recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kabeltvs fremtid
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kabeltvs fremtid

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2019 kl. 22:00
Jeg ved ikke, hvilke kanaler You-See af ophavsrettighedsmæssige årsager kan få eller ikke kan få tilladelse til at vise. Eller om det bare er en undskyldning, man bekvemt dækker sig ind under.
Men jeg kan da se, at et lille firma som More-tv tilbyder væsentlig flere nordiske kanaler end You-See.
Så kan man spekulere på, hvorfor You-See ikke vil tilbyde disse kanaler. Det kan jo ikke skyldes manglende interesse hos kunderne, da You-See bestemt ikke holder sig tilbage, når der skal fyldes uinteressante skrammelkanaler ind i programpakkerne. Det har vi lige oplevet med Xee. Hvem kan dog ønske sådan en kanal - ud over You-See selv?
Men måske vil fx norske tv-kanaler med undertekster meget lig danske undertekster opleves som en konkurrent til You-See's andre dyre kanaler med film?
Vi husker vist alle, at TV2 Danmark ikke kunne få You-See til at tage nu hedengangne TV2 Film med i kanaludbuddet. Det mente man ikke, der var behov for eller interesse for hos You-See. Der skulle selvfølgelig tages hensyn til andre og dyrere filmkanaler. Kundernes ønsker er faktisk helt uden interesse for You-See.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Online
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2019 kl. 22:24
Man kan ikke komme udenom at streaming vil overtage større og større andel af kunderne som så vil "cable-cutte" eller ihvertfald reducere pakkerne måske til grundpakken. Reklamer har den største skyld i at jeg ikke gider se flow TV længere, og istedet ser vi herhjemme mest optaget TV (Kodi med 4 tunere) og Netflix/Amazon/Youtube.

Men jeg synes da nok at både Yousee og Stofa har forsøgt at følge med tiden og introduceret boxe med mulighed for at optage, start forfra og filmleje etc. Faktisk har vi i norden længe været foran resten af europa. Vi er bare ikke bevidste om det fordi vi er så godt bevendt.

Som kommentar til kabel pakker så er det jo som der skrives, ganske få dyre kanaler der bestemmer prisen for pakkerne. Og "dem man ikke gider se" koster jo oftest ingenting alligevel. Så drop dem fra kanallisten på TV'et og tænk på du blot har købt dem du gerne vil se i pakkerne. 

Eller bestil kanalerne enkeltvis som tilkøb.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2019 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Eller bestil kanalerne enkeltvis som tilkøb.
Ja TAK.
 
Problemmet er jo bare at f.eks. YouSee har valgt at placerer et par enkelte dyre kanaler i grundpakken som jeg ikke ønsker at have, så en grundpakke kommer til at koste 300kr, selvom det jeg ønsker blot er DR's kanaler + TV2.
De burde tilbyde en RIGTIG grundpakke til f.eks. 100kr ligesom TeliaTV (som jeg benytter pt).
Hvis man så ønsker diverse Viasat kanaler fyldt med spille & kviklån reklammer, så kan man tilkøbe dem hvis det er det man ønsker.
Mvh Jesper
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2019 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af u2pia u2pia skrev:

Oprindeligt skrevet af thxtex thxtex skrev:

<span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Hvis der var rent frit valg og kun de fodbold interesserede skulle betale det, så ville priserne blive så høje at ingen ville købe det.</span>
<p ="msonormal"="">Men det må jo så betyde at markedskræfterne er sat ud af spil, og markedet er pustet kunstigt op ...

<p ="msonormal"="">
Oprindeligt skrevet af thxtex thxtex skrev:

<p ="msonormal"=""><span style="font-family: Verdana, sans-serif;">Sådan er det så længe Ronaldo skal have en kvart milliard i løn om året. </span>

<p ="msonormal"="">

<p ="msonormal"="">Hvad nu hvis markedet ikke var pustet kunstigt op, så ville det jo ikke være at spørgsmål om, hvad Ronaldo vil have i løn, så vil det være et spørgsmål om, hvad han kunne få ...



Det er pumpet kraftigt
Hvis Yousee fjernede alle sports kanaler fra alle pakker, så man var nød til at købe dem som ekstra kanaler, tror jeg de villle blive så dyre at der ikke var nogen der ville købe dem
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
inside Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér inside Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2019 kl. 14:52
Jeg har yousee med bland selv, og jeg kan ikke forestille mig at skulle leve uden kabel tv, af disse grunde:

1) jeg har altid været vant til baggrundsstøj hele mit liv, og derfor kører der altid enten en radiokanal eller en flow tv kanal når jeg er hjemme. Uden flow tv så skulle jeg selv i de 4-5 timer jeg ikke koncentreret ser tv beslutte mig for hvad der skulle køre, og det gider jeg ikke. Der foretrækker jeg noget som jeg ikke selv aktivt havde tænkt mig at sætte på 

2) hver gang jeg er hjemme ved nogen som har cuttet kablet, og skal se noget live tv streamet, f.eks en håndboldkamp så synes jeg kvaliteten af laaangt bagefter den bitrate jeg får gennem yousee. Ville aldrig skifte og gå på kompromis med billede opløsning eller bitrate

3) Jeg bruger PVR funktionen rigtig meget, og optager de ting jeg gerne vil se, og kan så se dem når det passer mig eller hvis jeg vil spole reklamerne over. Skulle jeg have samme indhold på streamning, så skulle jeg have 3 forskellige tjenester, og så er prisen alligevel den samme

4) Ville aldrig for samme budget kunne få alt det sportsindhold som jeg gerne vil have (alt cykling, F1, atletik osv)

Så bland selv hos yousee passer perfekt til mig, og ser ikke mig selv skifte før nogen tvinger mig. 


Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Online
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2019 kl. 10:32
Kan sagtens følge dig og selvom vi mest ser streamet TV så har vi for husfredens skyld fuld pakke fra Stofa herhjemme.

Men konstante betting og låne reklamer gør at flow TV for mig bliver udvalgte udsendelser hvor jeg konstant hopper mellem kanalerne når der er reklamer.

Et godt eksempel er Formel 1 hvor 5-6 timers optakts udsendelse på TV3x kan skippes og via RTL følge den korte optakt. Når så starten er ved at gå kan man på TV3x og følge den for så at skifte til RTL når der er reklamer.

Andet eksempel er cykling med de absolut bedste kommentatorer på eurosport, hvor man så når der er reklamer kan slå over på TV2 (og eventuelt slukke for lyden).

Så at have den fulde pakke giver god mening, men når der kommer en streaming app der kan konsolidere programmer fra forskellige individuelle streaming apps så er det nok slut med flow TV for mit vedkommende.


Redigeret af bphhm - 30-Januar-2019 kl. 10:33
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2019 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Teknologisk set sker der mere end der nogensinde har gjort. Både Stofa og Yousee er i kæmpe forandring. Billede og lyd skal nok følge med senere.


Nyt omkring Stofa-projektet:
http://ir.arris.com/phoenix.zhtml?c=87823&p=irol-newsArticle&ID=2385375

https://www.digitaltveurope.com/2019/01/30/stofa-taps-arris-for-groundbreaking-remote-phy-deployment/
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu