recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mesh
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mesh

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2019 kl. 07:57
Oprindeligt skrevet af Slotski Slotski skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Kører du 2,4 eller 5 MHz

Den er umiddelbart sat op til at vælge automatisk. Begge net er aktive, så jeg kan umiddelbart ikke se om det er det ene eller andet jeg kører på. Men efter lidt drillerier, kom der pludselig power på.

Nu skal jeg bare lige have flyttet nr. 2 enhed ud til gangen (mangler bare lidt strømstik derude) så forventer jeg at alt kører perfekt.
Selvom det hele spiller nu, vil jeg anbefale at du køber en ekstra enhed. Så er du garanteret god dækning i hele lejligheden.
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2019 kl. 10:26
Det er muligt, men det er jo knap så nemt at fejlsøge på Google WiFi. Man får ikke adgang til en masse informationer i deres app.
Til top
Slotski Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slotski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2019 kl. 13:55
[/QUOTE]
Selvom det hele spiller nu, vil jeg anbefale at du køber en ekstra enhed. Så er du garanteret god dækning i hele lejligheden.
[/QUOTE]

Det overvejer jeg også, har dog også lige fået tilbudt et Netgear Orbi pro AC3000, så overvejer at skifte til det istedet, det skulle kunne dække noget bedre.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2019 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Det er muligt, men det er jo knap så nemt at fejlsøge på Google WiFi. Man får ikke adgang til en masse informationer i deres app.
Det har du ret i. Det er prisen for brugervenlighed.

Synes ikke du skal acceptere at google Wifi falder ud.

Hvad har du foran? Det kan være nogen herinde der kan hjælpe dig.

Min erfaring er at google Wifi performer rigtigt godt. Det er synd du skal snydes for den oplevelse.
Til top
bad taste Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bad taste Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2019 kl. 19:52
jeg køre med det her setup på 230 kvm, på 2 plan. 

  Linksys Velop Wi-Fi Mesh System (3-pk)



 er lidt dyre end google og hvad de nu hedder, men det virker og nem opsætning.SmileSmile


Redigeret af bad taste - 06-Februar-2019 kl. 12:23
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2019 kl. 00:57
Oprindeligt skrevet af Slotski Slotski skrev:

Jeg overvejer lidt dette tilbud: https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/routere-og-netvaerk/routere/netgear-orbi-ac2200-wifi-system/p-876806/?gclid=EAIaIQobChMIwbO4lNaY4AIVBuaaCh3XtwJxEAQYAiABEgJYZfD_BwE


Overvejer også Google Wifi, men prisen er også lidt vigtig. Test på nettet taler godt om både Orbi og TP Link... Men er sgu i tvivl :(

Tag lige et kik på Ubiquiti  Amplify HD med 2 satelitter
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2019 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Det er muligt, men det er jo knap så nemt at fejlsøge på Google WiFi. Man får ikke adgang til en masse informationer i deres app.
Det har du ret i. Det er prisen for brugervenlighed.

Synes ikke du skal acceptere at google Wifi falder ud.

Hvad har du foran? Det kan være nogen herinde der kan hjælpe dig.

Min erfaring er at google Wifi performer rigtigt godt. Det er synd du skal snydes for den oplevelse.

Foran? Hvad mener du der? :)
Til top
joensson Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joensson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2019 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg havde en Apple Airport extreme, men jeg ønskede en bedre forbindelse i soveværelset, som ligger i den anden ende af vores 1-plans hus som er 120m2. Samt at airporten efterhånden var en ældre dreng.

Derfor valgte jeg et google wifi med 3 enheder, som er fornuftigt placeret rundt i huset. Jeg har en 300/300 linje, som google wifi fint måler ved test.
Men jeg har faktisk fået en dårligere dækning end med mit apple router. Mit sonos har udfald hvilket jeg aldrig har oplevet før heller.

Jeg har div 4k test scener i har og et par enkelte Dolby vision klip og der skal faktisk ikke være for meget trafik så må apple tv4k buffet. Atv er kablet og måler ligeledes 300/300.
Siden mit skifte til google wifi har jeg fået 2 sonos enheder mere på samt 7 ikea trådløs, samt en enkelt philips hue lampe på - om det tager meget båndbrede ved jeg ikke, men jeg har faktisk ikke oplevet en forbedring siden mit skifte. Måske en anelse bedre i soveværelset, mens min stue faktisk ikke har ligeså solid dækning. 

Jeg har også en Airport Extreme - selvom den efterhånden er ret gammel - så er det stadig en rimelig solid performer. Så når jeg skifter den ud engang, så er det primært i forhold til rækkevidde jeg forventer en forbedring. 
Jeg kunne selvfølgelig også bare sætte en extreme mere op og forbinde den med kabel til den første jeg har og køre samme SSID på forskellige channels - det har virket ret fornuftigt de steder jeg har prøvet det tidligere. Ulempen ved det er dog at det ikke er et rigtigt mesh - så man kan stadig komme ud for at en trådløs klient 'hænger fast' på den extreme der er længst væk/dårligst signal hvis det er en klient der flytter sig rundt i huset. 

Hvordan er dit google wifi setup? Hvor er den primære enhed, hvilken af enhederne kobles dit Appletv på, og skal det evt. igennem nogen trådløse hop i dit google mesh nu, som det ikke skulle før da du havde én extreme?

En anden detalje. Nu du lige nævner du har Ikea trådfri. Jeg har Hue men det er samme frekvens de kører på. Min Hue gateway står i samme skab som min router. 
Der skal man lige være opmærksom på at Trådfri/Hue kører 2.4GHz, - så det kan faktisk godt genere et access point/routers 2.4GHz wifi hvis de er nogenlunde tæt på hinanden. Flytter jeg min Extreme én hylde ned i mit teknikskab så er der meget dårligt/ustabilt signal på 2.4GHz. Slukker, eller flytter jeg min Hue bridge er signalet fint igen. 


Redigeret af joensson - 06-Februar-2019 kl. 14:30
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2019 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af joensson joensson skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg havde en Apple Airport extreme, men jeg ønskede en bedre forbindelse i soveværelset, som ligger i den anden ende af vores 1-plans hus som er 120m2. Samt at airporten efterhånden var en ældre dreng.

Derfor valgte jeg et google wifi med 3 enheder, som er fornuftigt placeret rundt i huset. Jeg har en 300/300 linje, som google wifi fint måler ved test.
Men jeg har faktisk fået en dårligere dækning end med mit apple router. Mit sonos har udfald hvilket jeg aldrig har oplevet før heller.

Jeg har div 4k test scener i har og et par enkelte Dolby vision klip og der skal faktisk ikke være for meget trafik så må apple tv4k buffet. Atv er kablet og måler ligeledes 300/300.
Siden mit skifte til google wifi har jeg fået 2 sonos enheder mere på samt 7 ikea trådløs, samt en enkelt philips hue lampe på - om det tager meget båndbrede ved jeg ikke, men jeg har faktisk ikke oplevet en forbedring siden mit skifte. Måske en anelse bedre i soveværelset, mens min stue faktisk ikke har ligeså solid dækning. 

Jeg har også en Airport Extreme - selvom den efterhånden er ret gammel - så er det stadig en rimelig solid performer. Så når jeg skifter den ud engang, så er det primært i forhold til rækkevidde jeg forventer en forbedring. 
Jeg kunne selvfølgelig også bare sætte en extreme mere op og forbinde den med kabel til den første jeg har og køre samme SSID på forskellige channels - det har virket ret fornuftigt de steder jeg har prøvet det tidligere. Ulempen ved det er dog at det ikke er et rigtigt mesh - så man kan stadig komme ud for at en trådløs klient 'hænger fast' på den extreme der er længst væk/dårligst signal hvis det er en klient der flytter sig rundt i huset. 
Mesh har intet at gøre med hvordan dine enheder opfører sig, det er alene betegnelsen for, hvordan dine AP'er fordeler/videresender signalet (trådløst).
Oprindeligt skrevet af joensson joensson skrev:

Hvordan er dit google wifi setup? Hvor er den primære enhed, hvilken af enhederne kobles dit Appletv på, og skal det evt. igennem nogen trådløse hop i dit google mesh nu, som det ikke skulle før da du havde én extreme?

En anden detalje. Nu du lige nævner du har Ikea trådfri. Jeg har Hue men det er samme frekvens de kører på. Min Hue gateway står i samme skab som min router. 
Der skal man lige være opmærksom på at Trådfri/Hue kører 2.4GHz, - så det kan faktisk godt genere et access point/routers 2.4GHz wifi hvis de er nogenlunde tæt på hinanden. Flytter jeg min Extreme én hylde ned i mit teknikskab så er der meget dårligt/ustabilt signal på 2.4GHz. Slukker, eller flytter jeg min Hue bridge er signalet fint igen. 
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Det er muligt, men det er jo knap så nemt at fejlsøge på Google WiFi. Man får ikke adgang til en masse informationer i deres app.
Det har du ret i. Det er prisen for brugervenlighed.

Synes ikke du skal acceptere at google Wifi falder ud.

Hvad har du foran? Det kan være nogen herinde der kan hjælpe dig.

Min erfaring er at google Wifi performer rigtigt godt. Det er synd du skal snydes for den oplevelse.

Foran? Hvad mener du der? :)
Hvem leverer internet.

Hvilken router eller modem.

Trådstarter fik løst sit problem ved at sætte router i brigde mode. Måske der var noget her, der forstyrrer dit netværk.
Til top
Slotski Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slotski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2019 kl. 18:44
Mit mesh driller Ouch

Jeg har to mac's på og 2 iphones, men når jeg ikke har brugt f.eks. den ene iPhone i 10 min, og vil bruge den igen, så mangler den forbindelse - den skriver den har forbindelse til det valgte netværk, men hverken apps eller internet virker. Lige nu slår jeg wifi fra igen og til igen med det samme for at få det til at virke, men det er hamrende frustrerende...

Nogle råd?
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2019 kl. 23:59
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Det er muligt, men det er jo knap så nemt at fejlsøge på Google WiFi. Man får ikke adgang til en masse informationer i deres app.
Det har du ret i. Det er prisen for brugervenlighed.

Synes ikke du skal acceptere at google Wifi falder ud.

Hvad har du foran? Det kan være nogen herinde der kan hjælpe dig.

Min erfaring er at google Wifi performer rigtigt godt. Det er synd du skal snydes for den oplevelse.

Foran? Hvad mener du der? :)
Hvem leverer internet.

Hvilken router eller modem.

Trådstarter fik løst sit problem ved at sætte router i brigde mode. Måske der var noget her, der forstyrrer dit netværk.

Jeg har 300/300 fra Fibia. Jeg ved ikke hvilket modem, det var det som de installerede, men det har alle dage været i bridge mode, da jeg altid har haft min egen router bag. Og det er så pt. Googles.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu