recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvilken boks til 4k
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hvilken boks til 4k

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2019 kl. 06:02
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:



Er det ikke bare fordi ingen har kontaktet Tommy og fået ham til at opdatere sit plugin? PRoblemet er at han ikke selv benytter det længere, så han opdager det ikke, når DR laver om i deres API.

Men nej, har ikke min Shield længere. Synes ikke rigtig jeg kunne forsvare det, når ATV 4K dækker mit behov. 
Har dog en Mi Box S i soveværelset :)

Jeg har skam kontaktet Tommy - men han har besluttet sig til ikke at opdatere Addon'en.

Jeg er enig i at Apple TV løser det meste - det er virkelig en god enhed. 

Jeg har dog beholdt Shielden, da jeg godt kan Shield remoten i forbindelse med Kodi, som jeg for det meste befinder mig i med Live TV, TV-optagelse og Film. 

Jeg synes iøvrigt, at Kodi på Shield kører mere "smooth" end MRMC på Apple TV 4K.

Derudover fungerer Shield'en som en fremragende PLEX server, hvilket er bekvemt, når jeg er i sommerhus.

Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2019 kl. 06:39
jeg installerede igår kodi på mit sony tv og pluggede en usb hd i. der var ingen problemer med at afspille den vej, så det ser ud til at være løsningenThumbs Up
undrede mig dog over jeg ikke kunne instalere No limits på kodi, men ved ikke om sony har spærret for den slags fis og balladeCry
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
Don Miguel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2007
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Don Miguel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2019 kl. 14:12
Hej

Jeg har fulgt med i jeres debat her, da jeg selv overvejer en box, som kan afspille ripped 4K mkv HDR film. 
Boxen skal kun bruges til at afspille film, da jeg aldrig spiller games. Jeg har selv overvejet en Xiaomi mi box s, men nu har jeg læst på diverse hjemmesider, at denne model Mecool m8s Pro L er lige så god som Xiaomi-boxen, måske lidt bedre ifølge flere.
Denne Mecool-box har også Android TV OS ligesom mi boxen.

Er der nogen herinde som kender noget til den Mecool-box?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2019 kl. 18:20
Den ser jo egentlig fint nok ud på papiret, men det er ret bekymrende at den er født med Android TV 7.1.1. Det er jo en rigtig gammel version allerede. Og når det er et no-name brand, så er jeg lidt bekymret for, om den nogensinde får en opdatering. 
MiBox (første udgave, ikke S) var også født med 7.x, men er blevet opdateret til 8.x.

Kan se den koster omkring 500kr. Kan de virkelig betale sig at spare omkring de 100kr i stedet for at gå efter et mere kendt mærke, der allerede har vist, at de opdaterer deres bokse? :)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2019 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af Don Miguel Don Miguel skrev:

Hej

Jeg har fulgt med i jeres debat her, da jeg selv overvejer en box, som kan afspille ripped 4K mkv HDR film. 
Boxen skal kun bruges til at afspille film, da jeg aldrig spiller games. Jeg har selv overvejet en Xiaomi mi box s, men nu har jeg læst på diverse hjemmesider, at denne model Mecool m8s Pro L er lige så god som Xiaomi-boxen, måske lidt bedre ifølge flere.
Denne Mecool-box har også Android TV OS ligesom mi boxen.

Er der nogen herinde som kender noget til den Mecool-box?

Xiaomi Mi Box S har eet altoverskyggende problem, hvilket er, at den ikke understøtter auto refresh switching:
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2019 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Xiaomi Mi Box S har eet altoverskyggende problem, hvilket er, at den ikke understøtter auto refresh switching:

Du linker til en tråd om den første Mi Box (ikke S)
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2019 kl. 18:50
Øst, vest, shield boksen er bedst.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2019 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:



Er det ikke bare fordi ingen har kontaktet Tommy og fået ham til at opdatere sit plugin? PRoblemet er at han ikke selv benytter det længere, så han opdager det ikke, når DR laver om i deres API.

Men nej, har ikke min Shield længere. Synes ikke rigtig jeg kunne forsvare det, når ATV 4K dækker mit behov. 
Har dog en Mi Box S i soveværelset :)

Jeg har skam kontaktet Tommy - men han har besluttet sig til ikke at opdatere Addon'en.

Jeg er enig i at Apple TV løser det meste - det er virkelig en god enhed. 

Jeg har dog beholdt Shielden, da jeg godt kan Shield remoten i forbindelse med Kodi, som jeg for det meste befinder mig i med Live TV, TV-optagelse og Film. 

Jeg synes iøvrigt, at Kodi på Shield kører mere "smooth" end MRMC på Apple TV 4K.

Derudover fungerer Shield'en som en fremragende PLEX server, hvilket er bekvemt, når jeg er i sommerhus.


Ja, læste godt bagefter, at Tommy har kastet håndklædet i ringen. Men kan så se DR plugin er overtaget af en der kalder sig msj og opdateret til version 5.0.12 og virker igen nu.
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2019 kl. 20:02
Jeg vil gerne slå et slag for Zappiti 4k HDR, de fåes I forskellige størrelser og forskellige tilslutninger, vildt lækker GUI og lavet til det formål du efterspørger. Eneste minus er pt manglende support for 5.1 pcm soundtracks, men det arbejder de på. Deres support svarer også hurtigt og er utrolig hjælpsom, tjek evt deres side. 

Har i øvrigt også en Shield som jeg kun bruger til HBO streaming og knægten spiller på den, Plex kører ikke ordentlig med PGS undertekster hvis du bruger den som Plex server og Kodi har jeg bare opgivet, synes aldrig jeg blev tilfreds med det. 



Redigeret af flex195 - 08-Februar-2019 kl. 20:03
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2019 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Xiaomi Mi Box S har eet altoverskyggende problem, hvilket er, at den ikke understøtter auto refresh switching:

Du linker til en tråd om den første Mi Box (ikke S)

Som der står i linket:

"Xiaomi have finally realised after a very buggy initial July 2018 - Oreo Firmware update that the Mi Box is getting a LOT of bad press, especially when they were trying to relaunch a virtually hardware identical - the 2018 Mi Box S on to the market."

Og her:
https://www.techhive.com/article/3319662/streaming-hardware/xiaomi-mi-box-s-review.html

"Same old hardware
Despite the new name, the Mi Box S is almost identical to the original Mi Boxthat Xiaomi brought to the U.S. market in 2016, with the same Cortex-A53 processor, Mali 450 GPU, 2GB of RAM, 8GB of built-in storage, 802.11ac Wi-Fi, full-sized USB 2.0 port, and S/PDIF audio output. The main differences are a slightly smaller enclosure, a new remote with some additional buttons, and the latest Android TV 8.1 software."

Derfor har man ikke på Kodi-forumet haft anledning til at lave en separat side/tråd for S. De skelner heller ikke mellem Shield TV 2015 og Shield TV 2017, for at tage et lignende eksempel.

Nu var det så heller ikke den, der primært blev spurgt til, men fordi den blev nævnt i flæng syntes jeg lige jeg ville gøre opmærksom på det fordi den er begyndt at dukke op på markedet herhjemme - ikke blot i netbutikker men også i Bilka.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu