recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - waoo internet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

waoo internet

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2019 kl. 08:49
Klippestabilt!
Men som andre siger, så smid det til en ekstern router, det er meget bedre.
Bruger selv Airport Extreme, og det dækker fint 148 m2, selv i haven er der dækning.
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2019 kl. 10:00
vi har haft det i 14-15 år, og var med som pilot by fra starten. Har måske oplevet et enkelt eller to nedbrud, men super tilfreds og hastighed er stabil som en elefant .
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2019 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Malermanden Malermanden skrev:

Hej.

Er der nogen som kan anbefale internet fra Waoo? Det kører på lyslederkabel, men er der ofte driftproblemer eller kører det bare derud af? 

Dbh
Michael

Ved ikke lige hvordan dette spørgsmål har forvildet sig ind under TV forumet?
Men Waoo er som sådan ikke din udbyder. Det er dit lokale elselskab. Så de erfaringer folk har i fx Sydsjælland eller Nordjylland, er ikke det samme du vil opleve i fx dit lokalområde.

Jeg havde forfærdelige erfaringer med Fibia her i Nordsjælland. Ugentlige småafbrud og et stort nedbrud hver til hver anden måned (altså i flere timer, nogle gange et døgn eller mere).
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2019 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af Malermanden Malermanden skrev:

Hej.

Er der nogen som kan anbefale internet fra Waoo? Det kører på lyslederkabel, men er der ofte driftproblemer eller kører det bare derud af? 

Dbh
Michael

Ved ikke lige hvordan dette spørgsmål har forvildet sig ind under TV forumet?
Men Waoo er som sådan ikke din udbyder. Det er dit lokale elselskab. Så de erfaringer folk har i fx Sydsjælland eller Nordjylland, er ikke det samme du vil opleve i fx dit lokalområde.

Jeg havde forfærdelige erfaringer med Fibia her i Nordsjælland. Ugentlige småafbrud og et stort nedbrud hver til hver anden måned (altså i flere timer, nogle gange et døgn eller mere).

Din pointe er helt på sin plads!

Jeg var selv lidt bange for at hoppe på Bredbånd Nord (nu Eniig), da vi skulle have internet for 4 år siden.. Der var lidt grimme historier.
Men intet udfald i 4 år nu..

Så det kan være, at dine erfaringer også er "gamle"?

Men som sagt, så er det vigtigt at forstå, at det er forskellige selskaber, men tror dog, at de alle er løftet til samme niveau.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2019 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af Malermanden Malermanden skrev:

Hej.

Er der nogen som kan anbefale internet fra Waoo? Det kører på lyslederkabel, men er der ofte driftproblemer eller kører det bare derud af? 

Dbh
Michael

Ved ikke lige hvordan dette spørgsmål har forvildet sig ind under TV forumet?
Men Waoo er som sådan ikke din udbyder. Det er dit lokale elselskab. Så de erfaringer folk har i fx Sydsjælland eller Nordjylland, er ikke det samme du vil opleve i fx dit lokalområde.

Jeg havde forfærdelige erfaringer med Fibia her i Nordsjælland. Ugentlige småafbrud og et stort nedbrud hver til hver anden måned (altså i flere timer, nogle gange et døgn eller mere).

Din pointe er helt på sin plads!

Jeg var selv lidt bange for at hoppe på Bredbånd Nord (nu Eniig), da vi skulle have internet for 4 år siden.. Der var lidt grimme historier.
Men intet udfald i 4 år nu..

Så det kan være, at dine erfaringer også er "gamle"?

Men som sagt, så er det vigtigt at forstå, at det er forskellige selskaber, men tror dog, at de alle er løftet til samme niveau.

Mine erfaringer er ikke helt nye længere. Det skal jeg gerne indrømme. Jeg skiftede i marts 2016 fra Fibia til Hiper. Men det kom sig af et nedbrud på hele 3 dage, hvor alle kunder i hele Nordsjællandsområdet var ramt. Men det eneste information vi fik fra Fibia, var første gang 14 timer efter nedbrudet, hvor der på deres FB og infopage bare stod, at der var nedbrud i Nordsjælland og de forventede at udbedre inden klokken 20 samme aften. Og så var følgende opdateringer ellers blot en udskydelse af forventet udbedring.
Jeg havde dem i røret mange gange, da jeg netop er afhængig af mit internet gennem mit arbejde. Hver eneste gang jeg fik dem i røret, så var undskyldningen ny. Ingen af dem oplyste mig den samme grund. Så jeg må gå ud fra de bare slyngede mundlort ud, for at slå kundernes frastrationer hen. Virkelig dårlig service.

Jeg betalte på daværende tidspunkt 279kr/md for en 50/50 forbindelse. Men dertil skulle så lægges 100kr i fiberleje til TDC. Noget jeg så senere fandt ud af, at TDC ikke havde opkrævet i årevis.
Ved skiftet til Hiper gik jeg så over til en 1000/1000 forbindelse til nu 299kr/md, men nu vel og mærke uden fiberleje til TDC. Altså sparede jeg 80kr/md, men 20-doblede min hastighed, begge veje.

Dertil skal så lige ligges, at jeg udover meget få opstartsproblemer hos Hiper, aldrig havde udfald, med mindre der var tale om forudvarslede reperationer/services.
Og det er så med vilje jeg taler nutid. For Hiper er jo som bekendt overtaget af YouSee nu. Og siden starten af året, har jeg pludselig 2-3 ugentlig udfald på ca 30 minutter. Det er åbenbart det man skal forvente hos giganterne.
Tror jeg skal til at kigge på det nye lavprisselskab der lige er startet. Finder mig sgu ikke i at giganterne bare skider på ens internet :(
Til top
frsch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-August-2012
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frsch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2019 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af Malermanden Malermanden skrev:

Hej.

Er der nogen som kan anbefale internet fra Waoo? Det kører på lyslederkabel, men er der ofte driftproblemer eller kører det bare derud af? 

Dbh
Michael

Ved ikke lige hvordan dette spørgsmål har forvildet sig ind under TV forumet?
Men Waoo er som sådan ikke din udbyder. Det er dit lokale elselskab. Så de erfaringer folk har i fx Sydsjælland eller Nordjylland, er ikke det samme du vil opleve i fx dit lokalområde.

Jeg havde forfærdelige erfaringer med Fibia her i Nordsjælland. Ugentlige småafbrud og et stort nedbrud hver til hver anden måned (altså i flere timer, nogle gange et døgn eller mere).

Din pointe er helt på sin plads!

Jeg var selv lidt bange for at hoppe på Bredbånd Nord (nu Eniig), da vi skulle have internet for 4 år siden.. Der var lidt grimme historier.
Men intet udfald i 4 år nu..

Så det kan være, at dine erfaringer også er "gamle"?

Men som sagt, så er det vigtigt at forstå, at det er forskellige selskaber, men tror dog, at de alle er løftet til samme niveau.

Mine erfaringer er ikke helt nye længere. Det skal jeg gerne indrømme. Jeg skiftede i marts 2016 fra Fibia til Hiper. Men det kom sig af et nedbrud på hele 3 dage, hvor alle kunder i hele Nordsjællandsområdet var ramt. Men det eneste information vi fik fra Fibia, var første gang 14 timer efter nedbrudet, hvor der på deres FB og infopage bare stod, at der var nedbrud i Nordsjælland og de forventede at udbedre inden klokken 20 samme aften. Og så var følgende opdateringer ellers blot en udskydelse af forventet udbedring.
Jeg havde dem i røret mange gange, da jeg netop er afhængig af mit internet gennem mit arbejde. Hver eneste gang jeg fik dem i røret, så var undskyldningen ny. Ingen af dem oplyste mig den samme grund. Så jeg må gå ud fra de bare slyngede mundlort ud, for at slå kundernes frastrationer hen. Virkelig dårlig service.

Jeg betalte på daværende tidspunkt 279kr/md for en 50/50 forbindelse. Men dertil skulle så lægges 100kr i fiberleje til TDC. Noget jeg så senere fandt ud af, at TDC ikke havde opkrævet i årevis.
Ved skiftet til Hiper gik jeg så over til en 1000/1000 forbindelse til nu 299kr/md, men nu vel og mærke uden fiberleje til TDC. Altså sparede jeg 80kr/md, men 20-doblede min hastighed, begge veje.

Dertil skal så lige ligges, at jeg udover meget få opstartsproblemer hos Hiper, aldrig havde udfald, med mindre der var tale om forudvarslede reperationer/services.
Og det er så med vilje jeg taler nutid. For Hiper er jo som bekendt overtaget af YouSee nu. Og siden starten af året, har jeg pludselig 2-3 ugentlig udfald på ca 30 minutter. Det er åbenbart det man skal forvente hos giganterne.
Tror jeg skal til at kigge på det nye lavprisselskab der lige er startet. Finder mig sgu ikke i at giganterne bare skider på ens internet :(

Hvis jeg boede i deres dækningsområde så ville jeg klart vælge Gigabit. 
Mit indtryk er at det er drevet af teknisk stærke ildsjæle. 
Til top
kgram Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2008
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kgram Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2019 kl. 18:45
Vi har også oprindelig købt Eniig/Bredbånd Nord og har heller ikke oplevet nedbrud i ca 1,5 år. 
Men -  jeg har samtidig beholdt Stofanet, da vi har de to på hver sin etage i vores ret store hus med etageadskillelse af beton, og da jeg ikke rigtig har kunnet finde ud af, hvordan det vil være smartest at opnå dækning på begge etager + kælder med hovedmodemet siddende i stueetagen - hvilke erfaringer har I andre? En i tråden skrev, at Waoos system til dækning ikke er godt nok - er det det generelle indtryk af Waoos produkt?
Og hvis ikke Waoo lever op til forventningerne (så billigt er det jo heller ikke!), hvad bruger I så?
Til top
frsch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-August-2012
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frsch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2019 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af kgram kgram skrev:

Vi har også oprindelig købt Eniig/Bredbånd Nord og har heller ikke oplevet nedbrud i ca 1,5 år. 
Men -  jeg har samtidig beholdt Stofanet, da vi har de to på hver sin etage i vores ret store hus med etageadskillelse af beton, og da jeg ikke rigtig har kunnet finde ud af, hvordan det vil være smartest at opnå dækning på begge etager + kælder med hovedmodemet siddende i stueetagen - hvilke erfaringer har I andre? En i tråden skrev, at Waoos system til dækning ikke er godt nok - er det det generelle indtryk af Waoos produkt?
Og hvis ikke Waoo lever op til forventningerne (så billigt er det jo heller ikke!), hvad bruger I så?

Du skal bare have sat nogle accesspoints op. Hvis ikke du selv er computer teknisk kyndig eller har interesse i at blive det, så hyr en profesionel til det. 
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2019 kl. 00:50
Du betaler simpelthen for to abonnementer, fordi der ikke er trukket et netværkskabel fra den ene etage til den anden?

Så er man godt nok uvenner med sine penge.  
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2019 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Jeg har netop bestilt deres internet efter 3-4 år hos Yousee. Sidste fredag var jeg uden internet i 9 timer i træk. Aldrig mere Yousee !!! Før det havde jeg Waoo i 3 år uden et eneste udfald...

Her har vi haft waoo i 5 år uden nogen problemer, dog 1 defekt boks men det kan ske for alle firmaer.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2019 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Klippestabilt!
Men som andre siger, så smid det til en ekstern router, det er meget bedre.
Bruger selv Airport Extreme, og det dækker fint 148 m2, selv i haven er der dækning.

precis, den router der er indbygget i fiber noden er ikke speciel stærk, så få den sat til bridge mode af waoo og sæt egen router på 
Til top
brafi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brafi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 19:24
Jeg har haft waoo via fibias fibernetværk, i 1½ år nu, og har kun oplevet 2 afbrydelser grundet router-opdateringer, som de kører om natten.
1. gang jeg oplevede det, var der nedetid på et par min, men her sidste gang, havde de noget centraludstyr, som drillede hele landet. Der var nedetid på et par timer.

En ting man lige skal vide, hvis man har waoo via Yousee fibernet er:
- Waoo lejer sig ind på deres fiber
- Yousee har ikke den bedste dokumentation for deres fibernet, da det i tidernes morgen blev etableret af DONG, som fik lavet deres fibernet af mange forskellige entreprenører, med hver deres opfattelse af godt håndværk...

Tit og ofte er det rod i yousees systemer, som lammer waoos produkter via yousee-fiber, og ikke fejl hos waoo.

En anden ting man måske bør tænke på, hvis man vælger de helt billige internetudbydere er, at de ikke altid har de bedste peering-aftaler til omverden.

Jeg har tidligere selv været hos en anden udbyder, og havde der super forbindelse til mit firmas danske servere, men til vores tyske og franske servere, hostet i store anerkendte datacentre, havde jeg kun omkring 10Mbit, på min daværende 80Mbit VDSL.

Efter mit skift til Waoo, har jeg stort set altid fuld hastighed og lav ping på min 300/300 forbindelse, til alle vore EU lokationer, når deres forbindelser ellers ikke er belastet 100%. :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu