeledes om du er klar på at købe brugt?

Er det et krav, at forstærkeren har streamingtjenesterne indbygget, eller er du åben for en ekstern løsning, hvilket vil udvide mulighederne betragteligt... 


Redigeret af Supergris - 23-Januar-2019 kl. 01:16
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2019 kl. 03:35
Måske den nye Amp fra Sonos kunne være en ide?

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2019 kl. 06:31
budget 7.000 kr. inkl streaming.
har godt set sonos. er dog træt af sonos app. synes den er ringe. 


Redigeret af mbm1 - 23-Januar-2019 kl. 06:32
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2019 kl. 10:09
Jeg overvejer selv at prøve en PA-forstærker, hvor de fleste anbefaler Crown.
Lyden skulle være rigtig god og poweren næsten ubegrænset til menneskepenge...

Du kan så smide en forforstærker, en streamer eller lign. foran, alt efter behov...


Redigeret af Supergris - 23-Januar-2019 kl. 10:10
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2019 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Jeg overvejer selv at prøve en PA-forstærker, hvor de fleste anbefaler Crown.
Lyden skulle være rigtig god og poweren næsten ubegrænset til menneskepenge...

Du kan så smide en forforstærker, en streamer eller lign. foran, alt efter behov...
vil helst undgå for mange bokse. men en god forstærker og så bare en chromecast koblet på vil være fint. 
ville faktisk være at foretrække med direkte cast i stedet for sonos og bluesound egen app ind over. 
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2019 kl. 09:42
har nu Audiolab 6000A +en chromcast audio eller NAD C338 i tankerne
Til top
itjf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itjf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2019 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

vil helst undgå for mange bokse. men en god forstærker og så bare en chromecast koblet på vil være fint.

Så har du mange valgmuligheder. Gå efter en integreret forstærker med en god indbygget DAC og digitale udgange, f. eks. Pioneer eller Yamaha. Eller en brugt Hegel H80.

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2019 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af itjf itjf skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

vil helst undgå for mange bokse. men en god forstærker og så bare en chromecast koblet på vil være fint.

Så har du mange valgmuligheder. Gå efter en integreret forstærker med en god indbygget DAC og digitale udgange, f. eks. Pioneer eller Yamaha. Eller en brugt Hegel H80.


Digitale udgange? Du mener vel indgange?

Har bestilt en AudioLab 6000A. så må den prøves.
Det er nok det bedste at prøve forskellige forstærkere.
Jeg synes Bluesound og også Sonos er lidt bøvlet med deres egen app de ligger ovenpå. det giver bare et unødvendigt lag, og kan bla. ikke få shuffle play på Tidal til at fungere ordentligt under bluesound.
Plus synes tit appen hænger. 


Redigeret af mbm1 - 25-Januar-2019 kl. 09:21
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2019 kl. 21:04
første timers indtryk af Audiolab`en er godt.
den virker stærkere end powernode2. 
og chromecasten er mere mig en bluOS

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu