recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvilken boks til 4k
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hvilken boks til 4k

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 07:06
Oprindeligt skrevet af nAlen nAlen skrev:

Jeg bruger en Intel NUC til formålet, det fungerer ganske upåklageligt via Kodi og æder alt..
Upside er så at den samtidig kan ca alt andet man nu skulle ønske (emulator og oldgamle nintendospil er sgu meget sjovt engang imellem) :) 

Styrer den fra et wireless keyboard med mousepad, eller remote fra laptop hvis jeg alligevel sidder og bruger den.

Jeg ved ikke om det er billigere eller dyrere end de gængse streamingbokse er nu til dags, men jeg kan bedre lide alsidigheden end fra de bokse jeg har haft gennem tiderne (tvix, dune, wdtv, atv osv)

Har dog ikke leget med Shield, er de sjovere ? 




Shield'en kan mere end en NUC og til billigere penge.
Og for mig at se, så er det ikke et mediecenter i det sekund der skal bruges keyboard og i særdeleshed mus. Så er det bare en simpel PC tilsluttet et TV og som så naturligvis kan bruges til at afspille medier.
Keyboard og mus på sofabordet giver bare nul fisse.

En Shield kan alt det du nævner. Kodi i fuldfed udgave med alle de samme plugins, skins og andre muligheder du har på PC. Og selvfølgelig emulator af alle tænkelige og utænkelige slags.
Men udover det, så har den app til alle tjenester også. Tror DR er en er de eneste, der ikke har apps til Android TV (som Shield kører med). Men som Kodi-bruger ved du nok, at det kan løses i Kodi.
Men ellers er der apps til Netflix, HBO Nordic, TV2 Play, Viaplay, Amazon osv. Til Windows findes der kun Netflix. Kører du en Linux OS af en slags på din NUC, så findes der ingen.


HTPC er en uddøende race, med mindre du også vil kunne spille PC spil på TV'et også. Men så skal vi op i en hel anden størrelse og pris end en NUC.
Hvis du kun vil bruge den til Kodi, streamingtjenester og emulation, så er PC udkonkurreret for længst. Der findes ikke noget formål i det længere.
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af nAlen nAlen skrev:

Jeg bruger en Intel NUC til formålet, det fungerer ganske upåklageligt via Kodi og æder alt..
Upside er så at den samtidig kan ca alt andet man nu skulle ønske (emulator og oldgamle nintendospil er sgu meget sjovt engang imellem) :) 

Styrer den fra et wireless keyboard med mousepad, eller remote fra laptop hvis jeg alligevel sidder og bruger den.

Jeg ved ikke om det er billigere eller dyrere end de gængse streamingbokse er nu til dags, men jeg kan bedre lide alsidigheden end fra de bokse jeg har haft gennem tiderne (tvix, dune, wdtv, atv osv)

Har dog ikke leget med Shield, er de sjovere ? 




Shield'en kan mere end en NUC og til billigere penge.
Og for mig at se, så er det ikke et mediecenter i det sekund der skal bruges keyboard og i særdeleshed mus. Så er det bare en simpel PC tilsluttet et TV og som så naturligvis kan bruges til at afspille medier.
Keyboard og mus på sofabordet giver bare nul fisse.

En Shield kan alt det du nævner. Kodi i fuldfed udgave med alle de samme plugins, skins og andre muligheder du har på PC. Og selvfølgelig emulator af alle tænkelige og utænkelige slags.
Men udover det, så har den app til alle tjenester også. Tror DR er en er de eneste, der ikke har apps til Android TV (som Shield kører med). Men som Kodi-bruger ved du nok, at det kan løses i Kodi.
Men ellers er der apps til Netflix, HBO Nordic, TV2 Play, Viaplay, Amazon osv. Til Windows findes der kun Netflix. Kører du en Linux OS af en slags på din NUC, så findes der ingen.


HTPC er en uddøende race, med mindre du også vil kunne spille PC spil på TV'et også. Men så skal vi op i en hel anden størrelse og pris end en NUC.
Hvis du kun vil bruge den til Kodi, streamingtjenester og emulation, så er PC udkonkurreret for længst. Der findes ikke noget formål i det længere.

@Nagash - DR TV kan jo ikke løses helt mere på Android TV Shield idet arkivfunktionen ikke mere understøttes i DR TV plug-in til KODI.

Så hvis man er DR TV freak og ikke ønsker at betjene med tastatur/mus/Chromecast - men ønsker at betjene alt med remote control, er der nu ingen vej udenom Apple TV mere.

Jeg kan varmt anbefale at have både Shield og Apple TV - de supplerer hinanden glimrende. Men du har vist også begge devices, ikke? Smile


Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Jeg lytter lige med, for jeg er i helt samme situation. 

Jeg har en WDTV Live som jeg har været rigtig glad for. Jeg kører den ikke engang på netværk, men kobler en ekstern 2.5" harddisk til, som jeg så napser med over til PC'en når der skal skiftes film på HD'en. Jeg bruger således WDTV'en alene til at afspille lokale film. 

Jeg har en 7.1 HD MA / DTS receiver, tilsluttet 5 højttalere, så i praksis 5.1. Den feeder jeg med Optical Out fra WDTV'en, og HDMI-ledningen fra WDTV går direkte i TV'et. (For nogen gange ser jeg film uden surround, og børnene ligeså). 

- Det der har været min største hurdle når jeg har kigget efter 4K afløser har været en god håndtering af skift i billedfrekvens. (jeg har ikke kigget så meget endnu, da 4K fjernsynet endnu ikke er købt)

Jeg ser ofte film med 23.976hz og 24.000hz. Og støder også på film i 49.998 og 50.000 (nok mest til børnene). I dag checker jeg med "Mediainfo" hvilken FPS filmen har, og skifter manuelt i WDTV, for mit fjernsyn er ikke god til at fange hz-skiftet som WDTV sender afsted. 

- Så hvis god dynamisk håndtering af hz-skifte skal med i ligningen, hvad er så anbefalingerne til box?

• Mi Box S ser ikke ud til at være stærk i håndtering af Hz skifte?  Kan det gøres manuelt på den, er det dog fint for mig.

• Er det optisk lyd ud, der er på Mi Box S?

• Tomshardware har en test af Mi Box S, hvor billedkvaliteten får på puklen. Jer med Mi Box S, kan I genkende den har en billedkvalitet under par?  

Jeg er ikke ude efter en enhed der skal installeres app's på (som sådan), eller køres streaming fra. Det gør jeg via Chromecast, når jeg f.eks. ser Viaplay og Netflix. Det er blot en simpel 4K HDR mediaafspiller jeg ser efter.

Jeg tænker også, om jeg blot kan poppe min eksterne HD med film direkte i USB porten på fjernsynet. Jeg har ikke købt 4K fjernsyn endnu, men kan man f.eks. putte en harddisk med diverse 4K film og 4K HDR film direkte i TV'et og så afspille derfra?
• kan Samsung TV (QLED) håndtere de rigtige hz ved USB afspilning? - herunder skifte selv?
• vil der være problemer med undertekster eller lignende?

Thanx

hej

med fare for jeg helt har misforstået noget, så gik jeg egentlig ud fra at 
fjernsynet sørger for håndtering af hz fra de indgangs signaler man fodre det med så hvordan oplever du problemer med div hz ? dårligt eller hakkende billede?
og ang optisk, så kører jeg bare min wd player via hdmi til reciver og har fuld blæs på div lyd formater.

vh
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 12:24
Blumenburg.
Skal du overhovedet have en boks, for at afspille fra harddisk? Selv mit ældre TV klarer afspilning fra harddisk. Enten direkte tilslutter til TVet, eller via mit (trådløse) netværk.
Er en boks ikke bare omstændelig og en ekstra udgift?
Vil du have en boks, så er mit bud også en Apple TV. Det fungerer bare.
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Jeg lytter lige med, for jeg er i helt samme situation. 
Jeg tænker også, om jeg blot kan poppe min eksterne HD med film direkte i USB porten på fjernsynet. Jeg har ikke købt 4K fjernsyn endnu, men kan man f.eks. putte en harddisk med diverse 4K film og 4K HDR film direkte i TV'et og så afspille derfra?
• kan Samsung TV (QLED) håndtere de rigtige hz ved USB afspilning? - herunder skifte selv?
• vil der være problemer med undertekster eller lignende?

Thanx

Jeg bruger selv Shield med Kodi. Men kan dog sagtens se filmene direkte fra harddisk hvis jeg sætter den til tv’et. LG B7. Dog skal underteksterne ligge eksternt som SRT. Det kan ikke læse indbyggede PGS tekster. Og man får jo heller ikke den lækre brugerflade som kodi har. 

Evt. Køb et tv med Android tv indbygget. Så kan du installere kodi på tv’et. 
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af nAlen nAlen skrev:

Jeg bruger en Intel NUC til formålet, det fungerer ganske upåklageligt via Kodi og æder alt..
Upside er så at den samtidig kan ca alt andet man nu skulle ønske (emulator og oldgamle nintendospil er sgu meget sjovt engang imellem) :) 

Styrer den fra et wireless keyboard med mousepad, eller remote fra laptop hvis jeg alligevel sidder og bruger den.

Jeg ved ikke om det er billigere eller dyrere end de gængse streamingbokse er nu til dags, men jeg kan bedre lide alsidigheden end fra de bokse jeg har haft gennem tiderne (tvix, dune, wdtv, atv osv)

Har dog ikke leget med Shield, er de sjovere ? 




Shield'en kan mere end en NUC og til billigere penge.
Og for mig at se, så er det ikke et mediecenter i det sekund der skal bruges keyboard og i særdeleshed mus. Så er det bare en simpel PC tilsluttet et TV og som så naturligvis kan bruges til at afspille medier.
Keyboard og mus på sofabordet giver bare nul fisse.

En Shield kan alt det du nævner. Kodi i fuldfed udgave med alle de samme plugins, skins og andre muligheder du har på PC. Og selvfølgelig emulator af alle tænkelige og utænkelige slags.
Men udover det, så har den app til alle tjenester også. Tror DR er en er de eneste, der ikke har apps til Android TV (som Shield kører med). Men som Kodi-bruger ved du nok, at det kan løses i Kodi.
Men ellers er der apps til Netflix, HBO Nordic, TV2 Play, Viaplay, Amazon osv. Til Windows findes der kun Netflix. Kører du en Linux OS af en slags på din NUC, så findes der ingen.


HTPC er en uddøende race, med mindre du også vil kunne spille PC spil på TV'et også. Men så skal vi op i en hel anden størrelse og pris end en NUC.
Hvis du kun vil bruge den til Kodi, streamingtjenester og emulation, så er PC udkonkurreret for længst. Der findes ikke noget formål i det længere.

Vi skal jo lære lidt hver dag, så efter at have fået ovenstående modsvar tilbage i hovedet, måtte jeg da lidt i tænkeboks... 

Pt kører både nuc, og kodi via min neeo remote, skal lige have finpudset lidt småting og have nuc' til at spise noget WOL, det må blive et weekendprojekt...

Får man mere fisse af neeo end Shield remoten ? LOL
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

@Nagash - DR TV kan jo ikke løses helt mere på Android TV Shield idet arkivfunktionen ikke mere understøttes i DR TV plug-in til KODI.

Så hvis man er DR TV freak og ikke ønsker at betjene med tastatur/mus/Chromecast - men ønsker at betjene alt med remote control, er der nu ingen vej udenom Apple TV mere.

Jeg kan varmt anbefale at have både Shield og Apple TV - de supplerer hinanden glimrende. Men du har vist også begge devices, ikke? Smile


Er det ikke bare fordi ingen har kontaktet Tommy og fået ham til at opdatere sit plugin? PRoblemet er at han ikke selv benytter det længere, så han opdager det ikke, når DR laver om i deres API.

Men nej, har ikke min Shield længere. Synes ikke rigtig jeg kunne forsvare det, når ATV 4K dækker mit behov. 
Har dog en Mi Box S i soveværelset :)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af nAlen nAlen skrev:

Vi skal jo lære lidt hver dag, så efter at have fået ovenstående modsvar tilbage i hovedet, måtte jeg da lidt i tænkeboks... 

Pt kører både nuc, og kodi via min neeo remote, skal lige have finpudset lidt småting og have nuc' til at spise noget WOL, det må blive et weekendprojekt...

Får man mere fisse af neeo end Shield remoten ? LOL

Det tror jeg helt sikker man gør Tongue

Jeg havde også selv mit sat op til at køre med Harmony remote, da jeg havde HTPC. Har adlrig haft tastatur eller mus til, efter første setup.
Men synes bare stadig der er utrolig meget arbejde i at sætte en HTPC op i forhold til at sætte en boks som Shield op. Og så er der jo prisen. 
Skal du bruge den til retro spil som du gør med din NUC, så snakker vi 1800kr, så får du selve boksen + remote + controller. Held og lykke med at finde en NUC til den pris :D
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af nAlen nAlen skrev:

Vi skal jo lære lidt hver dag, så efter at have fået ovenstående modsvar tilbage i hovedet, måtte jeg da lidt i tænkeboks... 

Pt kører både nuc, og kodi via min neeo remote, skal lige have finpudset lidt småting og have nuc' til at spise noget WOL, det må blive et weekendprojekt...

Får man mere fisse af neeo end Shield remoten ? LOL

Det tror jeg helt sikker man gør Tongue

Jeg havde også selv mit sat op til at køre med Harmony remote, da jeg havde HTPC. Har adlrig haft tastatur eller mus til, efter første setup.
Men synes bare stadig der er utrolig meget arbejde i at sætte en HTPC op i forhold til at sætte en boks som Shield op. Og så er der jo prisen. 
Skal du bruge den til retro spil som du gør med din NUC, så snakker vi 1800kr, så får du selve boksen + remote + controller. Held og lykke med at finde en NUC til den pris :D

Det er jo altid et spørgsmål om muligheder og behov.. Jeg tror jeg gav en tusse for min nuc (brugt) men regner vi remoten med så render det pludseligt stærkt :) 

Kan da være jeg prøver en shield en dag hvis muligheden byder sig - Nyt legetøj er jo altid sjovt :)
Er der mulighed for "let" web adgang fra den ? Har lidt et behov for noget yousee web tv der også kører via min htpc. 

Sidenote: yousee webtv er muligvis universets DÅRLIGSTE side ever... som i nogensinde.. Hold nu kæft noget klamp :( 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 21:59
Kommer an på hvad du mener. Du kan sagtens installere en browser på den, men der findes en YouSee app til Android TV, så mon ikke det eleminerer det behov? :)
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 22:02
Hvis bare det var så let... Lokal fællesantenne, via yousee, blandselv pakke med hbo blandet ind - Hbo delen kan så kun tilgåes via deres lorteside :( 


Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2019 kl. 00:19
Oprindeligt skrevet af nAlen nAlen skrev:

Hvis bare det var så let... Lokal fællesantenne, via yousee, blandselv pakke med hbo blandet ind - Hbo delen kan så kun tilgåes via deres lorteside :( 



HBO findes der også app til på Shield. Og som sagt, så gør det også til YouSee's portal. Det gør der ikke til PC som du bruger nu rigtig nok, så der er du nødt til at gå snørklede omveje gennem din browser, for at bruge de tjenester.
Det er netop det jeg mener med, at HTPC er forældet og slet ikke kan følge med TV bokse længere. Hverken på pris eller funktioner.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu