|
B&O HDR2 harddiskoptager ombygget til HTPC |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Jakobsstige
Ny bruger Oprettet: 21-Januar-2019 Status: Offline Point: 9 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-Februar-2019 kl. 17:07 |
Hej Alle
Jeg holder meget af at følge med på recordere.dk, og vil lige dele mit HTPC byg med jer. Jeg har længe haft en defekt B&O HDR2 harddiskoptager stående, og fik nu endeligt taget mig sammen til at ombygge den til en HTPC. Systemet skal bruges i min stuebio, som film og musikafspiller og til at streame fra diverse udbydere. Følgende dele er brugt:
Følgende værktøj er brugt:
Jeg overvejede TFX formfaktor i forhold til strømforsyning, men endte med SFX, da jeg besluttede mig for at jeg ville nøjes med onboard grafik. Hvis man var gået med TFX eller HD-Plex ville der være plads til et ricer card. Men systemet er ikke bygget til gaming. Fremtidige opdateringer:
Billeder følger... Redigeret af Jakobsstige - 03-Februar-2019 kl. 18:03 |
|
Jakobsstige
Funktioner
Tak(0)
|
Redigeret af Jakobsstige - 03-Februar-2019 kl. 17:18 |
|
Jakobsstige
Funktioner
Tak(0)
|
Byggebilleder
Redigeret af Jakobsstige - 03-Februar-2019 kl. 17:32 |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10430 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det ser fint ud, men hvad vil du bruge som sensor til din Harmony remote? Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Jakobsstige
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Flemming
Tak, i forhold til remoten så satser jeg på at jeg kan bruge infrarød i Terratec tuneren. Ellers vil jeg prøve med den Logitech unifying receiver jeg har til mit keyboard, men jeg er ikke sikker på at det virker? Indtil videre kører jeg bare med mus.
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5271 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har kørt med HTPC i mange år fra Win XP og op til Win 10, og aldrig brugt de IR recievere der fulgte med diverse TV tunere, men det kan da godt være de kan bruges. Jeg kører med DVBViewer og Recording Service, og bruger USB IR receivere som denne: som er kendt af Windows, og virker uden videre når driver er installeret. Der findes også andre tilsvarende der er kompatible. P.S.: Nice work
Redigeret af JørgenT - 03-Februar-2019 kl. 21:07 |
|
Mvh. JørgenT
|
|
Jonas_R
Guld medlem Oprettet: 13-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 766 |
Funktioner
Tak(0)
|
Super fedt projekt.
Jeg brugte et Logitech dinovo tastatur i mange år. Hvad vil du bruge af front end?
Redigeret af Jonas_R - 03-Februar-2019 kl. 21:08 |
|
Jakobsstige
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for tilbagemeldingerne Og tak for linksne til Jørgen, så må det være sådan en jeg skal have fat i når jeg bliver træt af musen .
Jeg må indrømme at jeg ikke er nået så langt i forhold til software, jeg kører Win10, og så bruger jeg VLC til egne filer, og Chrome til Viaplay, TV2play, Youtube mv. Ellers bruger jeg bare et billigt Logitech K360 tastatur til Facebook og surfing.
|
|
Optoma HD142X - PIONEER VSX-832-B - HTPC - Chromecast - PS3 - Strong SRT 8211 DVB-T2 HD - Dali basis 100 - Bose acoustimass
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10430 |
Funktioner
Tak(0)
|
Udover ovenstående er der jo også Flirc https://flirc.tv/more/flirc-usb, som jeg kan anbefale. Virker med alle IR remotes. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fin lille HTPC!
Du kunne måske overveje at køre Kodi som frontend sammen med TV Headend og en Homerun multi TV tuner. Men er ikke sikker på om TV Headend kører på windows eller kun linux? Selv kørte jeg med en MCE remote modtager da jeg selv havde MCE, men idag er mit setup baseret på en NAS der via TV Headend optager fra en Homerun multimodtager. Afspiller er Nvidia shield og diverse Android TV/Boxe
|
|
Jakobsstige
Funktioner
Tak(0)
|
Udover ovenstående er der jo også Flirc https://flirc.tv/more/flirc-usb, som jeg kan anbefale. Virker med alle IR remotes. Flemming [/QUOTE] Den virker smart, og fylder ikke mere end det infrarøde panel der sad i frontpanelet da jeg skilte harddiskoptageren ad, så det kunne være sjovt at se om der var plads der, ved siden af 24-pin kablet jeg har trukket den vej.
|
|
Optoma HD142X - PIONEER VSX-832-B - HTPC - Chromecast - PS3 - Strong SRT 8211 DVB-T2 HD - Dali basis 100 - Bose acoustimass
|
|
Monsterslam
Guld medlem Oprettet: 12-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 556 |
Funktioner
Tak(0)
|
Rigtig flot, men synes lidt at tiden er løbet af med HTPC løsningen. Startede selv der, men den er nu bygget om til server og klienten er en Nvidia Shiel som kan gemmes væk bag TV'et. En meget mere fleksibel og nem løsning. Dertil får man erstattet smart delen i TV'et som ikke altid er lige godt.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |