recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsing Q6FN 82" Backlight/Clouding
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsing Q6FN 82" Backlight/Clouding

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
warsaw Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2019
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér warsaw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsing Q6FN 82" Backlight/Clouding
    Sendt: 26-Januar-2019 kl. 11:22
Hej

Ville høre om andre har købt et Samsung Q6FN 2018 82 tommer tv og lider under "hvide spots"

Købte i starten af januar sådan et tv,  og til at starte med var jeg meget imponeret over selve billedet.  Fint sort niveau.  Men efter ca. 1 uge fik den i 3 af hjørnerne nogle irriterende hvide spots.  Er ikke lige pro indenfor dette og ved ikke om det er backbleed eller clouding.   Fik det første TV ombyttet i bilka.  Fik et nyt med hjem og nu ca. 14 dage efter det sku det samme.  Den nye har endda mere nede i ene hjørne end det gamle. 

Det er ret meget med de spots. Når vi ser f.eks en film skal der ikke ret meget mørk scene til før det ses meget tydeligt.   Er de TV bare sådan eller?   Jeg har snakket med Samsung og de er hverken til at hugge eller stikke i...  De mener (uden at have set på tv eller billeder) at det må man forvente.  De har tilbudt at sende en reparatør ud,  men hvis det er ok,  så skal jeg så selv betale for gildet.

Hvad mener i?




Redigeret af warsaw - 26-Januar-2019 kl. 11:26
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 11:41
Tillykke.

Du har købt et tv med "Edge lit" panel. Når det samtidig er et stort panel, er det rigtigt svært at styre.

Så ja, det er, hvad man kan forvente af sådan et tv.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 11:51
Det er en feature såvel som black crush i sortgengivelsen. Du har valgt størrelse frem for kvalitet. Lev med det eller byt til et mindre str Oled TV.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 12:32
Hej , ja kønt er det ikke. Du kunne evt prøve at skrue lidt ned for lyset , måske det vil hjælpe..
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
warsaw Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2019
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér warsaw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 13:14
Hjælper at skrue lidt ned for backlight,  men bare ikke nok.  Problemet er at den ikke gjorde dette den første tid,  det kom pludselig fra den ene dag til den anden,  og på begge. Sku da lidt underligt.

Og KlausDM,  ser ikke ud til jeg kan få den størrelse i 8 eller 9 serien der ikke er edge lit.  Meningen var at skifte min projector ud med stort tv.  Lykkedes så ikke lige...  Læste ellers en masse positive reviews af samsungs QLED inden køb.  

Samme til dig munch, skal ikke ned i en 65 tommer OLED.  Så må jeg vente til bedre og større fås :(  Og nægter at betale 70k for et 77" kvali OLED  

Har så læst at der KAN være stor forskel på samme skærm,  panel-lotteri?  Prøver sku at se om de vil bytte igen og håbe på det bedste.


Redigeret af warsaw - 26-Januar-2019 kl. 13:15
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 14:19
Well, så længe du ikke vil betale prisen forvent ordentligt tv, så må du leve med de kompromiser et billigt tv har.

Klaus (hvis 50” har kostet ~25.000)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 14:32
Helt enig Klaus!

Lidt sjovt at når ordet "BURN IN" nævnes, oversvømmes tråden af brugere der hellere vil lide under sidebelyste LCD paneler (eller blooming, eller grå/sort eller tordenfluer, eller...... ). Ofte ser man kun fejl i et OLED ved at benytte testbilleder.

Det der ville jeg bemærke hver gang jeg tændte mit TV...

Blot en tanke. 
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
warsaw Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2019
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér warsaw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 16:26
Nope,  så må jeg bare købe et andet,  havde ligesom ikke forventet de problemer eller for den sags skyld læst om dem i reviews...

Og som du skrev længere op:

Tillykke med dit 50" til 25000  ...jeg kunne da ikke være mere ligeglad  Clap  
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 16:35
Warsaw velkommen til! Du stater positivt ud!

Man får hvad man betaler for Sådan er kapitalismen!

Wink

Edit: Stavning


Redigeret af Pede8000 - 26-Januar-2019 kl. 16:46
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Online
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 16:58
Nu er det jo ganske irrelevant, hvad folk har givet for et tv i tidernes morgen. Og det samme gælder for et moderne lcd tv, prisen høj eller lav, eliminerer ikke de skavanker et lcd tv lider af. Og det gør placeringen af lyskilden ej heller, om det er edge eller backlit, så er der “belysningsfejl”.  
Selv Sonys tidligere topmodel ZD9 med 650 bagbelyste zoner på et 65” lider af “belysningsfejl”, at modellen nu er afløst af ZF9, ændrer sikkert ikke på det.
Selv et gammelt tv til på 50” til 25k er ikke billedmæssigt fejlfrit, men paneltypen (plasma) har selvfølgelig ikke de medfødte skavanker, som leveres med et lcd panel.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af warsaw warsaw skrev:

Tillykke med dit 50" til 25000 

Tak, hver dag jeg bruger det smiler jeg og er glad.
Nå ja, jeg gav så langt fra de 25.000 for det, jeg købte det brugt.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Online
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Warsaw velkommen til! Du stater positivt ud!

Man får hvad man betaler for Sådan er kapitalismen!

Wink

Edit: Stavning
Klap nu hesten, og nej, man får ikke altid hvad man betaler for. Man ærgrer sig blot mere, når man har betalt kassen, og produktet stadigvæk stinker.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu