recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erstatning for Dreambox DM 8000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erstatning for Dreambox DM 8000

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
steenkh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juni-2004
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steenkh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erstatning for Dreambox DM 8000
    Sendt: 25-Januar-2019 kl. 12:04
Jeg har haft en Dreambox DM 8000 siden 2011, og jeg er rigtig glad for den. Desværre er den begyndt at vise tegn på alderdomssvækkelse, idet flere og flere optagelser er korrupte, for det meste noget man kan spole forbi, men nogen gange er optagelsen helt smadret. Maskinen booter også helt umotiveret, så jeg gætter at der er en RAM-fejl.

Hvorom alting er, så søger jeg nu en maskine der kan erstatte den. Den gamle DM 8000 havde 2 x DVBT og 2 x DVBC, men jeg har kun kabel-TV, så jeg har ingen interesse i SAT-tunere. Derimod er det vigtigt med 2 og helst 3 DVBC tunere (fordi jeg frygter hele tiden at YouSee laver en løsning der påtvinger mig at bruge kort, og jeg vil ikke købe til både recorderen og TVet).

Enigmas autotimer er guld værd, så den nye maskine skal helst køre Enigma ligesom den gamle. Det ville også være rart at få en model med Gigabit net.

Jeg har kigget på forskellige Dreambox-modeller, men jeg kan ikke afgøre hvilke der svarer til den gamle maskine eller bedre. Der er ingen der har 2 DVBC tunere, men hvilke kan jeg sætte ekstra i, så jeg får tre i alt?

Er der nogen som kan hjælpe?

Redigeret af steenkh - 25-Januar-2019 kl. 12:06
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2019 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af steenkh steenkh skrev:

Jeg har haft en Dreambox DM 8000 siden 2011, og jeg er rigtig glad for den. Desværre er den begyndt at vise tegn på alderdomssvækkelse, idet flere og flere optagelser er korrupte, for det meste noget man kan spole forbi, men nogen gange er optagelsen helt smadret. Maskinen booter også helt umotiveret, så jeg gætter at der er en RAM-fejl.
Hvis den har været tændt i mange timer kan det bestemt også være udtørrede elektrolytter, både i strømforsyning og på motherboard.
I så fald kan den evt. repareres for få Kr i dele som gør-det-selv arbejde. Wink

Lidt info:



Redigeret af JørgenT - 25-Januar-2019 kl. 15:56
Mvh. JørgenT
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2019 kl. 17:37
Har du kigget på Vuplus modellerne.. 

jeg har desværre ikke erfaring med dvb-c men jeg har selv en http://vuplus.com/sub/sub0119.php med fbc dvb-s tuner i som spiller max.


men der findes jo også fbc til dvb-c så der kan du måske nøjes med en af de modeller med kun en fbc dvb-c tuner i.

fbc er full bandwith capture og kan altså tune på hele frekvens området på een gang.

vuplu kører også enigma2 
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2019 kl. 17:41
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
steenkh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juni-2004
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steenkh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2019 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Hvis den har været tændt i mange timer kan det bestemt også være udtørrede elektrolytter, både i strømforsyning og på motherboard.
I så fald kan den evt. repareres for få Kr i dele som gør-det-selv arbejde. Wink

Lidt info:



Mange tak for svaret. Det lyder meget sandsynligt at det er det der er problemet. Jeg er dog et fæ med en loddekolbe, så jeg vil overlade den del til en af mine venner der kan sådan noget. Jeg kan så gemme den gamle maskine som reserve.
Til top
steenkh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juni-2004
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steenkh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2019 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

https://www.hm-sat-shop.de/hdtv-receiver-sat/vu-/3709/vu-uno-4k-se-1x-dvb-c-fbc-twin-tuner-pvr-ready-linux-receiver-uhd-2160p?c=51. <<-- sådan en fætter der måske, der er også plads til disk at optage på.

Det lyder spændende med sådan en VU Uno. Jeg er dog ikke sikker på at jeg har forstået det rigtigt hvad en en FBC tuner er. Kan den optage lige så mange kanaler man har lyst til på en gang? Hvorfor har den så to af dem?
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2019 kl. 20:15
igen jeg har kun kendskab til dvb-s, og der har jeg ikke oplevet en begrænsning med fbc tuner opsætning men læs den test her, så bliver du måske lidt klogere.


citat:

Konklusion VU+ Ultimo 4K

VU+ betegner selv deres nyeste topmodel meget selvsikkert som Ultimo 4K the best imaginable UHD receiver. Det er da også svært at finde ret mange mangler på denne tv-boks i Rolls Royce klassen. Specielt muligheden med FBC tunermodulerne gør den til en vinder, med hurtigt kanalskifte, muligheder for mange samtidige tv-optagelser eller streaming.

Ultimo 4K er dog heller ikke billig, og det er værd at notere sig, at FBC tunermulighederne også kan fås på billigere modeller fra VU+. Så har man ikke behov for at mikse tunertyper, så kunne eksempelvis en VU+ Uno 4K med DVB-C FBC kabel-tv tuner være et noget billigere alternativ, der fortsat kan en del af det samme.

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2019 kl. 21:19
Jeg har en Uno 4k med fbc dvb-c tuner, og det fungerer rigtig godt. Den har dog ikke plads til intern tuner, men den kan køre med usb3 disk eller koble direkte på NAS. Jeg kan sagtens optage på 3 forskellige mux samtidigt. Der er kun plads til et kort, men det lyder ikke til at være et problem for dig.
miri
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2019 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Den har dog ikke plads til intern tuner


Hvor sidder tuneren så henne???? Du mener formentlig harddisk?

Flemming


Redigeret af fltk - 25-Januar-2019 kl. 22:21
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
steenkh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juni-2004
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steenkh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2019 kl. 23:11
Jeg er meget interesseret i en VU+ Ultimo med DVB-C FBC kort. Den lyder på enhver måde som en drøm. Men jeg mangler at sikre mig at den kører noget software som kan det samme som det jeg kender, først og fremmest noget der kan optage automatisk når de film og serier som jeg synes er interessante, kommer. Kan nogen berolige mig her?

Jeg har kigget lidt i danske netbutikker, men ingen tilbyder en Ultimo med to DVB-C FBC kort. Der er altid sat-kort i den. Hvor kan man mon få en kun med kabel-tv kort, eller helt uden kort, og hvor kan man købe kortene løse?
Til top
THX2K Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér THX2K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2019 kl. 23:30
Steenkh, hvis du ikke vil slippe Dreambox, så har jeg DM8000 stående, som jeg ikke bruger mere og egentlig burde sælge. Kunne den have din interesse?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 00:17
Oprindeligt skrevet af steenkh steenkh skrev:

Jeg er meget interesseret i en VU+ Ultimo med DVB-C FBC kort. Den lyder på enhver måde som en drøm. Men jeg mangler at sikre mig at den kører noget software som kan det samme som det jeg kender, først og fremmest noget der kan optage automatisk når de film og serier som jeg synes er interessante, kommer. Kan nogen berolige mig her?

Jeg har kigget lidt i danske netbutikker, men ingen tilbyder en Ultimo med to DVB-C FBC kort. Der er altid sat-kort i den. Hvor kan man mon få en kun med kabel-tv kort, eller helt uden kort, og hvor kan man købe kortene løse?


2 FBC tunere er ikke nødvendigt til DVB-C, men kun til DVB-S hvis man modtager fra flere satelitter.
Og en Ultimo er overkill til dit formål. Gå i stedet efter en Uno som den miri har.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu