recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kabeltvs fremtid
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kabeltvs fremtid

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
tvviewer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2005
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvviewer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kabeltvs fremtid
    Sendt: 27-Januar-2019 kl. 16:58
Læser af og til at antallet af kabeltv-kunder er faldende pga. andre muligheder herunder streaming. Teknologisk sker der vel ikke så meget i kabeltv verdenen eller hvad? Selvom skærmene bliver endnu større følger billede/lyd-kvalitet vel ikke rigtigt med på kabeltvnettet?
Jeg har selv en lille pakke kabeltv fordi jeg synes at større pakker er for dyrt. Hvad abonnerer i på?
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2019 kl. 18:03
Har siden jeg flyttede i Boligforening i 2003, altid kun haft Grundpakke hos YouSee. Kunne godt klare mig med bare en "kedelig" antenne, som jeg havde før flytningen, men så godt spiller musikanlægget desværre heller ikke...

Forøvrigt, så var de møg-sure på boligkontoret, da jeg ikke ville have Fuldpakken, da jeg fik lejligheden! Er I da SÅ færdige, hvor de prøvede at få mig til at hoppe på den - jeg holdt bare på mit, og fik til sidst min vilje.
 

Mit TV er bare en bette 25"-skærm, sådan ca.


Redigeret af mnielsen - 27-Januar-2019 kl. 18:31
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2019 kl. 19:46
Teknologisk set sker der mere end der nogensinde har gjort. Både Stofa og Yousee er i kæmpe forandring. Billede og lyd skal nok følge med senere.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2019 kl. 20:01
Tror som sådan ikke at folk er trætte af kabel tv, men de er trætte af den griske pakke-model, der tvinger folk til at skulle betale for alt muligt bras, man ikke gider at se. 

Jeg har fuldpakken og er glad for mange kanaler, men jeg ser f.eks. ALDRIG:

TV2, TV3, 4'eren, Kanal 5, DK4, MTV, VH1, Tysk eller Norsk TV, VIASAT Golf (golfkanal - wtf!?!?) mv. Med andre ord kunne jeg klare mig med 20 kanaler mindre end hvad jeg har. 
Desværre kan jeg ikke skifte, da jeg ikke få en udbyder der giver mig adgang til (udvalgte) Viasat og Discovery networks kanaler til mindre end hvad jeg betaler nu. 

Min påstand er at en ægte fritvalgsordning (ikke noget med valgfri mellem og fuldpakker), ville reducere antallet af cabel cutters markant. Indtil det sker, må udbyderne finde sig i faldende antal købere. Vi som bliver, vil så blive tvunget til at æde prisstigninger år efter år.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2019 kl. 22:31
Du skal så heller ikke glemme, at det der gør pakkerne dyre er typisk ikke de kanaler du nævner, men dem du ikke nævner. Nemlig dem, der viser sport i stor stil. Jeg er rimeligt sikker på, at hvis du havde mulighed for kun at vælge de kanaler du er interesseret i, så ville du ende med ca. samme pris som nu.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2019 kl. 00:00
I virkeligheden er det et djævelsk udspekuleret system hos kabel-tv udbyderne, som er udtænkt for at malke kunderne mest muligt, og det er umuligt at undgå uønskede kanaler. Sådan er programpakkerne omhyggeligt opbygget.
I forbindelse med lanceringen af den nye påtvungne kanal Xee, fik jeg for nylig en mail fra You-See, der starter sådan her:
"Vi vil så gerne give dig endnu mere eksklusivt indhold."
Sikke en gang lort at fyre af!
Hvem i alverden tror, at You-See gerne vil forære kunderne en gratis kanal? Selv om indholdet gør, at kanalen er nærmest værdiløs, vil der selvfølgelig være en udgift til den! Er der andre end abonnenterne til at betale for den???

Det, som irriterer mig ved You-See's programpakker, er:
1. Uønskede kanaler.
2. Manglende ønskede kanaler.

Jeg har p.t. fuldpakken, og der er ca. 40 kanaler, som jeg ikke ønsker, og for at gøre vanviddet komplet, kunne jeg sagtens nævne 40 andre kanaler, som jeg godt ville betale for.
Men dem tilbyder You-See ikke!
Så jeg synes, det er helt naturligt, at antallet af kabel-tv kunderne er faldende. Alt andet ville egentlig være mærkeligt.






Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2019 kl. 01:54
Vi har grundpakken til en rigtig god pris. Udover det har vi valgt bland selv 36 point, hvor viaplay og Netflix indgår.

Så på den måde har jeg sportskanalerne + et par børnekanaler + et par “kvinde kanaler” dvs sportskanaler, børn og kvinde kanaler står mig i 50 kr, kontra abonnere på viaplay og Netflix ultra hd ved siden af.

Så vi er super glade for løsningen. 

(Grundpakken har jeg taget ud af ligningen) men den giver vi 120 kr for ved siden af og beløbet trækkes i den samlede husleje.


Redigeret af JordanDK - 28-Januar-2019 kl. 02:00
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2019 kl. 10:09
Fremtiden for kabel-tv set for mit forbrug.

Har haft den store pakke.  Men prisen kontra kvalitet/udvalg var afgørende at nu har jeg grund pakken 
Gider heller ikke reklamer.  Og dem var der alt for mange af. 

Forstår heller ikke den gamle tanke om en sur programchef skal bestemme tider jeg skal se noget.

Så nu er det streamning.   Og her er ganske fornuftig udvalg. 

Når jeg kan overtale fruen så er det farvel til Yousee .


Redigeret af hansie - 28-Januar-2019 kl. 10:10
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2019 kl. 10:46
Med den manglende stabilitet som vi har på internettet her, så ønsker jeg ikke al det der streaming. Jeg vil meget hellere have at Yousee beskæftiger sig mere med en stabil drift over en bred kam, end alt deres gejl med mamut - giga hurtigt internet, som jeg alligevel næppe har behov for.

Jeg vil derfor gerne have en velfungerende kabel TV funktion, hvor jeg kan optage de programmer som jeg gerne vil se, når jeg har lyst. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2019 kl. 11:33

De store pakker giver stabilitet i indtægten hos tv-selskaberne. MTG betalte 10,5 milliarder for CL rettigheder for 2018 - 2021. Det kan de jo ikke bare skyde af hvis de ikke er sikre på at have indtægterne på forhånd.

Hvis der var rent frit valg og kun de fodbold interesserede skulle betale det, så ville priserne blive så høje at ingen ville købe det.

Sådan er det så længe Ronaldo skal have en kvart milliard i løn om året. 

Der er en omsætning på ca. 11 mia. i Danmark på TV om året. (2mio husstande betaler 2000kr. i licens + ca. 3500kr. i tv-pakke). De penge vil tv selskaberne fortsat gerne have. Om fordelingen skal være anderledes, så nogle betaler mere og andre mindre er de sgu nok ligeglade med.

Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2019 kl. 12:02
Jeg har tidligere haft Stofa, men kører i øjeblikket med favoritpakken fra Fullrate til intropris på 199 kr./md. (stiger til 269 kr./md. efter 6 md.) Problemet er, at den medfølgende TV-boks ikke giver mulighed for at optage, så man er tvunget til flow-TV.

Så jeg skifter nok tilbage til Stofas grundpakke + 8 bland selv kanaler, så jeg kan have både Discovery, Zulu, TV3 Sport 1, 3+, 3 Max, TV 2 Sport, Canal 9 og Eurosport 1 til ca. 470 kr./md.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2019 kl. 12:11
Gad vide hvor længe et supermerked ville overleve hvis de brugte samme foretningsprincip som kabeltv leverandører bruger.
Prøv at forestille jer at ved indgangen til supermarkedet stod tre forskellige indkøbsvogne.
En grundvogn, mellemvogn og en fuldvogn, hver forfyldt med varer som man var tvunget til at købe, selvom man ikke havde brug for det.
Hvis supermarkedet så har en varer som er blevet så dyr så folk ikke vil betale for den mere, ja så putter man den da bare ned i alle vognene og sætter prisen lidt op.

Så længe kabeltv leverandører ikke fatter at folk ikke gider at betale mere og mere for kanaler som de ikke ser, ja lige så længe mister de kunder.
Mvh Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu