recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig soundbar til Sony?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billig soundbar til Sony?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kgram Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2008
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kgram Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billig soundbar til Sony?
    Sendt: 05-Februar-2019 kl. 19:00
Vi har et nyere Sony Bravia 55" smart-tv, som vi er vældig tilfredse med. Dog vil jeg gerne kunne afspille fx musik via Spotify-app'en med en bedre lyd end tv'ets egen og har derfor tænkt at købe en soundbar, max 1500-2000.
Men - når jeg læser her og i andre fora, får jeg indtryk af, at en del har problemer med, at tv-lyden ofte opleves som tidsforskudt/forsinket i forhold til billedet, og at tv og soundbar ikke er helt kompatible mht fx fjernbetjening mm.
Hvad kan jeg gøre for at sikre mig, at jeg undgår fejlkøb af soundbar med sådanne problemer? Og hvad kan I evt foreslå mig at købe, som har en rimelig lydkvalitet, og i hvert fald en lyd, der er væsentlig bedre end tv'ets (ellers er der jo ikke meget idé i at købe ...)?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2019 kl. 19:03
Hvorfor spiller du Spotify via tv’et ?

Er du sikker på det er en Soundbar du skal bruge ?
Til top
kgram Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2008
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kgram Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2019 kl. 19:24
Jeg har lydanlæg i et andet rum end tv'et, men vil gerne have anstændig lyd til fx Spotify også i rummet, hvor tv'et står
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2019 kl. 07:53
Jeg har smidt et par aktive højtalere på mit TV i stedet for en soundbar - de giver også mulighed for at du bare kan streame direkte til dem via en chromecast, BT eller lignende og giver en udemærket lyd.

Du skal bare tjekke om den volumenkontrollen på fjernbetjeningen også skruer op og ned for høretelefonsudgangen (det går den på mit ældre sony tv).

F.eks nogle som disse:

--> sådan et par har jeg lige hængt op i værelset med projekter, og de spiller rigtigt fint hvis man kan leve med stereo.
Til top
kgram Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2008
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kgram Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2019 kl. 11:16
Tak jacobask - det kunne måske være en idé. I hvert fald vil jeg undersøge det nærmere. Men giver de en ordentlig bas til musik?
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2019 kl. 14:47
Det er jo ikke nogle kæmpe højtalere, men jeg syntes bestemt at de giver en ret fornuft lyd kontra pris.
Til top
kgram Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2008
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kgram Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2019 kl. 14:00
Jeg tillader mig lige at forlænge tråden med et nyt spørgsmål :-)
Ovennævnte endte med at jeg anskaffede en billig Nordklang soundbar med subwoofer og sluttede den til Sony tv'et via HDMI og ARC. Samtidig er det tilsluttet en Stofa Zaptor, hvis fjernbetjening kan styre alle tre dele. 
Lyden er en klar forbedring og fungerer fint fx på Spotify på tv'et, men så snart lyden kommer direkte fra en tv-kanal, skruer den op og ned ustandselig. Jeg kan godt justere styrken, men reguleringen op/ned sker uafhængigt af betjeningen. Stærkt irriterende!
Jeg har forsøgt mig med det medfølgende optiske kabel mellem tv og soundbar, men det ændrer ikke noget. Når soundbar'en slukkes, kommer lyden direkte fra tv, og så er der ingen problemer. 
Kan noget sådant skyldes et evt defekt HDMI-kabel (hvis det var tilfældet, ville problemet vel også være der ved afspilning af fx Spotify?), eller er det en firmwarefejl på soundbar'en, eller ....?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu