recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Uvidenhed 2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Uvidenhed 2

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
vanzandt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2008
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vanzandt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Uvidenhed 2
    Sendt: 24-Januar-2019 kl. 12:34
Hej alle , har endelig fået mit ny Sony AF8 og kan se tv, så langt så godt.
Jeg kommer fra et gammelt PX 80 så jeg er fuldstændig tabt og nok også temmelig tung på området , håber derfor i kan hjælpe mig med nogle spørgsmål, hvoraf nogen af dem nok er temmelig naive. Jeg prøver , vil gerne bruge indstillingerne fra testen af AF8, men hvordan finder jeg dem og hvordan finder jeg de forskellige profiler Cineme Prof. F.eks.Jeg har prøvet at afspille video fra en
ekstern harddisk via USB og det virker tilsyneladende men kan man ikke se USB porten uden at sætte disken i ligesom HDMI1 2 3 osv.Har også indstalleret en kodi app på Af8 og på min PC det spiller ikke.Det sidste spørgsmål går på hvordan man downloader en HBO app påAF8.Det var en ordenlig smøre håber i kan hjælpe mig med bare noget det. Venlig hilsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2019 kl. 12:57
Indstillinger. Der kan du prøve dem fra flatpanels. De plejer at hjælpe en del.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2019 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Indstillinger. Der kan du prøve dem fra flatpanels. De plejer at hjælpe en del.

Der er også lidt debat om tvet.

https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=21&t=41428
Mvh
Flemming Larsen
Til top
vanzandt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2008
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vanzandt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2019 kl. 14:04
Hej, tak for dit hurtige svar , jeg fatter ikke hvordan man kommer ind til de instillinger og hvordan man ændrer billed profil til f.eks cinema Proof. venlig hilse Bo
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2019 kl. 14:22
Det skal jeg ikke hjælpe med. Har selv et LG OLED.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2019 kl. 14:24
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2019 kl. 14:46
Her er en, der viser hvordan du rent praktisk kommer ind i Indstillingerne på AF8 (start ved 6.25): https://www.youtube.com/results?search_query=sony+af8+settings
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2019 kl. 17:31
Manualen er til for at hjælpe, men mange undlader at læse den...

Du installerer HBO, på samme måde, som du installerer alle andre apps, på dit TV.

Gå ind under "Google Play", søg på HBO Now" - installer...

Når du skriver, KODi ikke spiller, hvad mener du så med det?


Redigeret af Supergris - 24-Januar-2019 kl. 17:48
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
vanzandt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2008
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vanzandt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2019 kl. 19:54
Hej tak for jeres indspark knokler løs, nu vil fruen se Tv ,fatter stadigvæk ikke hvordan man kommer ind til de der indstillinger og hvordan man skifter billed profiler ? Venlig hilsen Bo
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2019 kl. 19:59
Har du set den video jeg linkede til tidl?

Her beskrives at du skal vælge Action Menu på fjernbetjening og så vælge picture menuen.


Redigeret af PerW - 24-Januar-2019 kl. 19:59
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2019 kl. 20:46
Action Menu button er den hurtigste indgang til det der anbefales i flatpanel reviewet og gemmer sig under "Action menu" [en knap på fjernbetjeningen] --> Picture --> advanved settings

Groft sagt et "action menu" den hurtigste indgang til det meste af Sony's styring af billedbehandling, panel og lyd, mens "home" er indgangen til Android-TV ...Altså selve smart-tv platformen (som så godt også har en genvej til Sony's styring og indstillinger forneden (et ikon som en tandhjul) der giver dig adgang til endnu mere end action menuen i sig selv gør"

Her f.eks. hvordan man slår motion interpolation fra: https://www.youtube.com/watch?v=A_6AC0nZ7EM&feature=youtu.be&t=489



Redigeret af TBC1 - 25-Januar-2019 kl. 23:35
Til top
vanzandt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2008
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vanzandt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2019 kl. 11:20
Hej igen alle , tak for hjælpen med indstillinger og profil, kan godt nok ikke finde hvidbalance.Nu har jeg fået lavet indstillinger , pønser på en rigtig kalibrering , fruen mener ikke det er nødvendigt. Jeg har også fundet HBO appen og den virker.Angående Kodi skal det indstalleres på både Sony og PC , før brugte jeg PS3 til at se Video og billeder fra PCen.Tusind tak for hjælpen ind til videre. venlig hilsen Bo
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu