recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af brugt Dali gulvhøjttaler. Hvilken?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af brugt Dali gulvhøjttaler. Hvilken?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af brugt Dali gulvhøjttaler. Hvilken?
    Sendt: 28-Februar-2019 kl. 18:34
Jeg har været lidt rundt.

Det endte med Dali Evidence 470. Ja jeg ved godt at jeg ville have et sæt med 8” basenheder.

Jeg fandt et par i rigtigt god stand til billig penge. Så tog jeg chancen.

Inden jeg fik dem hjem, havde jeg læst diverse anmeldelser. De fik både ros og ris.

Jeg er meget glad for dem, da de har en lysere klang end mine KEF. Og de har en god dynamik. Så jeg beholder dem.

Måske prøver jeg noget andet om nogle år.

Tak for input.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2019 kl. 08:08
8008 er lidt ringere end 808 imo...

850 er god, men 870 bedre. 8008 bør koste ca. 1K, 850 kan vel fås for 1-2K, 870 2-4K.

Ikon 8 er heller ikke dårlig...
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2019 kl. 12:04
Du skal både ind i bunden og forfra.

Desuden bør kondensatorer og skiftes i delefilter.

Så jeg står over.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2019 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Joe.

Tjek denne tegning.


Og ja der findes folk som kan reparere. Højttaler er meget svær at skille ad og samle. Synes at det er et for stort projekt.


Skal de skilles af for eller bagfra?

Det vel ikke være en de gamle jamo concert med 2 x 8" i push pull ;-)


Redigeret af gasolin - 13-Februar-2019 kl. 11:24
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2019 kl. 11:18
Joe.

Tjek denne tegning.


Og ja der findes folk som kan reparere. Højttaler er meget svær at skille ad og samle. Synes at det er et for stort projekt.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2019 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Du kunne også reparere dem, du har i forvejen:


Jeg har selv et par Dali 7, hvor skumophænget på bassen er begyndt at smuldre, og som jeg overvejer at fikse på den måde for et par hundrede kroner. Har læst om flere der med held har gjort det selv. 

Der er også firmaer, som gør det, men det koster rask væk 500 kr. + fragt pr. basenhed.



Det har jeg tænkt. Men baskonstruktion er meget speciel. Der er to enheder der spiller mod hinanden. De er sat sammen med en metalstang. Der er skum omkring stangen og kantophæng. Desuden er højttaler over 30 år gammel.

Så jeg leder efter en ny.

Det da bare alm enheder ikke noget fancy omkring dem
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2019 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af JMA37 JMA37 skrev:

Ved ikke om det er Dali Evidence du tænker på, når du skriver Dali 870

Har du en stor stue, så er Dali Evidence 870 super fede - lille bror 470 gør det også mega godt, men uden så meget bas.

Mere om du kan finde dem til den rigtige pris
Der nok heller ikke så mange på brugt markedet.

Men hvis den rigtige dukker op kan budget godt opjusteres.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2019 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Du kunne også reparere dem, du har i forvejen:


Jeg har selv et par Dali 7, hvor skumophænget på bassen er begyndt at smuldre, og som jeg overvejer at fikse på den måde for et par hundrede kroner. Har læst om flere der med held har gjort det selv. 

Der er også firmaer, som gør det, men det koster rask væk 500 kr. + fragt pr. basenhed.



Det har jeg tænkt. Men baskonstruktion er meget speciel. Der er to enheder der spiller mod hinanden. De er sat sammen med en metalstang. Der er skum omkring stangen og kantophæng. Desuden er højttaler over 30 år gammel.

Så jeg leder efter en ny.
Til top
JMA37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMA37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2019 kl. 09:54
Ved ikke om det er Dali Evidence du tænker på, når du skriver Dali 870

Har du en stor stue, så er Dali Evidence 870 super fede - lille bror 470 gør det også mega godt, men uden så meget bas.

Mere om du kan finde dem til den rigtige pris
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2019 kl. 23:06
Du kunne også reparere dem, du har i forvejen:


Jeg har selv et par Dali 7, hvor skumophænget på bassen er begyndt at smuldre, og som jeg overvejer at fikse på den måde for et par hundrede kroner. Har læst om flere der med held har gjort det selv. 

Der er også firmaer, som gør det, men det koster rask væk 500 kr. + fragt pr. basenhed.



Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2019 kl. 20:24
Tak for input.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2019 kl. 17:14
I Dolby Pro Logic æraen brugte jeg Dali 850 som front med en Onkyo forstærker og det lød helt fantastisk. Da Dolby Digital kom frem skiftede jeg til Denon som overhoved ikke kunne styre dem. Begge forstærker var midrange 3-4K forstærker, så det drejer sig om at have en forstærker med god strømoutput uden at det behøver at være highend.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu