recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsing Q6FN 82" Backlight/Clouding
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsing Q6FN 82" Backlight/Clouding

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
warsaw Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2019
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér warsaw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2019 kl. 19:39
Skulle jeg iøvrigt sige en skidt ting om mit nye Sony tv skulle det lige være fjernbetjeningen...  Den ligner noget der har kostet en flad 5´er at producere. Virker egentlig udemærket,  men føles som noget skrammel :(   

Fluks erstattet af min gamle harmony one remote
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2019 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

QLED er jo blot Samsungs måde at booste farverummet længere ud. Det er stadig et LCD Tv og baseret på samme panelteknologi, som det Sony du har hængt op i stedet. Så det giver fint mening, at du ikke ser forskel.

Det er både rigtigt og forkert, at det er samme panelteknologi.

Var det bare for at kværulere, at du smed den lange smøre? Trådstarter skriver, at han ikke er TV-kyndig, så din fristil rammer nok en smule ved siden af målet - med mindre du mener, det er mig du skal uddanne?   

Jeg skriver jo netop, at QLED er Samsungs måde at booste farverummet. Der er i begge tilfælde tale om et LCD-TV (dvs. samme panelteknologi) og som du nævner, så har Sonys model en tilsvarende feature til at booste farverne til brug ved HDR.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1662
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2019 kl. 11:26
Hvornår tror I man kan købe 100" TV til ca 20-30.000kr.? Altså ikke nødvendigvist OLED men ca samme eller bedre kvalitet som omtalte SONY her (Jeg antager at kvaliteten vil være bedre til den tid). Taler vi næste år eller 3 år?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2019 kl. 14:01
Det sker ikke foreløbigt. Men en lækker størrelse ellers

Eller tage skridtet fuldtud og få et i biograf størrelse


Redigeret af Munch - 12-Februar-2019 kl. 14:17
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1662
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2019 kl. 14:49
Jeg må beholde projektor et par år endnu.
Men der er da kommet et par tv i 100" klassen i år, så mon ikke de kommer ned i pris.
Har været meget tæt på at købe sony 85" men tror det bliver for lille når man har 100" projektor med et i øvrigt fantastisk billede.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2019 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

QLED er jo blot Samsungs måde at booste farverummet længere ud. Det er stadig et LCD Tv og baseret på samme panelteknologi, som det Sony du har hængt op i stedet. Så det giver fint mening, at du ikke ser forskel.

Det er både rigtigt og forkert, at det er samme panelteknologi.

Var det bare for at kværulere, at du smed den lange smøre? Trådstarter skriver, at han ikke er TV-kyndig, så din fristil rammer nok en smule ved siden af målet - med mindre du mener, det er mig du skal uddanne?   

Jeg skriver jo netop, at QLED er Samsungs måde at booste farverummet. Der er i begge tilfælde tale om et LCD-TV (dvs. samme panelteknologi) og som du nævner, så har Sonys model en tilsvarende feature til at booste farverne til brug ved HDR.

Pudsigt, jeg synes jeg skrev pænt, og ikke kværulerende. 
Da jeg læste dig indlæg, synes jeg man sad tilbage med et indtryk af, at QLED ikke er andet end LCD, omend du nævner boost. Hvad QLED er, var ment både til trådstarter og alle andre der læser tråden. 

Jeg ramte vist en øm tå...
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1662
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2019 kl. 15:44
Qled ER da bare lcd! Det er vel ret tydeligt et marketings modsvar til oled, selv om der en smule ny teknik involveret. 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2019 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg skriver jo netop, at QLED er Samsungs måde at booste farverummet. Der er i begge tilfælde tale om et LCD-TV (dvs. samme panelteknologi) og som du nævner, så har Sonys model en tilsvarende feature til at booste farverne til brug ved HDR.

Tilsvarende? Har du nogensinde fået opklaret HVAD Sony reelt bruger, hvis/når "Triluminos" ikke dækker over Quantum Dot som det gjorde i 2013?


Quantum Dot - eller QLED - er urørlig på farverum og Sony's LCD-modeller kommer ikke i nærheden, så jeg køber ikke at Sony's teknologi skulle være "tilsvarende".


Til top
warsaw Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2019
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér warsaw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2019 kl. 16:33
Ihvertfald er der NUL synlig forskel på Sony Triluminos og Samsung QLED.  Jeg kan ihvertfald ikke se det.  Synes selv jeg har et udemærket syn og er afprøvet med samme materiale.  

Kan da være en maskine kan spotte forskellen?  så er der det jo godt vi ikke er maskiner Smile
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2019 kl. 13:31
Er der nogen der har prøvet denne version, Q6FN, i 65" udgaven (QE65Q6FN), og kan kommentere på hvad der er af "hvide spots" i hjørnerne i den størrelse?  (backlight bleed og clouding)
Til top
T-Mann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-September-2014
Sted: DK
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Mann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2019 kl. 14:22
Tænker det er i alle størrelser. Samt når skærmen bliver større er det værre..
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2019 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Er der nogen der har prøvet denne version, Q6FN, i 65" udgaven (QE65Q6FN), og kan kommentere på hvad der er af "hvide spots" i hjørnerne i den størrelse?  (backlight bleed og clouding)
Det kan du desværre intet udlede af, andet end, at den specifikke model ser ud som den gør. Det er jo lige netop derfor, at begrebet “panel lotteri” er opstået.
Du kan blot være sikker på, at alle modellerne lider af problemet, i større eller mindre grad.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu