recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mesh
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mesh

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2019 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Google WiFi er bare en pæn boks med dårlig ydelse og høj pris. Så hold dig væk fra den Sleepy

Det er der vidst delte meninger om.

Jeg har kun hørt godt om deres system, men som altid så vil jeg anbefale dig at købe det et sted, hvor du kan få pengene retur, hvis det ikke fungere godt hjemme hos dig eller med dine enheder.


Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2019 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af Slotski Slotski skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Ved ikke hvad der er bedst, men jeg har også Google WiFi.

Har 3 Google WiFi enheder som dækker 165m2 i 2 plan. Jeg har ingen problemer med dækning/hastighed i hele huset og det meste af haven. Har 26 enheder på mit WiFi netværk. Som et ekstra plus, er det ufatteligt nemt at sætte op.

Det lyder som om det er god mulighed, kører du så det hele trådløst? 

Jeg har en blanding af trådet og trådløst.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2019 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af Slotski Slotski skrev:

Jeg overvejer lidt dette tilbud: https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/routere-og-netvaerk/routere/netgear-orbi-ac2200-wifi-system/p-876806/?gclid=EAIaIQobChMIwbO4lNaY4AIVBuaaCh3XtwJxEAQYAiABEgJYZfD_BwE


Overvejer også Google Wifi, men prisen er også lidt vigtig. Test på nettet taler godt om både Orbi og TP Link... Men er sgu i tvivl :(
Google WiFi er bare en pæn boks med dårlig ydelse og høj pris. Så hold dig væk fra den Sleepy

Det er ikke min erfaring. 

Skiftede fra en ASUS high-end (kostede det samme som 3 Google WiFi enheder..) router, da den ikke magtede at dække hele huset og havde problemer med udfald på 2,4GHz. Efter jeg fik Google WiFi (har haft det nu i næsten et år) har der ingen problemer været. Kører både iOS, PC, Android og diverse proprietære enheder på mit netværk.


Redigeret af Deschain - 01-Februar-2019 kl. 15:07
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2019 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af Slotski Slotski skrev:

Jeg overvejer lidt dette tilbud: https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/routere-og-netvaerk/routere/netgear-orbi-ac2200-wifi-system/p-876806/?gclid=EAIaIQobChMIwbO4lNaY4AIVBuaaCh3XtwJxEAQYAiABEgJYZfD_BwE


Overvejer også Google Wifi, men prisen er også lidt vigtig. Test på nettet taler godt om både Orbi og TP Link... Men er sgu i tvivl :(
Google WiFi er bare en pæn boks med dårlig ydelse og høj pris. Så hold dig væk fra den Sleepy

Det er ikke min erfaring. 

Skiftede fra en ASUS high-end (kostede det samme som 3 Google WiFi enheder..) router, da den ikke magtede at dække hele huset og havde problemer med udfald på 2,4GHz. Efter jeg fik Google WiFi (har haft det nu i næsten et år) har der ingen problemer været. Kører både iOS, PC, Android og diverse proprietære enheder på mit netværk.
hvilken hastighed har du på dit mesh system ?
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2019 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

hvilken hastighed har du på dit mesh system ?

Det ved jeg faktisk ikke? Da jeg ikke har haft problemer med hastigheden, har jeg ikke haft behov for at tjekke det.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2019 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

hvilken hastighed har du på dit mesh system ?

Det ved jeg faktisk ikke? Da jeg ikke har haft problemer med hastigheden, har jeg ikke haft behov for at tjekke det.
ok så du ved ikke om den performer godt eller dårligt.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2019 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


 ok så du ved ikke om den performer godt eller dårligt.

Tro det eller ej, så findes der faktisk stadigvæk mennesker der går op i, hvordan deres oplevelse er fremfor, hvad diverse tal fortæller dem. Hvad hjælper det at du kan måle 500 Mbit/s på systemet, hvis det er mega ustabilt og halvdelen af enhederne falder af og på?

Ligesom når man prøver en bil, så er det også meget andet end topfarten der betyder noget. 

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2019 kl. 18:22
Selvfølgeligt skal det være stabilt, men det er sku at sætte baren for lavt hvis man kan nøjes med det.

Hvis performance er ringe, så er der ingen grund til fx at have hurtig internet forbindelse. Hvis du max kan trække 20mbit på wifi, så er der jo ingen grund til at betale for en linie der er hurtigere.

Men du er måske tilfreds med en stabil bil som kan køre max 80 km/t i timen ?
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2019 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

hvilken hastighed har du på dit mesh system ?

Det ved jeg faktisk ikke? Da jeg ikke har haft problemer med hastigheden, har jeg ikke haft behov for at tjekke det.
ok så du ved ikke om den performer godt eller dårligt.

OK..?

Jeg ved det virker uden problemer med 20+ aktive enheder på WiFi.

Har 3 børn som spiller online, streamer film fra Netflix og iTunes, TV via Apple TV, ser HD film fra NAS, etc..

Alt sammen uden udfald eller latency, så min ydmyge mening er at det performer godt. Men, hvad ved jeg.., jer har jo ikke målt det....Ermm

EDIT: For at glæde dig, har jeg nu testet hastigheden til min telefon. Den var 485Mbps. Det skal siges at flere andre enheder brugte nettet, så det er selvfølgelig ikke så hurtigt som hvis jeg kun havde telefonen på.


Redigeret af Deschain - 01-Februar-2019 kl. 23:18
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2019 kl. 07:54
Jeg har google wifi med yousee. Hastighed på 150/30.

Mit hus er 130kvm. Har ca 12 enheder.

Det wifi som yousee leverer er elendigt. Derfor har jeg prøvet mig frem med extendere, ubiquiti osv. Det hjalp men systemerne var ikke stabile nok. ubiquiti var for bøvlet.

Google wifi spiller. Jeg måler min 100/30 i hele huset. Jeg har fornuftig dækning i haven. Stiller jeg mig klods op af enhederne måler jeg 150/30.

Målingerne rager mig en skid. Det er stabiliteten der tæller. Jeg har ingen problemer med streaming.

Jeg købte mit sæt til 2000,- hvilket er en ok pris.

Når det kommer til opsætning og betjening er google bare nemt. Desuden tror jeg at opdatering af software i fremtiden er mere sikker med google end andre.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2019 kl. 09:02
Jeg havde en Apple Airport extreme, men jeg ønskede en bedre forbindelse i soveværelset, som ligger i den anden ende af vores 1-plans hus som er 120m2. Samt at airporten efterhånden var en ældre dreng.

Derfor valgte jeg et google wifi med 3 enheder, som er fornuftigt placeret rundt i huset. Jeg har en 300/300 linje, som google wifi fint måler ved test.
Men jeg har faktisk fået en dårligere dækning end med mit apple router. Mit sonos har udfald hvilket jeg aldrig har oplevet før heller.

Jeg har div 4k test scener i har og et par enkelte Dolby vision klip og der skal faktisk ikke være for meget trafik så må apple tv4k buffet. Atv er kablet og måler ligeledes 300/300.
Siden mit skifte til google wifi har jeg fået 2 sonos enheder mere på samt 7 ikea trådløs, samt en enkelt philips hue lampe på - om det tager meget båndbrede ved jeg ikke, men jeg har faktisk ikke oplevet en forbedring siden mit skifte. Måske en anelse bedre i soveværelset, mens min stue faktisk ikke har ligeså solid dækning. 
Til top
Slotski Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slotski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2019 kl. 21:08
Jeg prøver at kigge lidt på Google og på Netgear Orbi, da jeg syntes de får ekstrem god ros på nettet.

Redigeret af Slotski - 02-Februar-2019 kl. 21:11
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu