recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - nye brugte baghøjtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

nye brugte baghøjtalere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: nye brugte baghøjtalere
    Sendt: 31-Januar-2019 kl. 14:25
Hej
Jeg har et simpelt surround setup, med en Pioneer sc-1223 receiver der pt. trækker to Heybrook (klassisk engelsk højtaler +20år) stereohøjtalere, samt en ProAc centerhøjtaler.

Det er meningen at jeg vil lave et HT passthrough, så stereo/front højtalerne trækkes af en ældre musikalsk stereoforstærker.

Jeg er så heldig at der i stuen (35m2) er trukket kabler op over loftet, og ned i nogle dåser på bagvæggen - så det kan laves med høj WAF.

Jeg kigger på noget brugt, da jeg ikke vil investere for meget setuppet, men også fordi jeg tænker man får mere for pengene.

  • Jeg har kig på nogle Audiovector KX eller CX, med udgangspris på 1500 på dba.dk De så ok WAF agtige ud.
  • Er der nogen med forslag/alternativer?
  • Evt. en Sub der passer til.

Jeg kommer ikke til at spille megahøjt - børnene er 8+11, så jeg tænkte det var ved at være på tide til at introducere til Star Wars mm, og der vil jeg gerne have en ordentlig lyd Smile
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2019 kl. 23:35
HT passthrough er jo noget der skal være indbygget i stereoforstærkeren, så der kommer du til kort med en ældre model. Det er ikke noget der har eksisteret i super mange år. Bare så du ikke går galt i byen.
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

HT passthrough er jo noget der skal være indbygget i stereoforstærkeren, så der kommer du til kort med en ældre model. Det er ikke noget der har eksisteret i super mange år. Bare så du ikke går galt i byen.



Hejsa
Jeg har nok skrevet forkert. Men der er i hvert fald mulighed i både surroundforstærker og stereoforstærker at de kan kobles sammen, så førstnævnte sende stereo/frontlyden ud til en ekstern forstærker.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu