recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af brugt Dali gulvhøjttaler. Hvilken?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af brugt Dali gulvhøjttaler. Hvilken?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af brugt Dali gulvhøjttaler. Hvilken?
    Sendt: 08-Februar-2019 kl. 16:56
Hej.
 
Mine gamle KEF højttalere er ved at smuldre væk.
 
Jeg er derfor begyndt at kigge efter et godt brugt tilbud på Dali gulvhøjttaler.
 
Den skal som minimum have 8 tommers bas. Prisen skulle helst ligge mellem 1000-2000 for et sæt.
 
I sommerhuset har jeg et sæt Dali 808(købt for en tusse) som jeg er meget glad for. Når jeg støver diverse fora igennem er der mange, der siger at Dali 850 er bedre. Så er der også Dali 870 og Dali blue 8008.
 
Mine KEF klarer sig fint endnu, men det varer ikke længe før de skal skiftes.
 
Hvad skal jeg kigge efter.
 
 


Redigeret af Mufti - 09-Februar-2019 kl. 12:08
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2019 kl. 15:16
Slet ingen der har erfaringer med Dali.
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2019 kl. 15:47
Dali 850 er konge, var mega glade for mine :)

Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2019 kl. 18:08
Fedt.

Det er også det jeg hører og læser. 

Tak for input.
Til top
MortenGN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juli-2017
Sted: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenGN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2019 kl. 01:21
Med en fornuftig forstærker, og rum samt opsætning der er passende, tror jeg ikke du får mere vellyd i den kategori, end et sæt 850. Om du så kan finde nogen til prisen er jo op til dig. Jeg havde mine i 12 år, og jeg har nydt at høre musik på dem alle årene. På trods af sine mangler, som finesse i bassen, detaljer i diskanten og et “svært” stereo perspektiv om man vil (man kan være heldig/ dygtig at stille dem korrekt op) så får man virkelig meget for pengene. Intet nyt kan hamle op med dem, i samme kategori og prisklasse vil jeg våge at påstå. byggekvaliteten er kanon, den er virkelig gedigen bygget, og så kan den sagtens tåle noget effekt. Og den kvitterer med magt og lydtryk som ihvertfald fik mig til at smile ( min forstærker vejer 21 kg og yder 160 watt i 8 ohm). Jeg vil helt sikker anbefale 850erne, men med en fornuftig forstærker tilsluttet. 
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2019 kl. 14:26
Dali 850 er er svær at trække for en alm forstærker og har ikke en perfekt diskant, så undgå dali 850 til fordel for f.eks dali 450



Redigeret af gasolin - 10-Februar-2019 kl. 14:29
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2019 kl. 14:53
I Dolby Pro Logic æraen brugte jeg Dali 850 som front med en Onkyo forstærker og det lød helt fantastisk. Da Dolby Digital kom frem skiftede jeg til Denon som overhoved ikke kunne styre dem. Begge forstærker var midrange 3-4K forstærker, så det drejer sig om at have en forstærker med god strømoutput uden at det behøver at være highend. Dali Blue 8008 vil være en klasse under 850'eren, det skal nok nærmere være Evidence 870 som du også nævner. Valgte desværre at skifte højtaler til Blue serien i stedet for forstærker - big mistake :-(
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2019 kl. 15:22
Hvilken forstærker har du?
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2019 kl. 16:39
Dali 850 er fine. Overvej evt. nogle JBL som alternativ
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2019 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Hvilken forstærker har du?

En 15+ år gammel Denon surround-anlæg med 105w på alle kanaler.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2019 kl. 17:05
Med mindre det er topmodellen så trækker den nok ikke et sæt Dali 850 ordenligt jeg mener den går ned under 4 ohm.

Der skal du overveje en bedre forstærker hvis du vil have et sæt dali 850
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2019 kl. 17:11
Jeg er egentlig godt tilfreds med min forstærker. Det spiller godt i stereo hvilket mange moderne surroundforstærkere ikke gør. Så den har jeg ingen planer om at skifte.

Som jeg skriver i mit indlæg har jeg et par Dali 808 i sommerhuset. Dem er jeg meget glade for. Måske er det den vej jeg skal kigge.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu