recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erstatning for Dreambox DM 8000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erstatning for Dreambox DM 8000

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 06:57
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Den har dog ikke plads til intern tuner
Hvor sidder tuneren så henne???? Du mener formentlig harddisk?
Ja, disk skulle der ståEmbarrassedEmbarrassedEmbarrassed

Der er også kommet en duo 4k, og hm-sat har både ultimo og duo med 2x fbc dvb-c tuner. Jeg kører med openvix (E2), og har autotimer, så den selv sætter timer efter søgeord. Det funker hver gang!


Redigeret af miri - 26-Januar-2019 kl. 07:26
miri
Til top
steenkh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juni-2004
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steenkh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af THX2K THX2K skrev:

Steenkh, hvis du ikke vil slippe Dreambox, så har jeg DM8000 stående, som jeg ikke bruger mere og egentlig burde sælge. Kunne den have din interesse?

Tak for tilbuddet, men jeg vil hellere gå efter noget nyt.
Til top
steenkh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juni-2004
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steenkh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 11:43
Jeg er blevet ret lun på de VU+ maskiner, og nu kigger jeg også på Uno og Duo, for dels er det rigtigt at jeg ikke behøver den største model, men det er også nemmere at finde en med DVB-C tunere. Men der er også et problem: tilsyneladende er der ikke WLAN hos VU+, og det vil være meget besværligt for mig at få trukket et kabel til maskinen. I dag bruger jeg et løst kabel når jeg skal overføre film til min laptop, men ellers kører Dreamboxen på WLAN.

Jeg har set WLAN til VU+ beskrevet som "optional", men jeg ved intet om hvordan man får fat i denne "option".

Jeg ville også gerne vide om den harddisk jeg skal købe, kan køre SATA-600.

Endelig vil jeg spørge hvad er Openvix? Hvordan installerer man det, og hvad er fordelen frem for det indbyggede Enigma 2?

Tak for hjælpen.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 12:20
wlan kan tilføjes med usb adapter. Koster ca. 200 kr.  og hm-sat har dem også... Openvix er en af flere Enigma2 udgaver, hvor opsætning og en række plugins er samlet i en pakke. Openvix indeholder derfor fra starten en grafisk EPG, autotimer funktion mm., der tilfredsstiller mine grundlæggende behov, og der er større muligheder for individuel tilpasning - til gengæld tager det tid, men vi er nogle, der synes det er sjovt at presse det optimale ud af boksen....

Openvix installeres fra usb stick, og bokse indlæser automatisk, når den under opstart registrerer en fw fil på usb indgang - opdateringer indlæses efterfølgende fra web. Jeg ved intet om de kører SATA 600....
miri
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af steenkh steenkh skrev:

I dag bruger jeg et løst kabel når jeg skal overføre film til min laptop


Er det ikke lidt langsomt i forhold til at slutte harddisken direkte til PCen? Det gør jeg ihvertfald. I øvrigt kan jeg også varmt anbefale OpenVix.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
steenkh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juni-2004
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steenkh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 14:09
Jeg hentede manualerne til Duo'en og der står der tydeligt at WLAN er indbygget, men heller ikke i manualen nævner de WLAN som en "main feature". Det er sikkert derfor at det er så svært at finde den oplysning.

Jeg vil kigge nærmere på OpenVix.

Et nyt spørgsmål: Vi bruger tekst TV meget, fordi flere kanaler, f.eks. engelske, tyske og norske, bruger tekst TV til undertekster. Dreamboxen optager dem sammen med filmen, og jeg går ud fra at det gør en VU+ også, men kan nogen bekræfte det?
Til top
steenkh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juni-2004
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steenkh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Er det ikke lidt langsomt i forhold til at slutte harddisken direkte til PCen? Det gør jeg ihvertfald. I øvrigt kan jeg også varmt anbefale OpenVix.

Harddisken kan kun tages ud af en DM-8000 ved at åbne kabinettet, så det er ikke en oplagt mulighed i øjeblikket.

På VU+ sidder harddisk i en skuffe bagest, så her er det en mulighed, men man skal dog hive den ud af reolen. Desuden kan den så ikke optage mens der kopieres, så det gør jeg nok ikke.

DM-8000 har ikke Gigabit Ethernet, men en krimi på et par timer kan alligevel kopieres på ca 10 minutter, hvilket er acceptabelt. Indtil jeg brugte kabel, tog det timevis over WLAN, og jeg har da ofte tænkt på at få lagt et fast kabel ind, men afstanden og alle de vægge der skal gennembores, samt møbler der skal fjernes, har hidtil afskrækket mig.
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 15:03
enigma2 er i bund og grund det samme på dreambox og enigma2, så jeg tror ikke du kommer til at savne noget.. så mon ikke du kan forvente det kører nogenlunde på samme måde, alt efter hvilket image du vælger.. 

og træk det kabel første som sidste gang, du bliver glad for det når det først er gjort, jeg optager desuden på min NAS, så ligger optagelser der til brug for andre medie centre i husstanden. (ps, en raspberry pi med feks libreelec, så kan du få alle kanaler på din enigma2 box i et andet rum også, incl optagelser :-) her anbefales dog klart at de er på samme kablet netværk)

i den duo 4k jeg lieg har fået er der wlan indbygget, men jeg bruger dog kun kabel.  ang undertekster, så optages de her, da de jo ligger i streamen, man kan så slå dem til og fra som man lyster, også på optagelser. på mit vti image bruger jeg dog undertekst menuen frem for tekst tv, det er noget nemmere.


Redigeret af affer - 26-Januar-2019 kl. 15:05
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af steenkh steenkh skrev:



På VU+ sidder harddisk i en skuffe bagest, så her er det en mulighed, men man skal dog hive den ud af reolen. Desuden kan den så ikke optage mens der kopieres, så det gør jeg nok ikke.



På VU+ kan du også uden problemer bruge en USB harddisk til at optage på eller til at kopiere over på, og den er jo super nem at koble til/fra.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
steenkh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juni-2004
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steenkh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 20:55
Jeg er vist overbevist nu. Der mangler kun at få afgjort om det skal være en Uno eller en Duo.

Jeg køber helst kun større ting i en dansk butik, så det ser ud til at ComputerSalg er den eneste der har dem med DVB-C. For Uno'ens vedkommende står der dog intet om FBC, men det er måske en udeladelse?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af steenkh steenkh skrev:

Jeg er vist overbevist nu. Der mangler kun at få afgjort om det skal være en Uno eller en Duo.

Jeg køber helst kun større ting i en dansk butik, så det ser ud til at ComputerSalg er den eneste der har dem med DVB-C. For Uno'ens vedkommende står der dog intet om FBC, men det er måske en udeladelse?


Så vidt jeg ved fåes Unoen kun med FBC tuner - enten DVB-C eller DVB-S. Og det er altså 4k modellen jeg taler om. http://vuplus.com/manual/Vu+%20UNO%204K%20User%20Manual_english.pdf
Hvis det kun er DVB-C du skal bruge den til kan du godt droppe Duoen.

Flemming


Redigeret af fltk - 26-Januar-2019 kl. 21:49
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
steenkh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juni-2004
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steenkh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 21:59
Jeg hentede manualerne til Unoen og Duoen og opdagede at det kun er Duoen der har WLAN, så sagen er afgjort. Forlægning af kabler kommer ikke til at ske lige med det samme, men jeg kan godt se at det skal ske en dag.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu