recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mesh
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mesh

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2019 kl. 21:16
Har du mulighed for at trække et kabel til dine enheder ?

Da du bor i lejlighed så har du sikkert rigtig mange trådløse netværk fra dine naboer. Det kan let påvirke dit netværk.
Til top
Slotski Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slotski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2019 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Har du mulighed for at trække et kabel til dine enheder ?

Da du bor i lejlighed så har du sikkert rigtig mange trådløse netværk fra dine naboer. Det kan let påvirke dit netværk.

Problemet er de mobile enheder, iPhones og iPad der ryger af, selv om router eller Covr er i samme rum. Problemet er først kommet efter installation af Mesh, før Mesh var det blot dækning i hele lejligheden der var problemet. Nu er det at man ofte ryger af hvor det fungerede fint uden mesh.


Redigeret af Slotski - 02-Februar-2019 kl. 22:26
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2019 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af Slotski Slotski skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Har du mulighed for at trække et kabel til dine enheder ?

Da du bor i lejlighed så har du sikkert rigtig mange trådløse netværk fra dine naboer. Det kan let påvirke dit netværk.

Problemet er de mobile enheder, iPhones og iPad der ryger af, selv om router eller Covr er i samme rum. Problemet er først kommet efter installation af Mesh, før Mesh var det blot dækning i hele lejligheden der var problemet. Nu er det at man ofte ryger af hvor det fungerede fint uden mesh.
har du kablet dine covr enheder eller kører de trådløst ?
Til top
Slotski Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slotski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2019 kl. 23:10
[/QUOTE]har du kablet dine covr enheder eller kører de trådløst ?[/QUOTE]

Den ene er kablet, den anden er trådløs, men vi oplever problemet ved begge. Det er derfor jeg overvejer at anskaffe et triband system istedet. Det er sgu lidt svært at vælge, men nu prøver jeg at lave en reset imorgen og skulle det ikke virke, så udskiftes det.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2019 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af Slotski Slotski skrev:

[/QUOTE
har du kablet dine covr enheder eller kører de trådløst ?[/QUOTE]

Den ene er kablet, den anden er trådløs, men vi oplever problemet ved begge. Det er derfor jeg overvejer at anskaffe et triband system istedet. Det er sgu lidt svært at vælge, men nu prøver jeg at lave en reset imorgen og skulle det ikke virke, så udskiftes det.
[/QUOTE] prøv at slukke den trådløse. Nu skulle den primære gerne være stabil.
Jeg går ud fra din YouSee router er sat op til bridge mode.
Til top
Slotski Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slotski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2019 kl. 23:33
[/QUOTE] prøv at slukke den trådløse. Nu skulle den primære gerne være stabil.
Jeg går ud fra din YouSee router er sat op til bridge mode.
[/QUOTE]

Jeg må lige tjekke Yousee routeren, ved faktisk ikke om den er blevet ændret til bridge. Fulgte umiddelbart blot vejledningen, så der er jeg lidt i tvivl.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2019 kl. 23:39
Og her ligger problemet ofte.  

Det et bøvlet at få yousee router i brigde mode. Ring evt til yousee og bed dem om at gøre det.

Hvis ikke router er i brigde mode kokser det.

Uanset om det er google, dlink eller noget tredie.



Redigeret af Mufti - 02-Februar-2019 kl. 23:41
Til top
Slotski Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slotski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2019 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Og her ligger problemet ofte.  

Det et bøvlet at få yousee router i brigde mode. Ring evt til yousee og bed dem om at gøre det.

Hvis ikke router er i brigde mode kokser det.

Uanset om det er google, dlink eller noget tredie.


Jeg fulgte et link fra Yousee, så det var umiddelbart lige til at få den i bridge. Dog er hastigheden faldet voldsomt. Før havde jeg over 100 ved siden af router, nu har jeg ved siden af begge CovR enhederne kun omkring 25-30mbit.

Jeg vil nu bruge dagen på at teste hvor stabilt det er Smile men hastigheden er skod...
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2019 kl. 17:14
Kører du 2,4 eller 5 MHz
Til top
Slotski Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slotski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2019 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Kører du 2,4 eller 5 MHz

Den er umiddelbart sat op til at vælge automatisk. Begge net er aktive, så jeg kan umiddelbart ikke se om det er det ene eller andet jeg kører på. Men efter lidt drillerier, kom der pludselig power på.

Nu skal jeg bare lige have flyttet nr. 2 enhed ud til gangen (mangler bare lidt strømstik derude) så forventer jeg at alt kører perfekt.
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2019 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af Slotski Slotski skrev:

Jeg prøver at kigge lidt på Google og på Netgear Orbi, da jeg syntes de får ekstrem god ros på nettet.

Jeg har 3 Google WiFi og jeg er ikke vildt imponeret. Den ene mister forbindelsen en 5-6 gange om dagen, til trods for at jeg kun har 88m2 at gøre godt med. Så sørg for, hvis du køber sådan nogen, at købe dem et sted hvor du kan nemt aflevere dem tilbage, hvis det ikke skulle fungere.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2019 kl. 23:08
Der er en fejl eller defekt i dit setup.

Mit google har ingen problemer.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu