recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo TV boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo TV boks

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Splinten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Waoo TV boks
    Sendt: 27-Januar-2019 kl. 17:49
Jeg savner også at kunne lave en manuel timeroptagelse, f.eks. på DR fra kl. 16-19. Men det var ikke en prioritet hos Waoo, da hovedparten af kunderne starten optagelserne fra TV-guiden (ifølge Waoo).
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Splinten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2019 kl. 17:33
Jeg forstår godt din frustration med boksen, men der er i hvert fald en enkelt forbedring undervejs (har jeg fra deres support, men ikke bekræftet andre steder fra):

- Der kan ikke søges i programoversigten efter udsendelser
Tåbeligt - det kunne man på den tidligere Motorola-boks, men det kom ikke med over på AirTies-boksen! Forstår heller ikke valget. Man kan heller ikke søge i iOS-appen (ved ikke om det er muligt i Android-versionen).

- Man kan ikke spole i tidligere udsendelser inden for 2 dage.
På nogle kanaler kan du spole, men ikke på kanaler med reklamer, dvs. spoling virker i hvert fald på DR og nogle andre.

- Kan kun optage 30 programmer ad gangen. 
Det var en vurdering ved opstarten for Cloud-optagelser fra Waoo, at der generelt ikke var behov for flere Cloud-optagelser for den almindelige bruger, men at de ville evaluere behovet. Det har vel kørt ca. et års tid nu. Hvis du vælger boksen med HDD kan du optage (og spole i alle optagne programmer), men du får til gengæld ikke 4K.

- DR + TV2 arkiv mangler! (Dette var lovet da jeg bestilte for 2 måneder siden, men Waoo har valgt at droppe det pr. 1. januar!)
I følge support skulle der komme en helt ny DR-app på boksen. Ved ikke med TV2.

- Når man tænder boxen går TV-Guiden ikke til aktive program men står på dagen før.
Det oplever jeg også en gang imellem, men skift af kanal opdaterer guiden.

- Ikke muligt at starte et program fra start i arkiv hvis programmet køre nu.
Som pfugl skriver herover, så vælg Start forfra i menuen, så virker det.

Jeg synes også, at brugeroplevelsen kan løftes gevaldigt på tv-boksen.

Til gengæld er jeg usædvanligt godt tilfreds med internet via fiber. Har haft det i omkring 4-5 år, og har nok kun oplevet manglende internet et par gange, og begge gange på grund af overgravede kabler.


Redigeret af Splinten - 27-Januar-2019 kl. 17:34
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2019 kl. 09:40
Vi har haft Waoo’s box i flere år, og jeg synes ikke boxen er så dårlig som du giver udtryk for. Jeg har godtnok aldrig haft andre bokse, så jeg har ingen sammenligningsgrundlag.
 
- Mht til at spole i tidligere udsendelser, mener jeg det det er et rettighedsspørgsmål.
- Det er korrekt at man kun kan optage max 30 udsendelser i skyen, ellers må man betale for en boks med indbygget optager.
- DR + TV2 arkiv - Her bruger jeg en Chromecast.
- Mht til TV guiden, så virker det korrekt,når boksen har været tændt et halvt minuts tid.
- Mht til at starte et kørende program fra arkiv - her kan man vel bruge StartForfra funktionen hvis programmet er kørende. Eller har jeg misforstået dig?

/Peter
Til top
ThomasNorrbohm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorrbohm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2019 kl. 09:48
Jeg har nu haft Fibia fibernet med Waoo som TV i 4 uger.

Er jeg den eneste der er ved at få spat af denne TV boks og synes det er det værste møj der findes?

- Der kan ikke søges i programoversigten efter udsendelser.
- Man kan ikke spole i tidligere udsendelser inden for 2 dage.
- Kan kun optage 30 programmer ad gangen.
- DR + TV2 arkiv mangler! (Dette var lovet da jeg bestilte for 2 måneder siden, men Waoo har valgt at droppe det pr. 1. januar!)
- Når man tænder boxen går TV-Guiden ikke til aktive program men står på dagen før.
- Ikke muligt at starte et program fra start i arkiv hvis programmet køre nu.
Og der kommer sikkert flere ting som tiden går. Er bundet i 6 måneder til dem, men vælger herefter straks at opsige det.

Jeg har næsten dagligt sendt dem mails eller ringet til dem, og hver gang siger de, at det arbejder de på men kan ikke sige hvornår.

Hvad er jeres erfaringer med Waoo TV boks?

/Thomas
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu