recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erstatning for Dreambox DM 8000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erstatning for Dreambox DM 8000

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erstatning for Dreambox DM 8000
    Sendt: 27-Marts-2019 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:

UPS har lige været forbi med en VU+ UNO 4K SE, så der skal leges når arbejdet er overstået.


Tillykke med den. Det bliver helt sikkert spændende.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjohansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2019 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:

Er det muligt på en VU+ at begynde at se en optagelse inden optagelsen er færdig ?


Det er muligt med alle Linux bokse.

Flemming

Mange tak til dem som svarede på mit spørgsmål.

UPS har lige været forbi med en VU+ UNO 4K SE, så der skal leges når arbejdet er overstået.
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
Til top
steenkh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juni-2004
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steenkh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2019 kl. 10:56
Det er rigtigt at en PVR har mere kontinuerlig brug af harddisken end normal PC brug. Jeg har ikke før hørt om at man skal købe specielle harddiske til formålet, men det kan naturligvis ikke udelukkes. Jeg har heller ikke hørt at de små harddiske skulle have et specielt problem med varme, men i vores PVR er der jo ingen blæser, så det vil da blive "interessant" at se om jeg mister de 1½ TB jeg har fået optaget på den. Iflg artiklen skulle det ske indenfor et halvt år ...

Jeg vil overveje at købe en disk til og tage backup en gang imellem.
Til top
caze Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér caze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2019 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Squiffy Squiffy skrev:

Jeg har netop smidt en Barracuda i min VU+ Uno 4K SE, og er tilfreds med resultatet. Hvilke problemer risikerer jeg at få? Ouch

Hej
Jeg er ikke ekspert, men har læst flere steder, at Barracuda diskene ikke egner sig til PVR. Her er et eksempel --> https://www.satellites.co.uk/forums/threads/recommend-a-2-5-inch-hdd-for-pvr-use.170780/ , dog skulle pro-versionerne vist være ok --> https://www.faceofit.com/reviews/best-surveillance-hard-disk-drive/
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2019 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:

Er det muligt på en VU+ at begynde at se en optagelse inden optagelsen er færdig ?


Det er muligt med alle Linux bokse.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
steenkh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juni-2004
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér steenkh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2019 kl. 22:11
Du burde ikke få nogen problemer overhovedet, men du kan jo prøve at se hvor mange samtidige optagelser du kan lave uden at få hakker i optagelsen, eller måske endda korrupte filer.
Til top
Squiffy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Squiffy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2019 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af caze caze skrev:

Den bruger jo 2,5" diske, hvilket jo begrænser udvalget betragteligt. Efter lidt tids søgen på nettet er jeg desværre ikke blevet så meget klogere - andet end jeg bør holde mig fra Seagate Barracuda diske, da de ikke er egnet til PVR.
Jeg har netop smidt en Barracuda i min VU+ Uno 4K SE, og er tilfreds med resultatet. Hvilke problemer risikerer jeg at få? Ouch
Til top
steenkh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juni-2004
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steenkh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2019 kl. 07:28
Ja. Jeg bruger OpenViX, men det var også muligt under Enigma.II.
Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjohansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2019 kl. 00:12
Er det muligt på en VU+ at begynde at se en optagelse inden optagelsen er færdig ?
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
Til top
steenkh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juni-2004
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steenkh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2019 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af steenkh steenkh skrev:

så jeg kunne have nøjedes med en Solo.

Og det var naturligvis en Uno, jeg mente ...

Oprindeligt skrevet af steenkh steenkh skrev:

hvis jeg kører med det system der kan stoppe en kørende udsendelse (hvad er det nu det hedder?)

Og det hedder "timeshift".

Jeg er på ferie i øjeblikket og har derfor ikke al den tid som der skal til for at være nøjagtig.
Til top
caze Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér caze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2019 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af steenkh steenkh skrev:

Jeg købte en Seagate FireCuda ST2000LX001 hybrid harddisk på 2 TB og jeg har ikke oplevet nogen problemer. Jeg er simpelthen super tilfreds med min VU+ Duo. Det er dog klart at jeg kommer aldrig til at bruge mere end de 8 kanaler samtidig, så jeg kunne have nøjedes med en Solo.
Tak for inputtet Steen. 

Det er jeg glad for at høre. Hvis man skal tage Seagates anbefalinger for gode varerTongue, så er FireCuda diskene mest til gaming men de skriver også "creative pro applications", hvilket jo kan dække over meget LOL. Jeg frygter bare lidt at disken brækker ned, hvis den bliver belastet for meget eks. ved mange samtidige optagelser, men måske ser jeg bare spøgelser her. De giver 5 års garanti på dem, så de må jo selv mene, at de lidt ekstra hårdføre. 

De Exos-diske jeg har kigget på koster ca. 1600 ekstra ift. din FireCuda-disk. Det er jo immervæk en slatShocked.

Mvh
Carsten
Til top
steenkh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juni-2004
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steenkh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2019 kl. 11:03
Jeg købte en Seagate FireCuda ST2000LX001 hybrid harddisk på 2 TB og jeg har ikke oplevet nogen problemer. Jeg er simpelthen super tilfreds med min VU+ Duo. Det er dog klart at jeg kommer aldrig til at bruge mere end de 8 kanaler samtidig, så jeg kunne have nøjedes med en Solo.

Som jeg beskrev her i tråden, så kunne jeg ikke finde ud af at få den til at læse NTFS, men jeg kunne måske have fået den til det hvis jeg havde brugt lidt mere tid til det.

Jeg er lidt i tvivl om recorderen egentlig kan klare den fulde kapacitet, dvs optage på 16 kanaler samtidig, for der er dels processorkraft at tænke på, men også om harddisken kan følge med. Indtil nu har jeg kun optaget 3 kanaler samtidig, men jeg har bemærket at hvis jeg kører med det system der kan stoppe en kørende udsendelse (hvad er det nu det hedder?), så hakker liveoptagelsen, men tilsyneladende er optagelsen i baggrunden god nok.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu