recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erstatning for Dreambox DM 8000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erstatning for Dreambox DM 8000

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 23:40
her er wlan til alle vu+ bokse, såfremt de har usb.


jeg havde nok også taget uno'en til dit brug. den er lille og fin :-D duo'en er lidt mere klodset :-)
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2019 kl. 10:54

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
steenkh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juni-2004
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steenkh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2019 kl. 00:00
Mange tak for hjælpen til at vælge en ny recorder. Nu har jeg bestilt en VU+ Duo og en 2 TB harddisk til den.

Harddisken er allerede i hus, og nu kommer et spørgsmål: Jeg kan intet se i manualen om hvad man gør med harddisken, udover at sætte den ind i recorderen. Skal den formatteres først? Hvilket format skal den formatteres til, EXT4?
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2019 kl. 05:55
den kan formateres fra boksens menu. 
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2019 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af steenkh steenkh skrev:

Mange tak for hjælpen til at vælge en ny recorder. Nu har jeg bestilt en VU+ Duo og en 2 TB harddisk til den.

Harddisken er allerede i hus, og nu kommer et spørgsmål: Jeg kan intet se i manualen om hvad man gør med harddisken, udover at sætte den ind i recorderen. Skal den formatteres først? Hvilket format skal den formatteres til, EXT4?
 
Hvis du vælger at bruge OpenVix (efter min mening det allerbedste image), kan du formatere harddisken som NTFS i en PC. Det giver en stor fordel hvis du senere skal kopiere eller redigere optagelserne på en PC.
 
Flemming


Redigeret af fltk - 30-Januar-2019 kl. 08:27
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
steenkh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juni-2004
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steenkh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2019 kl. 08:40
Det var godt at få at vide at den accepterer NTFS. Det gør det virkelig meget nemmere, for jeg kender intet til Linux.
Til top
steenkh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juni-2004
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steenkh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2019 kl. 08:51
Forresten, hvornår skal jeg så lægge OpenVix på? Lige så snart jeg har tændt maskinen, eller er der ting der skal gøres først? Glemmer den alt hvad der er konfigureret, når det sker? Kan man rulle tilbage hvis noget ikke er som forventet?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2019 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af steenkh steenkh skrev:

Forresten, hvornår skal jeg så lægge OpenVix på? Lige så snart jeg har tændt maskinen, eller er der ting der skal gøres først? Glemmer den alt hvad der er konfigureret, når det sker? Kan man rulle tilbage hvis noget ikke er som forventet?
 
Jeg vil foreslå at du lægger OpenVix på inden du begynder at bruge boksen og herefter foretager dine personlige indstillinger og installerer diverse plug-ins. Du kan altid gå tilbage til fabriksindstillingerne hvis noget går galt.
 
Flemming


Redigeret af fltk - 30-Januar-2019 kl. 11:47
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2019 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af steenkh steenkh skrev:

for jeg kender intet til Linux.
 
Utroligt når du nu har haft Dreambox siden 2011.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
steenkh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juni-2004
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steenkh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2019 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Utroligt når du nu har haft Dreambox siden 2011.

Ja, men Dreamboxen har netop fungeret upåklageligt, så det har ikke været nødvendigt at bruge andet end dens eget interface. Bortset fra en enkelt gang i begyndelsen, hvor jeg måtte lægge en rettelse på ved at telnette til den og fyre et sæt kommandoer af, som jeg havde fundet på nettet.

Ellers er min erfaring med Linux begrænset til et eksperiment for en lille menneskealder siden, hvor jeg kørte med dual-boot og oprettede en Linux partition på min Windows-maskine. Men eksperimentet gik dødt da jeg dengang ikke kunne få en Linux-driver til hverken mit modem (ja, det var så lang tid siden) eller min printer. Jeg mistede lysten og droppede dual boot.
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2019 kl. 16:29
du skal ikke umiddelbart bruge linux-delen til noget på en vu+ medmindre du vil ind og rode med konfigurations filer,
firmware på usb stick i det rigtige format og i den rigtige mappe i usb porten og tryk opdater, jeg aner ikke om det står i manualen, for den har jeg aldrig brugt. 

som alt andet er det bare at prøve sig frem, går det galt kan man altid returnere til en factory reset med et nyt image.. men ellers er det ret simpelt at tage backup vhja menuerne på dit image.

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
steenkh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juni-2004
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steenkh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2019 kl. 11:22
Så fik jeg min VU+ Duo 4K. Der var ingen problemer med at lægge OpenVix på, men ellers har der været nok at se til!

Jeg formatterede min nye disk i NTFS, men det ville Duoen ikke acceptere: invalid disk. Så omformatterede jeg den til EXT4, og så var der ingen problemer. Derefter har jeg rodet med at få installeret en driver på min Windows maskine til EXT4, og det er da også lykkedes. Jeg har haft min Windows maskine i flere år, men aldrig før haft en 2,5" harddisk i den særlige skuffe til det, så det har kostet rigtig mange timer at opdage at SATA-stikket var slået fra i BIOSen!
Men nu har jeg kopieret en halv TB optagelser fra den gamle til den nye, og det virker fint.

Desværre kan jeg ikke få Duoens WLAN til at fungere. Den connecter til SSID'en, men får aldrig en DHCP-adresse, og en fast IP-adresse virker heller ikke. Jeg kan ingen spor se af det i Routerens log, så foreløbig må jeg køre med kabel.

Derudover slås jeg med at få kanallisten til at se ud som jeg vil have det - foreløbig uden held. Der er masser af andre småproblemer, men de skal nok finde en løsning alle sammen. Det tog også et stykke tid inden den gamle Dreambox fungerede som jeg ønskede det.

I skal have tak for støtten og de gode råd som jeg har fået. Det har været en stor hjælp.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu