recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mesh
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mesh

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Slotski Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slotski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mesh
    Sendt: 30-Januar-2019 kl. 00:22
Jeg har brug for lidt hjælp vedr. netværk og Mesh

Pt har jeg yousee 100 mbit net, jeg har en sagemcom 3890 router fra yousee. Jeg har købt et sæt Covr C1202, men da jeg bl.a. har en 11 meter lang gang, og routeren sidder i den ene ende af lejligheden, så har jeg stadig svært ved at dække det hele.

Lejligheden er ca 180kvm

Jeg har prøvet at have Covr 1 ved routeren og Covr 2 ca. i midten af lejligheden. Men dækningen 2 "rum" længere henne, er nede på 6-10 mbit. Og første rum efter Covr 2 (ca 5 meter + 1 væg) er hastigheden (trådløst) nede på 30.

Jeg overvejer at købe et sæt C1202 mere, men kan man godt bruge nr.2 A enhed på et eksisterende net, eller kan der kun være en A enhed?

Jeg overvejer også at skifte til anden Mesh, måske en løsning med Triband. Er der nogen der ved hvilke løsninger der har bedst trådløst signal.

Har googlet og googlet, men syntes ikke jeg kommer frem til noget brugbart.

MVh.
Martin

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2019 kl. 18:29
Jeg har google wifi med yousee router.

Det spiller kanon.

Desværre kender jeg ikke Dlink. Men du burde kunne udvide med en eller to enheder. Google kan udvides med mange enheder.

Ved ikke om det gjorde dig klogere.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2019 kl. 22:19
Martin,

Når du skal installere dit mesh, skal du have det fordelt ud i lejligheden og ikke lade den ene sidde ved endevæggen.

Bedst ville det nok være at placere dem i gangen, frem for inde i rum.

Formoder at du har betonvægge, siden du har så meget dæmpning. Det er hårdt ved wifi, specielt, hvis du vil køre 5GHz og ikke 2,4GHz.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2019 kl. 23:04
Ved ikke hvad der er bedst, men jeg har også Google WiFi.

Har 3 Google WiFi enheder som dækker 165m2 i 2 plan. Jeg har ingen problemer med dækning/hastighed i hele huset og det meste af haven. Har 26 enheder på mit WiFi netværk. Som et ekstra plus, er det ufatteligt nemt at sætte op.


Redigeret af Deschain - 30-Januar-2019 kl. 23:07
Til top
dude Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2019 kl. 12:10
Amplifi HD er et godt mesh-system med en fantastisk dækning.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2019 kl. 15:15
Et andet godt råd er også at huske og google om der er problemer med det produkt du har tænkt dig at købe, og så dine mobile enheder.

Vi har selv Asus Lyra, som netop er triband og har mulighed for Ethernet backhaul osv osv. Produktet er stabilt efter nogle nogle start vanskeligheder med dårlig firmware (Steen Garbers Nørd’o’teket) lavede test dengang med Lyra og var mildest talt ikke tilfreds.

Men grunden til at jeg nævner mobile enheder er, at vores Galaxy s9 og Galaxy s9+ ikke er gode i Lyra kombinationen. Dvs vi har nogle områder, hvor vi altid må slå wifi fra på de to mobiler. I vores køkken og på badeværelse. 

Vi har 160 kvm i 3 plan. 

Det ville jo være nærliggende at sige, at det Lyra som er skod, vores problem med manglende internet via wifi på de to mobiler er det eneste, og det er selvom at der er fuld signalstyrke på wifi. 

De 3 iPhones og 2 iPads, 1 Huawei mobil, 1 Galaxy s5, 2 bærbare, 1 chromebook, har ingen af disse problemer i køkken og badeværelse. 

Heller ikke når vi har gæster har de disse problemer, så gætter på at det er vores s9 og s9+ der simpelthen er for langsom til at skifte Lyra node. 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Slotski Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slotski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2019 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Martin,

Når du skal installere dit mesh, skal du have det fordelt ud i lejligheden og ikke lade den ene sidde ved endevæggen.

Bedst ville det nok være at placere dem i gangen, frem for inde i rum.

Formoder at du har betonvægge, siden du har så meget dæmpning. Det er hårdt ved wifi, specielt, hvis du vil køre 5GHz og ikke 2,4GHz.

Klaus

Skal den første ikke være forbundet med selve yousee router via kabel?

Jeg oplever at apps på mobiler driller selvom der er router eller enhed indenfor få meter.

Jeg kører umiddelbart både 5GHz og 2,4GHz (så vidt jeg kan se, kan jeg ikke vælge på Dlink Covr, i hvert fald i standard opsætningen).

Det virker lidt til at Covr modellen ikke er så stærk trådløst. Det er ikke betonvægge, men en gammel ejendom (så vægge fra de gamle dage).

Jeg overvejer lidt at sælge Covr'en igen og enten kigge på Google, TP link Deco M5.
Til top
Slotski Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slotski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2019 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Et andet godt råd er også at huske og google om der er problemer med det produkt du har tænkt dig at købe, og så dine mobile enheder.

Vi har selv Asus Lyra, som netop er triband og har mulighed for Ethernet backhaul osv osv. Produktet er stabilt efter nogle nogle start vanskeligheder med dårlig firmware (Steen Garbers Nørd’o’teket) lavede test dengang med Lyra og var mildest talt ikke tilfreds.

Men grunden til at jeg nævner mobile enheder er, at vores Galaxy s9 og Galaxy s9+ ikke er gode i Lyra kombinationen. Dvs vi har nogle områder, hvor vi altid må slå wifi fra på de to mobiler. I vores køkken og på badeværelse. 

Vi har 160 kvm i 3 plan. 

Det ville jo være nærliggende at sige, at det Lyra som er skod, vores problem med manglende internet via wifi på de to mobiler er det eneste, og det er selvom at der er fuld signalstyrke på wifi. 

De 3 iPhones og 2 iPads, 1 Huawei mobil, 1 Galaxy s5, 2 bærbare, 1 chromebook, har ingen af disse problemer i køkken og badeværelse. 

Heller ikke når vi har gæster har de disse problemer, så gætter på at det er vores s9 og s9+ der simpelthen er for langsom til at skifte Lyra node. 

Det giver ekstremt god mening det du skriver. Jeg har også forsøgt at google mig klogere generelt på Covr modellen, men syntes der var meget begrænset info. 

Problemet her er at jeg kan stå med en iPhone og en app står bare og loader, hopper jeg af og på wifi, så er kører appen fejlfrit. Dette sker med flere apps, bl.a. youtube, den kan stå og loade en film, efter jeg lige er gået på 4G og tilbage på wifi, kører den super. Og det sker selvom der måske er 3 meter til router/covr enhed uden vægge imellem.
Til top
Slotski Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slotski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2019 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Ved ikke hvad der er bedst, men jeg har også Google WiFi.

Har 3 Google WiFi enheder som dækker 165m2 i 2 plan. Jeg har ingen problemer med dækning/hastighed i hele huset og det meste af haven. Har 26 enheder på mit WiFi netværk. Som et ekstra plus, er det ufatteligt nemt at sætte op.

Det lyder som om det er god mulighed, kører du så det hele trådløst? 
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2019 kl. 18:01
Hvor meget kan i trække på jeres mesh løsninger ?

Jeg har selv kablet mine ap’er så ligger på 400-500 Mbit på wifi det meste af huset. Samt tæt på 1Gbit ved kablet forbindelser.

Jeg har også +30 enheder på netværket.
Til top
Slotski Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slotski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2019 kl. 20:12
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2019 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Slotski Slotski skrev:

Jeg overvejer lidt dette tilbud: https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/routere-og-netvaerk/routere/netgear-orbi-ac2200-wifi-system/p-876806/?gclid=EAIaIQobChMIwbO4lNaY4AIVBuaaCh3XtwJxEAQYAiABEgJYZfD_BwE


Overvejer også Google Wifi, men prisen er også lidt vigtig. Test på nettet taler godt om både Orbi og TP Link... Men er sgu i tvivl :(
Google WiFi er bare en pæn boks med dårlig ydelse og høj pris. Så hold dig væk fra den Sleepy
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu