recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Enhed ikke kompatibel med 5Ghz
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Enhed ikke kompatibel med 5Ghz

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Slotski Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slotski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Enhed ikke kompatibel med 5Ghz
    Sendt: 08-Februar-2019 kl. 14:09
Jeg har et ip cam jeg gerne vil have smidt op i min lejlighed, men det driller vildt. 

Mit net: Yousee kabel, 100mbit, Sagemcom router med både 2,4 og 5,0 GHz. Er sat i bridge mode, så mit net køres af Netgear Orbi Pro AC3000.

Når jeg forsøger at sætte cam op via app, så sker der intet, og man sidder og bliver lidt arrig over manglende information på æsken, hvor de skriver 1 minuts installation Clap intet omkring 5GHz eller andet, det kommer først i appen man downloader efter køb.

Kan jeg på nogen måde gøre så denne app fanger 2.4 GHz signalet eller er der nogen der har gode råd til hvordan jeg får skidtet til at spille?

Martin
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2019 kl. 14:50
Kan du ikke slukke 5G nettet på din mesh ?

Har hørt om flere med samme problem, ved nogle måtte sætte et ekstra 2.4g net op for at få kamera på
Til top
Slotski Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slotski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2019 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Kan du ikke slukke 5G nettet på din mesh ?

Har hørt om flere med samme problem, ved nogle måtte sætte et ekstra 2.4g net op for at få kamera på

Jeg syntes umiddelbart ikke jeg kan slukke det. Forsøgte at slukke det på gæstenetværk, så jeg kunne bruge dette som cam netværk.


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2019 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Slotski Slotski skrev:

Når jeg forsøger at sætte cam op via app, så sker der intet, og man sidder og bliver lidt arrig over manglende information på æsken, hvor de skriver 1 minuts installation Clap intet omkring 5GHz eller andet, det kommer først i appen man downloader efter køb.

Hvis der intet står om 5GHz på æsken, (eller den netværksform der bruger 5GHz - 802-11a eller 802-11ac), kan man vel heller ikke forvente at det understøtter den netværksform?


Oprindeligt skrevet af Slotski Slotski skrev:

Kan jeg på nogen måde gøre så denne app fanger 2.4 GHz signalet eller er der nogen der har gode råd til hvordan jeg får skidtet til at spille?


En app fanger ikke hverken 2,4 eller 5 GHz netværk.
En app "forbinder" sig til det trådløse netværk uanset om det er det ene eller det andet netværk.
Dine netværk med to forskellige frekvenser, vil optræde som to porte i en switch og al trafik på de to frekvenser vil kunne ledes fra det ene til det andet netværk uden problemer, på samme vis, som var enhederne koblet sammen med kabler.

Dermed bør dit kamera og app kunne finde hinanden uden problemer.

Kan de ikke det, tror jeg at du har et problem med dit netværk og ikke med kamera/app.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Slotski Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slotski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2019 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Hvis der intet står om 5GHz på æsken, (eller den netværksform der bruger 5GHz - 802-11a eller 802-11ac), kan man vel heller ikke forvente at det understøtter den netværksform?


Jeg havde nok forventet at man skrev lidt tydeligere på æsken hvad det krævede. Nu var det en julegave, så har ingen anelse om hvad Elgiganten gav af informationer. Det er nok bare mig der forventer at når 5ghz efterhånden er så gammelt, så bør det meste elektronik kunne fungere på 5ghz. 

Efter at have nærlæst siden af æsken kan jeg se det kun spiller med b/g/n. Det tror jeg hverken min mor, søster, kæreste eller kone ville have forstået betydningen af.

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

En app fanger ikke hverken 2,4 eller 5 GHz netværk.
En app "forbinder" sig til det trådløse netværk uanset om det er det ene eller det andet netværk.
Dine netværk med to forskellige frekvenser, vil optræde som to porte i en switch og al trafik på de to frekvenser vil kunne ledes fra det ene til det andet netværk uden problemer, på samme vis, som var enhederne koblet sammen med kabler.

Dermed bør dit kamera og app kunne finde hinanden uden problemer.

Kan de ikke det, tror jeg at du har et problem med dit netværk og ikke med kamera/app.



Klaus

Hvis jeg forstår dig korrekt, så bør jeg have et netværk med 2,4 og et med 5,0 så de ikke er samlet til et net, eller hvordan. Altså når jeg søger efter wifi, så får jeg mit samlede og ikke martin2,4ghz og martin5,0ghz, jeg får bare martin (eksempelvis), hvor jeg kan se andre f.eks. har homebox2,4 og homebox5,0. Så jeg skal ind og rette netværket så de har hver deres.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2019 kl. 16:23
Ideen med mesh netværk er at de skal være simple. Derfor har 2.4 og 5GHz samme ssid. 

Meget udstyr kan med fordel kører på 2.4GHz. På nogle mesh systemer kan man slukke enten 2.4 eller 5 nettet.

Jeg har oplevet udstyr som ikke kan forbinde på mesh da begge net er tændt. ofte er det kun et problem ved installationen.


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2019 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af Slotski Slotski skrev:

Det er nok bare mig der forventer at når 5ghz efterhånden er så gammelt, så bør det meste elektronik kunne fungere på 5ghz.

Hmm, sidder her med to håndcontrollere til mit modeltog. De kom på markedet for ~2 år siden og kører "kun" 2,4Ghz - for så kan de nå længere.....

Oprindeligt skrevet af Slotski Slotski skrev:

Hvis jeg forstår dig korrekt, så bør jeg have et netværk med 2,4 og et med 5,0 så de ikke er samlet til et net, eller hvordan.


Nej, dit netværk bør være fuldstændigt transparent, så anset hvilken frekvens (eller kabel) du kobler dig på, vil du kunne se alle enheder.
Det fungere fint her hos mig, med homebox, kablede enheder, og trådløse enheder på både 2,4 og 5 GHz.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2019 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Slotski Slotski skrev:

Jeg havde nok forventet at man skrev lidt tydeligere på æsken hvad det krævede. Nu var det en julegave, så har ingen anelse om hvad Elgiganten gav af informationer. Det er nok bare mig der forventer at når 5ghz efterhånden er så gammelt, så bør det meste elektronik kunne fungere på 5ghz. 

Efter at have nærlæst siden af æsken kan jeg se det kun spiller med b/g/n. Det tror jeg hverken min mor, søster, kæreste eller kone ville have forstået betydningen af.
Det giver vel god mening at et kamera benytter 802.11n (længere rækkevidde) fremfor 802.11ac? Det står på æsken, hvilke standarder der understøttes. Ved køb og opsætning af et netværkskamera forventes der vel et vist teknisk niveau hos kunden - hvis de ikke kan finde ud af netværk, hvordan i alverden skal de så kunne håndtere sikkerheden for kameraet!?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu