recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Logitech Harmony Companion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Logitech Harmony Companion

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
JayKay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: Helsingør, Dk
Status: Offline
Point: 545
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayKay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Logitech Harmony Companion
    Sendt: 29-Januar-2019 kl. 14:32
Hej alle 
Jeg har fået mig en Logitech Harmony companion med hub og har fået sat både devices og activities op men jeg kan ikke bruge remote. 
Setup er følgende 
Humax Ysr-2000
Lg 50pk350
Pioneer vsx-322

Den vil godt tænde for aktiviteten, men den reagere ikke når jeg skifter kanal og når jeg skal skrue op og ned på pioneer. 
Jeg kan se på hubben at den lyser grønt når jeg trykker på tasterne. 
Nogen der kan hjælpe??

Det smarte går jo lidt af fløjten hvis jeg skal have fat i remoten til mine devices.
Har søgt og søgt på nettet men ingen held.

Mvh Jacob
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2019 kl. 14:58
Måske Yousee boksen ikke er kendt af Logitech. 

Ellers kan du prøve at lade den lære et par koma doer.

Der er da også lidt hjælp i softwaren 

Bruger selv Logitech smart control.  Samt elite.
Til top
JayKay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: Helsingør, Dk
Status: Offline
Point: 545
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayKay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2019 kl. 15:01
Yousee boksen er i deres database.

Jeg vil prøve at lære den et par kommandoer og se om det skulle hjælpe.

Bare underligt når hverken reciever (pioneer) eller Humax reagerer. Der er ingen problemer hvis jeg starte anden aktivitet ( eksempelvis streaming, der kan pioneer godt skrue op og ned. 

Meget mystisk !

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2019 kl. 16:08
Jeg har også en, men jeg bruger den sammen med en Harmony 950.

Jeg har ingen problemer.
Bruger den sammen med Yousee YS-4000, Philips TV, Apple TV, Spny BD, Onkyo CD (fra 1990erne) og Maantz receiver.

Når du laver aktiviteten, skal du angive hvilken enhed der styrer volumen.
Til top
JayKay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: Helsingør, Dk
Status: Offline
Point: 545
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayKay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2019 kl. 16:43
Hej
Det er dobbelttjekket aktivitet, og har endda slettet aktivitet og oprettet igen. Stadig med samme resultat😢
Nogen andre bud? 
Overvejer at kontakte logitech en af dagene. 

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2019 kl. 16:48
Hvad hvis du bruger din mobil med Appen?
Til top
JayKay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: Helsingør, Dk
Status: Offline
Point: 545
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayKay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2019 kl. 18:18
Det er det samme!
Den virker heller ikke ordentligt. 
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2019 kl. 18:23
Jeg har indtil for nyligt brugt min Harmony Companion sammen med Humax Ysr-2000 uden problemer, så det skal kunne virke.
Går ud fra du selvfølgelig har placeret hub'en eller den IR-sender, så IR-signalet kan nå frem til dine enheder.
Hvis du går ind på app'en på din telefon, og vælger fanebladet Devices, så kan du vælge Humax boksen, og så bør du kunne betjene den.
Hvis det virker, så er det "blot" et spørgsmål om at få sat aktiviteten korrekt op.
Mvh Jesper
Til top
JayKay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: Helsingør, Dk
Status: Offline
Point: 545
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayKay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2019 kl. 21:14
Har nu prøvet at bruge app´en og under fanebladet devices, valgt Humax men stadig ingen kontakt. Hubben lyser/blinker grønt så der er en form for forbindelse. Har efterhånden prøvet alt.

Og dog, tænker på om det kan have nogwet at gøre med ens wifi?? Mit kører ikke altid lige stabilt. Har yousee med deres sagemcom fast3890v2 modem.
Men igen det er vel kun under opsætning og hvis man har devices der kører på wifi.

jeg må snart melde pas og give op. 

Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2019 kl. 07:11
Det bør ikke være dit WIFI der er grunden.
App'en har jo forbindelse til hub'en, og logitech remoten benytter BT, så den kan sådan set virke uden WIFI.
Når hub'en blinker med grønt, så bør den sende et eller andet ud.
Du kan evt. med dit kamera i din telefon checke om hub'en sender noget IR-ud, for det kan kameraret nemlig godt se, men jeg er ret sikker på at den sender et eller andet.

Er det alle funktioner på alle devices der ikke virker, eller er det kun skru op/ned og kanalskift der ikke virker?
Mvh Jesper
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2019 kl. 07:45
Nu når jeg tænker over det, så synes jeg også at Logitech Harmony companion var noget skod lige da jeg havde fået den.

Men jeg havde kun købt den for at få en HUB og jeg fik det først rigtig til at virke, da jeg også fik min Harmony 950.

Men jeg anbefale at prøve at bruge App'en på telefonen til at teste.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2019 kl. 08:32
Vi har haft Logitech Companion et par år nu, og det har fungeret upåklageligt.
Det er fedt med en lille fjernbetjening som holder strøm i flere år på et lille knapcelle batteri, og man slipper for at skulle sidde og pege med remoten.
Eneste problem har været opsætningen som efter min menning er noget rigtigt skod hvis ens enheder afviger en smule fra standarden, men samme problem har jeg haft med de andre Logitech remoter jeg har haft.


Redigeret af Axlon - 30-Januar-2019 kl. 09:04
Mvh Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu